Foto Urbanism/ Clădire ”futuristă” de birouri pe Decebal lângă Poliție

O nouă clădire de birouri cu 5 etaje va fi ridicată pe strada Decebal la numărul 7, proiectul primind avizul comisiei de urbanism.

Beneficiarul PUD -ului pentru clădirea cu funcțiunea de birouri și funcțiuni terțiare este Transinvest.

”Este o parcelă de 967 mp, se propune o clădire de birouri cu regim de înălțime S+P+5 care se încadrează în indicii urbanistici. Vom avea spații comerciale la parter și birouri la etaje. Conform studiului de trafic există o problemă la nivelul străzii Decebal în zona Poliției, unde din cauza mașinilor parcate și care se dublează din 2 benzi de circulație rămâne numai una. Ne-am propus ca în parcajul clădirii noi, pe lângă cele 29 locuri aferente clădirii, să propunem 43 de locuri destinate utilizării publicului, deci vom un total de 72 de locuri de parcare. POT-ul propus este 74%, iar CUT-ul – 3,86”, a spus arhitectul Vlad Negru, autorul proiectului.

Vecinii sunt nemulțumiți că din cauza clădirii înlște vor pierde lumina. ”Suntem vecinii de la numărul 9 și ne facem griji în privința studiului de însorire, nu vom mai avem o oră și jumătate de soare”, au spus aceștia.

”Dânșii prin conformația clădirii lor sunt orientați spre nord, deci studiul nostru de însorire nu îi afectează. În plus, regimul de înălțime a străzii Decebal va trebui să se ajungă în perioada următoare la cel stabilit de PUG”, a răspus Vlad Negru.

”Atât timp cât vin și cu un surplus de parcări, dublu față de numărul de locuri de parcare necesar, este ok. Arhitectura e frumoasă și curajoasă”, a spus arhitectul șef Daniel Pop.

”Cum se va face accesul la parcări”, a întrebat Ligia Subțirică.

”E o parcare full robotizată, mașina e preluată de un robot și depozitată. Diferențierea ca acces se va face între cei din imobili și public se va face printr-un sistem de cartelă. Ceilalți vor trebui să achite parcarea cu un tichet de parcare urmând ca robotul să le aducă mașina. Deci practic pe Decebal banda de parcări de circa 40 de mașini parcate care dublează locurile de parcare trasate se eliberează și aceste mașini pot parca în acest parking”, a explicat Vlad Negru.

„Ceva nu e în regulă, cum adică parchează pe o bandă care e blocată, parchează ilegal? Ce chestie e asta, în fața Poliției nu se ridică mașinile parcate neregulametar? Ceva nu e în regulă aici”, a intervenit primarul Emil Boc.

”Dacă ne uităm la poze se vede că banda nu e blocată, ci e loc și pentru parcări și pentru circulație ce nu înțeleg domnule Bugnar (n.r. șeful Serviciului parcări) este de ce nu luăm bani de acolo? Asta nu înțeleg. Acele locuri trebuie trasate și luați bani pe ele. Domnul Bugnar mâine mergeți în teren, marcați locurile și comunicați arhitectului șef câte sunt. Iar dumneavooastră beneficiarii clădirii dați exact atâtea locuri primăriei în parkingul vostru. Deci pițulele la noi, nu la voi, asta e diferența”, a completat primarul.

”De ce ați adoptat o fațadă așa de vălurită, nu vi se pare prea mult, puțin cam zbuciumată fațada. Și ca sugestie pentru locurile destinate publicului în acea parcare poate ați putea găsi un acces mai la îndemână”, a spus și Liia Subțirică.

Ce prevede proiectul

Imobilul nou 3S+P+5E+R va fi de tipologie “O”. ”Astfel se va creea o curte interioară ovală, care la bază va avea diametrul minim de 9.00 m și diametrul maxim de 12.00 m – aria ei fiind de 81 mp. La parter funcțiunile alăturate acestei curți interioare sunt – recepție birouri, depozitare și acces spații comerciale – funcțiuni care nu necesită foarte multă lumină naturală. La etajele superioare, se vor realiza retrageri succesive ale vitrajelor curții interioare, asigurându-se iluminarea optimă a spațiilor de lucru .

Accesul auto cât și accesul pietonal pe parcelă se realizează direct din str. Decebal. Terenul are o deschidere de 20.4 m la str. Decebal Accesul auto se va realiza într-un singur singur sens, având un sistem semaforizat dotat cu senzori care va asigura circulația în interiorul parcelei și va gestiona accesul în parcajul subteran al clădirii”, se precizează în documentație.

loading...
Comenteaza