Un nou model de autobuz cu hidrogen, testat la Cluj
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 15:10
- Administraţie
- Ascultă știrea

Municipalitatea clujeană testează un autobuz cu hidrogen produs de Mercedes. Este al treilea model de autobuz pe hidrogen testat în Cluj, după vehiculele Solaris (2021) și Toyota (2024).
Autobuzul urban demonstrativ Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell a plecat în tur direct de la sediul central din Germania pe 12 septembrie, făcând opriri, pentru a fi prezentat în următoarele locații din România: Pitești (15 septembrie), București (17 septembrie), Iași (24 septembrie), Cluj-Napoca (29-30 septembrie) și Oradea (2 octombrie). Ulterior, autobuzul va reveni în Germania pentru a pune capăt turului pe 6 octombrie.
Mercedes‑Benz eCitaro Fuel Cell redefinește standardele mobilității urbane sustenabile, oferind o autonomie impresionantă de până la 600 de kilometri pentru versiunea solo și aproximativ 500 de kilometri pentru cea articulată, fără necesitatea încărcării intermediare. Această performanță este posibilă datorită combinației dintre bateriile litiu-ion de ultimă generație și o pilă de combustie compactă pe bază de hidrogen, care asigură un echilibru optim între eficiență și costuri de operare.
Conceput pentru a răspunde cerințelor celor mai solicitante rute urbane, eCitaro Fuel Cell îmbină capacitatea mare de transport – până la 88 de pasageri în varianta solo și 128 în cea articulată – cu un confort remarcabil pentru pasageri și un post de conducere ergonomic, familiar șoferilor din gama Citaro. Managementul termic inteligent utilizează căldura reziduală a pilei de combustie pentru climatizarea habitaclului în sezonul rece, reducând consumul de energie, iar funcția de precondiționare la distanță asigură temperatura optimă înainte de plecare, fără a descărca bateria.
Tehnologia de propulsie este susținută de bateriile NMC3, cu o densitate energetică ridicată și posibilitate de încărcare rapidă în anumite condiții. În materie de siguranță, modelul vine echipat standard cu sisteme avansate de siguranță precum Preventive Brake Assist 2, Sideguard Assist 2 și Frontguard Assist, completate de MirrorCam și opțiuni de camere 360° sau 270°, pentru eliminarea zonelor cu vizibilitate redusă.
Amintim că, Clujul ar putea avea o fabrică locală de producere a hidrogenului. Studiul de fezabilitate pentru această investiție a fost deja aprobat, iar următorul pas este proiectarea și execuția. Termenul estimat pentru finalizare este jumătatea anului 2027. Finanțarea va fi din fonduri UE.