Un nou pas pentru Porțelanului. 13,7 milioane de lei fără TVA costă noul pod

Un nou pas pentru Porțelanului. 13,7 milioane de lei fără TVA costă noul pod

Municipalitatea a emis autorizatia de construire pentru Podul Portelanului, cu noile modificari propuse de proiectanti. Obiectivul se afla in licitatie publica.

''MODIFICARE DE TEMA LA PROIECT AUTORIZAT CU A.C. nr.920/25.06.2018 PENTRU OBIECTIVUL "POD PESTE RAUL SOMESUL MIC SITUAT PE STRADA PORTELANULUI DIN MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA (PODUL PORTELANULUI)" - REABILITARE POD EXISTENT SI CONSTRUIRE POD NOU PESTE RAUL SOMESUL MIC, RELOCARE UTILITATI. Modificari propuse: modificarea amplasamentului noului pod si schimbarea solutiei tehnice de executie a acestuia, in concordanta cu prevederile H.C.L. nr.713/05.11.2021 pentru aprobarea modificarii Documentatiei si actualizarii indicatorilor tehnico-economici, aprobati prin Hotararea 524/2020. pentru obiectivul de investitii "Pod peste raul Somesul Mic situat pe strada Portelanului in municipiul Cluj-Napoca (Podul Portelanului)", transmite municipalitatea.

Recent s-a lansat licitația de execuție pentru Podul Porțelanului din Cluj-Napoca. "Soluția tehnică propusă pentru pod prevede o grinda cu zabrele tip Warren, cu calea jos, având o singură deschidere de 54 m, simplu rezemat pe infrastructuri. Infrastructura cuprinde două culee de tip cadru din beton armat având stâlpii de secțiune dreptunghiulară, poziționați sub nodurile suprastructurii, încastrați în radiere din beton armat fundate indirect prin intermediul pilotilor metalici de indesare în stratul de argilă, la cca. 2 m deasupra stratului de sare interceptat. Durata de execuție este de 7 luni", transmite CVBP Infrastructură.


13,7 milioane de lei fără TVA costă noul pod, de la 5,7 milioane de lei fără TVA în 2017. 2,2 milioane de lei sunt cheltuieli neeligibile pe care le suportă Primăria Cluj-Napoca. Reprezentantul noii firme de proiectare, care a predat municipalității noua soluție, la finalul lunii trecute, a asigurat aleșii locali că nu vor mai fi probleme, fiind vorba despre o companie clujeană, care lucrează și la proiectul de la Podul Răsăritului și care este familiară cu terenul, șeful de proiect locuind chiar în zonă. 

"Soluția găsită este oprirea fundației cu 2 metri înainte de stratul de sare. Valoarea nouă a podului este de 8.8 milioane de lei, restul sumei se referă la lucrări conexe. Creșterea se datorează scumpirii prețurilor materialelor de construcție și a modificării legislației de mediu și ape din 2020. De asemenea, s-a modificat suprastructura, pentru a ridica presiunea de pe talpa fundației. Am mai avut o constrângere majoră legată din cauza liniei de înaltă tensiune, unde a trebuit intervenția regândită. Am reconfigurat interesecțiile din zonă și am introdus piste de biciclete, lucruri care anu au fost prevăzute în proiectul inițial. De asemenea, în zonă au apărut clădiri cu 400 de apartamente, deci și mai multe mașini, care nu erau în 2017". 


Amintim că, lucrările de proiectare pentru podul Porțelanului au fost contractate prin licitație de la societatea VCE Vienna Consulting Engineering cu peste 64.000 de lei. Lucrarea de execuție fusese contractată de Diferit pentru peste 5,7 milioane de lei fără TVA, dar șantierul a fost sistat în 2019 din pricina unui zăcământ de sare, descoperit odată cu lucrările. Acum, în referatul municipalității se arată că există sare pe ambele maluri și că prejudiciul va fi recuperat (n.red. după ce va fi culculat), firma VCE Vienna Consulting Engineers urmând să fie acționată în instanță.

Noul studiu de fezabilitate a fost întocmit, pentru 80.000 lei, de Costin și Vlad Biroul de Proiectare.

Comenteaza