Transportul metropolitan, în "stand-by"

Transportul metropolitan, în
RATUC-ul ar putea pierde, din nou, în faţa operatorilor privaţi de transport, contractele pentru traseele din comunele învecinate. Consiliul Judeţean anunţă că absolut toate traseele intrajudeţene vor fi scoase la licitaţie, în viitorul apropiat.

Demersul Primăriei Cluj-Napoca privind introducerea Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) pe traseele din comunele învecinate este de prisos, atâta timp cât nu există un cadru legal în acest sens. Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Vakar Istvan a subliniat că şi-ar dori şi el ca locuitorii comunelor învecinate să beneficieze de cele mai bune condiţii de transport, însă, legea spune că opertaorii privaţi nu pot fi discriminaţi. Prin urmare, traseele vânate de RATUC, rămân tot în pachetul general al traseelor intrajudeţene, urmând ca în perioada următoare acestea să fie scoase la licitaţie.

Directorul RATUC, Liviu Neag, şi primarul municipiului Cluj Napoca, Emil Boc, s-au declarat încrezători că transportul metropolitan poate să devină funcţional - dacă nu atât de curând precum sperau, măcar din 2014. Boc preciza că va solicita Consiliului Judeţean să scoată din pachetul de trasee intrajudeţene, rutele Apahida, Baciu, Floreşti, Chinteni şi Feleacu, având în vedere că primarii acestor comune au fost de acord să adere la o asociaţie metropolitană de transport.

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Vakar Istvan, spune, însă, că problema nu este atât de simplă precum a fost prezentată. „Noi nu putem modifica acest pachet de trasee intrajudeţene, atâta timp cât nu avem un cadru legal pentru a putea face acest lucru. Din datele pe care le deţin, o astfel de propunere poate fi luată în discuţie, doar dacă Asociaţia Metropolitană şi-ar înfiinţa un serviciu propriu de transport. Or, eu nu am fost informat că acest serviciu s-a înfiinţat, prin urmare, nici pachetul de trasee intrajudeţene nu poate fi schimbat. Oricum, operatorii privaţi nu sunt mulţumiţi de cerinţele RATUC. Desigur, şi mie mi-ar conveni ca oamenii din comunele învecinate să beneficieze de cel mai bun serviciu de transport, însă, acest lucru nu înseamnă că putem să acţiona în afara legii", a precizat Vakar Istvan.

Potrivit informaţiilor transmise de Liviu Neag, actele noii asociaţii metropolitane de transport ar urma să fie emise de abia în luna mai. Şi doar după ce se formează această asociaţie, oficial, se va putea lua în discuţie transformarea RATUC-ului în societate comercială, care ar urma să asigure serviciul de transport pentru toţi asociaţii (toate comunele care au aderat la asociaţie). Prin urmare, atâta timp cât procedura pentru constituirea acestui serviciu mai durează, se prea poate ca Ministerul Transporturilor să demareze, între timp, procedura de licitaţie pentru atribuirea contractelor de transport pe traseele intrajudeţene.

„Această licitaţie poate demara oricând, iar sarcina noastră, a Consiliului Judeţean, este aceea de a transmite pachetul complet cu traseele din interiorul judeţului, astfel încât toţi operatorii de transport să aibă posibilitatesa să participe. Ştiu că reprezentanţii RATUC şi-ar dori să aşteptăm, însă, nu noi suntem cei care decidem când organizăm licitaţia. Sfatul meu, pentru şeful RATUC, a fost acela de a se pregăti pentru a participa şi el la licitaţie. Ce dacă la ultima licitaţie nu a câştigat? Acum situaţia e alta, pentru că RATUC şi-a îmbunătăţit vizibil mijloacele de transport în comun şi ar putea să câştige", a apreciat Vakar Istvan. RATUC plănuia să înceapă să opereze în comunele Floreşti, Chinteni şi Apahida chiar din luna mai. Zilele trecute, Neag afirma că ar fi mulţumit dacă acest lucru s-ar întâmpla şi din 2014.

 

Etichete
Comenteaza