Foto Un nou pas înainte pentru Drumul Expres Cluj-Dej. Urmează studiul de fezabilitate

Un nou pas înainte pentru Drumul Expres Cluj-Dej. Urmează studiul de fezabilitate
| Foto: Facebook.com/cjcluj
Un nou pas înainte pentru Drumul Expres Cluj-Dej. Urmează studiul de fezabilitate
Un nou pas înainte pentru Drumul Expres Cluj-Dej. Urmează studiul de fezabilitate
Un nou pas înainte pentru Drumul Expres Cluj-Dej. Urmează studiul de fezabilitate
Un nou pas înainte pentru Drumul Expres Cluj-Dej. Urmează studiul de fezabilitate
Un nou pas înainte pentru Drumul Expres Cluj-Dej. Urmează studiul de fezabilitate

Consiliul Județean Cluj a fost miercuri, 29 octombrie 2025, gazda unei noi consultări publice care a avut drept scop agrearea, de către toate părțile interesate, a traseului optim aferent viitorului Drum Expres Cluj – Dej.

Drumul Expres, aflat în continuarea directă a tronsonului A3 – Tureni (inaugurat la începutul lunii iulie), este un proiect major de infrastructură rutieră care promite să lege Clujul de Dej printr-un traseu de mare viteză, menit să fluidizeze traficul și să susțină dezvoltarea regională.

Noua șosea de mare viteză va urma traseul Tureni, Aiton, Cojocna, Apahida, Jucu, urmând valea Someșului până la Dej. În municipiul Dej, drumul va juca și rolul unei centuri ocolitoare, cu conexiuni spre viitoarele drumuri expres dinspre Satu Mare și Bistrița. 

M-am bucurat să constat faptul că toate părțile interesate au reușit să ajungă la un numitor comun și să agreeze, în linii mari, varianta finală a traseului drumului expres Cluj-Dej. La fel ca în cazul consultării publice precedente, am reiterat solicitarea de realizare a nodurilor rutiere și a conexiunilor aferente viitorului drum expres pentru fiecare comună de pe traseu. În plus, pe lângă acestea, am primit asigurări că vor mai fi amenajate două ieșiri suplimentare, la Aiton și Pata. Așteptăm definitivarea, de către proiectanți, a documentației tehnice aferente variantei de traseu agreate, astfel încât aceasta să intre în dezbaterea Comisiei Tehnice de Urbanism a Consiliului Județean", a declarat Radu Rațiu, vicepreședintele CJ Cluj.

Realizată la solicitarea C.N.A.I.R. și desfășurată în prezența vicepreședinților Consiliului Județean Cluj, domnii Radu Rațiu și Vakar Istvan, a Arhitectului Șef al județului Cluj, respectiv a proiectanților și a primarilor U.A.T.-urilor clujene situate pe aliniamentul viitorului DX, consultarea publică a reprezentat etapa finală, premergătoare demarării Studiului de Fezabilitate.

Lungimea drumului este de până în 70 de km, iar valoarea estimată a proiectului trece de 8 miliarde de lei. Principalele lucrări prevăd 6 viaducte, 9 pasaje și 14 poduri.

Comenteaza