Traseul metroului uşor

Traseul metroului uşor
Toate proiectele noi pentru variantele de ocolire sunt posibile în contextul în care administraţia judeţeană şi cea locală de la Cluj au plănuit şi un traseu pentru metroul uşor.
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

în afară de modernizarea reţelelor intraurbane de traverse, mai sunt în plan două extensii însumând aproximativ 20 de kilometri, Gilău-Cluj şi Cluj-Jucu.

 

După cum a explicat arhitectul judeţului Radu Spânu, traseul pentru metroul uşor va merge pe cele două porţiuni pe traseul studiat pentru autostrada urbană de către Iptana – de la nodul de prelungire a B-dului Eremia Grigorescu până la Gilău, iar cea de a doua, de la prelungirea Bulevardului Muncii până la nodul Apahida, spre Jucu.

 

In total, este vorba despre 20 de kilometri. In toamnă ar urma să fie gata documentaţia de expropriere pentru ambele tronsoane, în accepţiunea cu câte două benzi pe sens, despărţite de o bandă verde, unde ar urma amenajarea a două căi pentru transportul cu tracţiune electrică – lăţimea variantei urmând să fie de 26 de metri. Conform lui Spânu, studiul de fezabilitate şi documentaţia tehnică pentru expropriere se va face pentru tot traseul, două benzi pe sens, plus două căi pentru metroul uşor, însă proiectul va debuta în două etape.

 

“In prima etapă se vor amenaja doar două fire de circulaţie. După finalizarea lor, se va trece la celălalt sens şi la căile electrice. în timpul în care se va lucra la partea a doua, de la Cluj până la Gilău şi  pe Autostrada Transilvania, se va putea circula pe primele două benzi. Una se va folosi pentru dus, iar alta, pentru întors. La fel se va proceda şi cu tronsonul Bulevardul Muncii – Jucu”, a explicat Radu Spânu.

El a adăugat că, per total, vor fi aproximativ 45 de kilometri de traverse pentru metroul uşor pe direcţia vest-est, Gilău-Jucu. Aceasta, dacă se iau în calcul şi liniile din oraş, dar şi bucla de la nodul Apahida, spre sud, care urmează să deservească Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca.

 

“De studiul acesta de fezabilitate se ocupă Regia Autonomă de Transport Urban de Călători, Consiliul Judeţean, dar şi primăriile Floreşti, Gilău, Apahida şi Jucu, care trebuie să ne furnizeze date. Documentaţia este programată să fie gata în octombrie anul acesta, când proiectul va fi depus pentru a beneficia de fonduri europene”, a declarat Spânu.

 

Investiţia este evaluată, doar în cazul metroului uşor, la peste 60 de milioane de euro, însă toate acestea chestiuni se vor şti cu exactitate când va fi gata şi studiul de fezabilitate. Municipalitatea clujeană a aprobat anul aceasta indicatorii tehnico-economici aferenţi proiectului de modernizarea a liniilor de tramvai din oraş. Aceasta a fost evaluat la peste 30 de milioane de euro, care vizează 26 de kilometri de traverse, iar planul Primăriei este ca investiţia să fie realizată tot prin accesarea de fonduri structurale.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza