Tunel şi benzi speciale pentru transportul în comun din Cluj

Tunel şi benzi speciale pentru transportul în comun din Cluj
Temă de casă pentru specialiştii din primărie trasată de edilul Emil Boc. Şefii de direcţii şi servicii au fost puşi să înceapă să lucreze şi să testeze un traseu exclusiv pentru mijloacele de transport în comun.

În 2014, acesta ar putea fi pus în practică, s-ar prevedea bani pentru lucrări de infrastructură, în aşa fel încât autobuzele şi troleibuzele să aibă benzi speciale, ca în oraşele europene, estimează edilul Emil Boc.

Angajaţii primăriei membri în Comisia de sistematizare a circulaţie au fost activaţi şi puşi să contribuie la revoluţia transportul în comun din oraş, anunţată ca prioritate de primar. Boc a cerut specialiştilor de la Direcţia tehnică să vină cu un studiu, până în luna ianuarie, prin care să aducă soluţii pentru îmbunătăţirea timpilor de transport din oraş. Primul pas - creionarea de trasee rezervate pentru mijloacele de transport în comun. „Trebuie să regândim ce avem şi să avem în vedere ce fac oraşele europene. Avem nevoie de o soluţie pentru asigurarea de benzi speciale pentru transportul în comun. În primul rând trebuie să aveţi în vedere axa Est-Vest. Faţă de ceea ce avem ce ar mai putea fi făcut pentru ca autobuzele să aibă benzi dedicate. Doar după ce vom avea un transport de calitate, putem discuta cu cetăţenii şi să instituim şi o politică de parcare în zona centrală. Dacă omul merge din Mănăştur la 07:40 atunci să aibă siguranţa că la 08:00 este în Gheorgheni dacă ia autobuzul", a subliniat edilul.

Directorul tehnic Virgil Poruţiu, şeful de la drumuri urbane, Gabriela Cora, împreună cu şeful de la siguranţa circulaţiei, Mirela Mărincean, au primit misiunea să privească oraşul cu ochi de specialişti şi să pună pe masă o soluţie. „Să aveţi în vedere şi lucrări de infrastructură, poate sunt zone unde trebuie mutaţi stâlpi sau sunt alte lucrări, în aşa fel încât să putem avea benzi separate pentru autobuze. Nu facem dacă dvs credeţi că nu rezolvăm nimic, dar trebuie studiat ca la anul să putem prevedea şi fonduri în buget pentru aceste lucrări", a mai spus primarul. Potrivit edilului, marcarea traseului dedicat pentru autobuze şi troleibuze este o primă etapă avută în vedere de administraţia locală pentru asigurarea unui transport public de calitate.
Al doilea element al strategiei implică, după cum a spus Boc, multiplicarea mijloacelor de transport în comun. „Prima măsură pe care un oraş o poate lua pentru decongestionarea traficului este să aibă un transport în comun de calitate cu trasee dedicate. Noi vom continua politica de achiziţionare de noi autobuze şi troleibuze, aşa cum am promis. Vrem să testăm şi oportunitatea unui pasaj subteran mai scurt pe sub centrul oraşului, ca transportul în comun să rămână deasupra, iar traficul rutier să meargă prin acesta. Avem un studiu făcut, dar costă foarte mult, 380 de milioane de euro, aşa că unul mai scurt ar fi o altă idee, de la primărie la prefectură, măcar. Apoi vom putea continua pietonalizarea Pieţei Unirii, cu staţie pentru transportul în comun, aşa ca în Europa", a spus Boc. Edilul a precizat că pentru planul integrat de transport în comun avut în vedere de primărie se vor prevedeau şi fonduri în bugetul local pentru a se implementa din paşii strategici anunţaţi deja.

Pentru transportul în comun, administraţia locală are în derulare şi un proiect de modernizare a staţiilor şi de implementare a biletelor electronice. De asemenea, pentru staţii la Piaţa Mărăşti, administraţia a decis deja să marcheze intrarea şi ieşirea mijloacelor de transport în comun, cu stâlpişori, în aşa fel încât să nu se mai parcheze. Soluţia va fi extinsă şi în alte zone, tocmai pentru ca autobuzele să nu mai fie blocate să intre în staţii de către şoferii indisciplinaţi.

 

 

Comenteaza