Tramvaiul ajunge până în Floreşti cu peste 20 de milioane de euro

Tramvaiul ajunge până în Floreşti cu peste 20 de milioane de euro
Primele estimări pentru prelungirea liniei de tramvai spre comuna Floreşti cifrează investiţia la aproximativ 2 milioane de euro pe kilometru - şine plus reţea electrică de alimentare.

Tramvaiul va putea deservi, din 2016, locuitorii din comuna Floreşti, care a depăşit ca populaţie, conform recensământului, trei municipii din judeţ. Administraţia locală şi Consiliul Judeţean Cluj au în proiect prelungirea liniei de tramvai de la Calvaria până pe strada Eroilor din comuna de lângă Cluj-Napoca. Primarul interimar Radu Moisin a declarat că este posibil ca studiile de fezabilitate să fie demarate după alegeri, în aşa fel încât la următorul ciclu de finanţare europeană, 2014-2020, proiectul să poată candida cu şanse mari de obţinere a banilor.

"Am purtat o serie de discuţii de principiu cu cu reprezentanţii Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Vest şi cu specialişti de la Universitatea Tehnică Cluj-Napoca pe tema prelungirii liniei de tramvai până în Floreşti, dar şi spre aeroport. Recomandarea a fost ca prelungirea să se facă pe Calea Floreşti, de la Calvaria, cu o bifurcaţie. Apoi traseul ar urma parcursul drumului naţional până în zona sensului giratoriu din dreptul Primăriei Floreşti, după care s-ar intra pe strada Eroilor, până în zona fermei de păsări, unde s-ar putea realiza o buclă de întoarcere", a explicat Moisin.

Proiectul de prelungire a liniei de tramvai spre comuna Floreşti este gândit tot pe o schemă de finanţare din fonduri europene, aşa cum a fost şi proiectul de modernizare a celor 24 de kilometri de şine din Cluj-Napoca, aflat în curs de implementare. "Pe următorul ciclu de finanţare europeană, 2014-2020, nu se vor mai rezerva sume pentru polii de creştere, aşa cum s-a făcut pe actualul ciclu, ci se vor finanţa efectiv proiectele. După alegeri, vrem să ne asociem cu administraţia din Floreşti şi cu Consiliul Judeţean pentru a face studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru prelungirea liniei de tramvai. Într-un an şi jumătate, până se va da drumul la noile finanţări europene, putem pregăti acest proiect", a subliniat Moisin. Oficialul a menţionat că proiectul de prelungire a şinelor de tramvai are costuri rezonabile, potrivit unor estimări preliminare. "Vorbim de un traseu de aproximativ 10 kilometri, de la Calvaria până în Floreşti. Calea de rulare pentru tramvai ar presupune costuri de 1,5 milioane de euro pe kilometru. Cu tot cu amenajarea reţelei electrice pentru linie, vorbim de o sumă undeva la 2 milioane de euro pe kilometru, cu tot cu TVA", a apreciat Moisin.

Se dă drumul la trafic pe tronsonul I al liniei de tramvai

Chiar dacă constructorii mai au de făcut finisaje pe tronsonul Mănăştur - gară al liniei de tramvai, care a intrat în modernizare în iulie anul trecut, administraţia locală va da drumul la circulaţia rutieră, dar şi la cea cu tramvaiul în câteva zile. "Oricum, au fost foarte multe blocaje în trafic şi vom da drumul circulaţiei auto, chiar dacă constructorii mai au nevoie de aproximativ 10 zile pentru finisaje, dar şi pentru scoaterea vechilor şine. S-au făcut teste noaptea şi cu noul tramvai Swing, iar acesta se comportă foarte bine", a explicat Moisin.

Constructorul care se ocupă de modernizarea celor peste 24 de kilometri de şine de tramvai este asocierea Swietelsky Baugesellschaft mbH - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup, care execută lucrările în baza unui contract în valoare de peste 104 milioane de lei. Cu taxa pe valoarea adăugată (TVA), contractul totalizează aproximativ 129 de milioane de lei. Proiectul urmăreşte reabilitarea liniei de tramvai dintre cartierul Mănăştur şi Bulevardul Muncii, împărţită în două tronsoane: Mănăştur - gară şi gară - Bulevardul Muncii. Lucrările de pe primul tronson sunt în valoare de 76 de milioane de lei, cu TVA. Finanţarea lucrărilor de modernizare a liniei de tramvai se face cu fonduri europene contractate de primărie în 2010. În total, ar urma să fie reabilitaţi peste 24 de kilometri de cale de rulare, dar lucrările prevăd şi refacerea a 2.000 de metri pătraţi de carosabil, refacerea a 26.000 de metri pătraţi de strat de uzură, construirea a 12 peroane de refugiu pentru pietoni şi amenajarea a 3.600 mp spaţiu verde.

 

 

Comenteaza