Update Foto Un pod din Cluj se schimbă complet. Carosabil de 17 m lățime, piste de biciclete, panouri fonoabsorbante

Un pod din Cluj se schimbă complet. Carosabil de 17 m lățime, piste de biciclete, panouri fonoabsorbante

Primăria Cluj-Napoca va cheltui peste 11 milioane de lei pentru a moderniza un pod de 400 de metri.

Podul Locomotivei, cel care leagă Piaţa Gării de autogară, se pregăteşte de modernizare. Primăria are deja proiectul în baza căruia se vor face lucrările. Podul de 406 m lungime va fi lărgit pe alocuri, prin realizarea unui ziduri de sprijin, se va amenaja o pistă de biciclete de 2 m metri lăţime, pe partea dreaptă, sensul spre Dâmbul Rotund, şi se vor aplica panouri fonoabsorbante transparente, cu dimensiuni variabile, care să dea un aspect modern structurii.

La acestea se adaugă soluţii actuale de iluminat, cu tehnologie led, şi camere video de supraveghere. Proiectul prevede îndepărtarea completă a asfaltului, hidroizolaţiei, bordurilor existente. Se va executa o placă de suprabetonare, din beton armat cu grosimea de cel puţin 16 centimetri, peste grinzi; se va aplica pe toată lăţimea podului o hidroizolaţie performantă şi se vor monta borduri de granit.

11,5

milioane de lei costă estimativ lucrările de la podul Locomotivei; mai detaliat, 11.520.830 lei, din care partea de construcţii-montaj a fost evaluată de studiul de fezabilitate la 10.018.740 lei.

Pasajul va avea partea carosabilă de 17 m lăţime în aliniament, pista de biciclişti de 2 m lăţime pe partea dreaptă şi trotuare 2 x 1,5 m lăţime utilă.

Iată cum au fost concepute benzile de circulaţie:

· pe direcţia autogară – Piaţa Gării: 3,25 metri pentru banda centrală, 3,75 m pentru banda mediană şi 3 m pentru cea laterală, la bordură, care pe rampă, la urcare, va servi pentru încadrarea maşinilor care vin de pe bretea, iar la coborâre, va servi virajului la dreapta spre strada Fericirii

· pe direcţia Piaţa Gării – autogară vor fi două benzi, una centrală de 3,25 m, alta marginală, de 3,75 m; va exista un parapet de siguranţă, o pistă de biciclişti cu dublu sens, de 2 m lăţime, şi un trotuar de cel puţin 1 m lăţime.

Pentru împiedicarea eroziunii laterale a terasamentului, se vor construi ziduri întoarse noi, de 2,5 mi lungime, din beton armat, pe partea dinspre autogară. La partea superioară, acestea vor fi amenajate ca trotuar. Întreaga suprastructură va fi protejată cu soluţii speciale împotriva carbonatării şi agresiunii chimice.

Parapeţii pietonali vechi vor fi îndepărtaţi. Se vor amplasa parapeţi de siguranţă corespunzători, se arată în proiect. Se vor prevedea panouri fonoabsorbante translucide/transparente din policarbonat pe ambele laturi, prinse pe ţeavă metalică având înălţime variabilă.

Se vor monta corpuri led cu puteri de 180 W, pe stâlpi noi, de 10 m înălţime pe străzile şi bretelele din jur şi de 6 m pe pod, respectiv patru proiectoare led de 99 W sub pod, prinse de structura podului. Supravegherea se va asigura cu patru camere video conectate la dispeceratul de monitorizare a traficului al primăriei.

"După podurile Fabricii și Porțelanului, care sunt în faza de finalizare a evaluării licitației de execuție, podul Locomotivei și Nodul N sunt in faza de pregătire a licitației de execuție. Avem proiectele pentru ele și se lucrează acum la caietul de sarcini pentru execuție. Podul Calvaria, podul Aurel Vlaicu și podul IRA sunt în faza de pregătire a documentațiilor pentru licitație de proiectare", a declarat Gheorghe Şurubaru, city-manager al Clujului.

Comenteaza