Vacanţă de formare profesională. Cum merg bugetarii la mare, cu familia, pe banii noştri

Vacanţă de formare profesională. Cum merg bugetarii la mare, cu familia, pe banii noştri
Aproape 100 de angajaţi ai Primăriei au mers în 2017 cu familiile la mare şi la munte, având cazarea şi masa plătite din banii contribuabililor. În loc să se laude că au învăţat ceva, ţin totul secret.

Românii se înghesuie, din nou, să lucreze la stat. Salariile au crescut, efortul a rămas tot aşa. Iar cine a prins un post de bugetar bun, se dă apoi peste cap să îşi angajeze partenerul/partenera, fiul/fiica etc. Cazuri sunt cu nemiluita, dar asta va face obiectul unui alt articol. Acum dorim să vă arătăm unul dintre beneficiile jobului la stat: vacanţa cu familia în staţiune, plătită din bani publici. Anul acesta, 99 de angajaţi din Primăria Cluj-Napoca au profitat de un concediu de opt zile din timpul de serviciu, achitat din banii noştri.

Mecanismul este simplu. Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) a externalizat serviciile de instruire profesională a funcţionarilor, iar firmele de training vor să se asigure că au parte de o prezenţă cât mai consistentă la cursuri, măcar formal. Aşa că respectivele cursuri sunt organizate în principal în staţiuni de la mare, dar şi de la munte, în plin sezon, cu şapte nopţi de cazare; funcţionarul poate participa împreună cu familia, iar costurile de masă şi cazare sunt decontate integral. Cele mai căutate vacanţe de formare profesională sunt la Mamaia, Jupiter, Eforie Nord, Costineşti sau Neptun, respectiv la Sinaia, Predeal, Buşteni. Trebuie spus că se organizează cursuri şi în diverse oraşe din ţară, în extrasezon, la care nu vrea să participe nimeni. Poate, pe viitor, firmele de training se vor gândi totuşi să mute cursurile de instruire ale funcţionarilor în Turcia sau Grecia, la all inclusive :). 

Mai mulţi participanţi au mărturisit că aceste cursuri de perfecţionare se fac de suprafaţă, cât să nu strice programul de relaxare cu familia al angajaţilor la stat. Iată şi motivul pentru care municipalitatea ASCUNDE numele unor oameni pe care, altfel, ar trebui să le dea drept modele pentru comunitate. Teoretic, cel puţin, cei 99 de angajaţi ai Primăriei sunt aceia care şi-au rupt din timpul lor preţios ca să înveţe lucruri noi, astfel încât să fie mai eficienţi şi mai competenţi în relaţia cu noi, cei care le plătim salariile (şi cursurile).

Vă prezentăm solicitarea pe care ZIUA de CLUJ a trimis-o, în 16 august, Primăriei Cluj-Napoca: "Vă rog să ne comunicaţi câţi funcţionari din cadrul Primăriei Cluj-Napoca au beneficiat sau urmează să beneficieze vara această de cursuri de instruire pe litoral sau în staţiuni montane şi în ce perioade. Am dori inclusiv numele acestor persoane, dacă există, întrucât sunt plătite din bani publici şi merg acolo pentru a se instrui în folosul comunităţii".

Răspunsul, confom legii 544 din 2001, trebuia să sosească în cel mult 30 de zile. A venit în 27 septembrie, după 42 de zile, şi a fost succint. Evident, angajaţii-model au fost trecuţi la secret, de parcă ar fi infractori. „În cursul anului 2017 au participat un număr de 99 de salariaţi din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Cluj-Napoca (funcţionari publici şi personal contractual) la cursuri de perfecţionare profesională la mare/munte: în semestrul I un număr de 3 salariaţi, respectiv în semestrul II un număr de 96 de salariaţi".

Dincolo, la Consiliul Judeţean, purtătorul de cuvânt Alin Iuga arată că nu a existat nici măcar un caz de funcţionar public care să îşi petreacă la mare, cu familia, o vacanţă de perfecţionare profesională gratuită.

Concediile pe bani publici cu familia, mascate în cursuri şi formări profesionale, reprezintă un sport naţional în administrația publică din România. Achiziția acestor servicii se face prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice - SEAP. Procedura se face în cele mai multe dintre cazuri pentru fiecare curs în parte, ceea ce permite achiziţia directă, fără licitaţie.

 

Comenteaza