Troleibuze antifurt puse în circulaţie la Cluj
- Scris de Luminita Silea
- 24 Noi 2010, 22:49
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Două “mostre” de la Astra Bus vor circula de mâine. Vehiculele funcţionează pe bază de curent alternativ şi sunt dotate cu sistem de supraveghere.
Regia Autonomă de Transport Urban Călători (RATUC) din subordinea Primăriei Cluj-Napoca a încheiat un contract cu Astra Bus Arad pentru furnizarea a 20 de troleibuze noi cu podea joasă, acordul-cadru având o valoare de peste 7,7 milioane de euro. Primarul Sorin Apostu a prezentat ieri (foto) primele două troleibuze, care vor intra în circulaţie în această săptămână. Dacă acestea se vor comporta bine în trafic, Primăria va comanda şi altele.
Pentru achiziţia de troleibuze, RATUC a organizat anul acesta o licitaţie. Contractul a fost atribuit în 19 august societăţii Astra Bus, de la care Primăria a mai cumpărat şi în anii trecuţi autobuze. Este vorba despre un acord-cadru pentru furnizarea a 20 de troleibuze, 10 articulate şi 10 nearticulate, toate cu podea joasă, în valoare de 32,97 milioane de lei (circa 7,7 milioane de euro - n. red.). Regia va plăti aproximativ 1,6 milioane de lei pe autovehicul. “Un troleibuz costă circa 320.000 de euro. Sunt modele antifurt dotate cu cinci camere de supraveghere, sunt pregătite pentru implementarea sistemului de ticketing şi au motor electric, circulând pe bază de curent alternativ. Prin punerea lor în circulaţie vom putea să facem economii consistente la curent”, a explicat edilul.
Ca şi în cazul contractului din 2009 cu Magyar Jarmutechnikai (în colaborare cu Astra Bus) pentru furnizarea de autobuze noi, şi comenzile pentru troleibuze vor fi efectuate în funcţie de sumele din buget. Primăria a comandat doar două autobuze a câte 700.000 de lei şi s-a oprit, deşi acordul-cadru fusese încheiat pentru maximum 25 de vehicule. “Să vedem cum se comportă aceste troleibuze. Dacă îşi merită banii, vom mai comanda şi altele”, a spus primarul. Potrivit directorului RATUC, Liviu Neag, regia plăteşte lunar pentru transportul electric cu troleibuzul şi tramvaiul o factură de aproximativ 400.000 de lei. Directorul tehnic Astra Bus, Ilarion Hotea, a declarat că societatea mai are în circulaţie în România 300 de troleibuze livrate regiei de transport din Bucureşti, însă nu la fel de performante. “Acestea de la Cluj sunt vârful, fiind prevăzute cu motor care nu are nevoie de întreţinere”, a spus Hotea.
Până în prezent, municipalitatea a cumpărat mijloace de transport în comun second-hand - autobuze şi garnituri de tramvai. În 2007 s-au achiziţionat 12 autobuze la mâna a doua de la In Fine Paris, pentru 261.000 de euro. Tot în 2007 s-au luat alte 12 autobuze second-hand marca Renault R 312, din aceeaşi sursă, pentru 2,6 milioane de euro. În 2008 au fost achiziţionate încă 12 autobuze second-hand de la Infitrade Neuilly Sur Seine, Franţa, pentru 267.000 de euro. În 2009 s-au mai cumpărat 10 autobuze articulate de la Infitrade, pentru 336.000 de euro. În acelaşi an s-au achiziţionat şi 10 tramvaie la mâna a doua în schimbul a 210.000 de euro, de la VIP Verkehrsbetrieb Potsdam. În 2010 s-au cumpărat 15 autobuze de la Infitrade pentru 504.000 euro. Parcul RATUC este compus din 220 de autobuze, 110 troleibuze şi 34 de garnituri de tramvai. În Cluj-Napoca există, în prezent, 40 de linii de autobuz, şase linii de troleibuz şi două linii de tramvai. Autobuzele acoperă un traseu de 200 de kilometri, troleibuzele - 44 km, iar tramvaiele - 26 km, potrivit informaţiilor puse la dispoziţie de RATUC. “Transportăm zilnic 416.000 de călători cu mijloacele de transport din parcul nostru”, a completat Neag.
