Vegyepszer Group intră pe centura Vâlcele - Apahida

Vegyepszer Group intră pe centura Vâlcele - Apahida
Până în prezent, consorţiul societăţilor italiene Pizzarotti şi Tirrena Scavi au lucrat doar la tronsoanele unu şi doi ale centurii Vâlcele – Apahida. “Pentru cel de-al treilea tronson s-a decis realizarea unui nou proiect, dat fiind faptul că această parte a centurii (circa 4 kilometri) trebuie să se suprapună cu Autostrada Transilvania”, a declarat şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj (DRDP), Gelu Cecan.

El a precizat că noul proiect tehnic a fost, în sfârşit, finalizat – la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), astfel încât Vegyepszer Group poată să înceapă lucrul. “Iniţial, pentru al treilea tronson s-au prevăzut doar două benzi, acum Vegyepszer va trebui să realizeze patru benzi. Iar aceste benzi vor fi despărţite de spaţii verzi”, a mai adăugat Cecan. Trebuie reamintit că această parte a centurii de ocolire urma să se intersecteze şi cu traseul destinat extinderii Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca.

Potrivit spuselor şefului CNANDR, Mihai Grecu (la ultima vizită a ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, la Cluj), noul proiect ar fi trebuit să soluţioneze şi această problemă. Mai mult, reprezentanţii Consiliului Judeţean, instituţie sub a cărei autoritate se află aeroportul, au subliniat că lucrările la cel de-al treilea tronson nu vor putea începe până când nu se delimitează traseul exact pe care îl va urma noua pistă de aterizare-decolare a aeroportului.

 Şeful DRDP Cluj, Gelu Cecan, spune însă că societatea care a elaborat proiectul de extindere a aeroportului, IPTANA, îşi va aduce, de asemenea, aportul la proiect, astfel încât cele două obiective să nu se intersecteze. Trebuie reamintit că centura Vâlcele – Apahida a fost împărţită în trei tronsoane.

Licitaţia pentru executarea primelor două tronsoane a fost câştigată de societăţile italiene Pizzarotti şi Tirrena Scavi, iar pentru cel de-al treilea tronson, de Vegyepszer Group. întreaga investiţie a fost estimată la aproximativ 50 de milioane de euro şi va fi finanţată în proporţie de peste 90% de către Guvern.

Comenteaza