Foto Verde pentru modernizarea Expo Transilvania. Ce noi facilități prevede proiectul, ce se întâmplă cu clădirea ce dă numele zonei

Verde pentru modernizarea Expo Transilvania. Ce noi facilități prevede proiectul, ce se întâmplă cu clădirea ce dă numele zonei
Modernizarea Expo Transilvania revine pe masa urbaniștilor. Aici vor fi 2 stații de metrou, 2 parking-uri. Cât costă proiectul
Modernizarea Expo Transilvania revine pe masa urbaniștilor. Aici vor fi 2 stații de metrou, 2 parking-uri. Cât costă proiectul
Modernizarea Expo Transilvania revine pe masa urbaniștilor. Aici vor fi 2 stații de metrou, 2 parking-uri. Cât costă proiectul
Modernizarea Expo Transilvania revine pe masa urbaniștilor. Aici vor fi 2 stații de metrou, 2 parking-uri. Cât costă proiectul

Comisia de urbanism a Primăriei Cluj-Napoca a aprobat Studiul de Fezabilitate, realizat de arhitecții de la FIP Consulting din București, pentru modernizarea zonei Expo Transilvania. Investiția se ridică la suma de 59,7 milioane de euro. Tema de proiectare s-a realizat în baza conceptului walkable and smart-city a străzilor adiacente și construirea a două parkinguri.

Modernizarea Parcului Aurel Vlaicu (suprafață parc: peste 9 hectare) – cuprinde investiții pentru modernizarea și extinderea spațiului verde, realizate facilităţi pentru activități sportive (3 terenuri sport , aparate de fitness, jogging, tiroliană), cinci toalete publice, două cișmele de apă, zone de plimbare și promenadă, precum și un loc de joacă pentru copii și un parc pentru animale de companie. De asemenea, va fi amenajat un miniamfiteatru în aer liber, relocarea/reafacerea rețelei de iluminat pub lic stradal, lucrări edilitare, montaj de mobilier urban, precum si o piata agroalimentara.

Walkable-city – străzi urbane – componenta aceasta a investiției include amenajare zone pietonale / shared-space, infrastructură rutieră, trotuare, piste de biciclete, semnalizări, refacerea reţelei de iluminat public stradal, lucrări edilitare, montare mobilier urban, precum şi amenajarea spaţiilor publice prin echipamente cu tehnologie smart – străzile vizate:

Stada Dâmboviţei – tronsonul dintre strada Ialomiţei şi calea ferată;
Stada Ialomiţei – tronsonul dintre strada Dâmboviţei și intersecția cu strada Fabricii de Zahăr;
Stada Tribunul Vlăduţiu – tronsonul dintre strada Dâmboviţei și strada Răsăritului;
Aleea Dâmboviţei – tronsonul dintre strada Dâmboviţei și strada Cojocnei;

Construirea unui parking în zona de intervenţie – cuprinde investiții pentru realizare – parking cu minim 350 de
locuri - Pentru acoperirea cererii de locuri de parcare in zona, se vor infiinta doua noi parcari: o parcare
subterana in zona Expo Transilvania si o parcare supraterana in zona IRA.

Vor fi realizate aliniamente de spațiu verde și plantarea arborilor cu grad ridicat de captare CO2. Dotarea spațiilor cu mobilier urban va urmări continuarea elementelor structurale și vizuale realizate pe strada smart - Molnar Piuariu, pentru asigurarea unei identități vizuale unitare. Vor fi plantați 1441 de copaci în parc și 218 pe trotuare. De asemenea, din cei existenți 116 se elimină și 631 se păstrează.

Proiectul se coordonează cu cel al metroului, urmând că aici să fie realizate 2 stații - Transilvania și Viitorului.

Lucrările la acest proiect vor dura 36 de luni, iar pentru realizarea acestuia e nevoie ca 8.388 de metri pătrați să fie expropriați, printre proprietari fiind Expo Transilvania și Nervia Center s.r.l. (etapa ar dura 6 luni).

''Necesitatea și oportunitatea investiției preconizate se impune atât din motive urbanistice, cât și din punct de vedere ecologic și al sănătății populației. Potențialul economic al investiției derivă din primele două, cât și din aportul pe care o nouă atracție turistică il poate aduce la dezvoltarea în continuare a turismului cultural și de tranzit'', spun proiectanţii.

 Nu în ultimul rând, clădirea Expo Transilvania va fi expropriată, la cererea expresă a primarului Emil Boc.

Comenteaza