Pentru achiziţia de troleibuze, RATUC a organizat anul acesta o licitaţie. Contractul a fost atribuit în 19 august societăţii Astra Bus, de la care Primăria a mai cumpărat şi în anii trecuţi autobuze. Este vorba despre un acord-cadru pentru furnizarea a 20 de troleibuze, 10 articulate şi 10 nearticulate, toate cu podea joasă, în valoare de 32,97 milioane de lei (circa 7,7 milioane de euro - n. red.). Regia va plăti aproximativ 1,6 milioane de lei pe autovehicul. “Un troleibuz costă circa 320.000 de euro. Sunt modele antifurt dotate cu cinci camere de supraveghere, sunt pregătite pentru implementarea sistemului de ticketing şi au motor electric, circulând pe bază de curent alternativ. Prin punerea lor în circulaţie vom putea să facem economii consistente la curent”, a explicat edilul.
Ca şi în cazul contractului din 2009 cu Magyar Jarmutechnikai (în colaborare cu Astra Bus) pentru furnizarea de autobuze noi, şi comenzile pentru troleibuze vor fi efectuate în funcţie de sumele din buget. Primăria a comandat doar două autobuze a câte 700.000 de lei şi s-a oprit, deşi acordul-cadru fusese încheiat pentru maximum 25 de vehicule. “Să vedem cum se comportă aceste troleibuze. Dacă îşi merită banii, vom mai comanda şi altele”, a spus primarul. Potrivit directorului RATUC, Liviu Neag, regia plăteşte lunar pentru transportul electric cu troleibuzul şi tramvaiul o factură de aproximativ 400.000 de lei. Directorul tehnic Astra Bus, Ilarion Hotea, a declarat că societatea mai are în circulaţie în România 300 de troleibuze livrate regiei de transport din Bucureşti, însă nu la fel de performante. “Acestea de la Cluj sunt vârful, fiind prevăzute cu motor care nu are nevoie de întreţinere”, a spus Hotea.
Până în prezent, municipalitatea a cumpărat mijloace de transport în comun second-hand - autobuze şi garnituri de tramvai. În 2007 s-au achiziţionat 12 autobuze la mâna a doua de la In Fine Paris, pentru 261.000 de euro. Tot în 2007 s-au luat alte 12 autobuze second-hand marca Renault R 312, din aceeaşi sursă, pentru 2,6 milioane de euro. În 2008 au fost achiziţionate încă 12 autobuze second-hand de la Infitrade Neuilly Sur Seine, Franţa, pentru 267.000 de euro. În 2009 s-au mai cumpărat 10 autobuze articulate de la Infitrade, pentru 336.000 de euro. În acelaşi an s-au achiziţionat şi 10 tramvaie la mâna a doua în schimbul a 210.000 de euro, de la VIP Verkehrsbetrieb Potsdam. În 2010 s-au cumpărat 15 autobuze de la Infitrade pentru 504.000 euro. Parcul RATUC este compus din 220 de autobuze, 110 troleibuze şi 34 de garnituri de tramvai. În Cluj-Napoca există, în prezent, 40 de linii de autobuz, şase linii de troleibuz şi două linii de tramvai. Autobuzele acoperă un traseu de 200 de kilometri, troleibuzele - 44 km, iar tramvaiele - 26 km, potrivit informaţiilor puse la dispoziţie de RATUC. “Transportăm zilnic 416.000 de călători cu mijloacele de transport din parcul nostru”, a completat Neag.
DISTRIBUIE
Comenteaza