VERDE pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru linia de tren Apahida – Ilva Mică. Se va circula cu 160 km/h

VERDE pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru linia de tren Apahida – Ilva Mică. Se va circula cu 160 km/h
Trasele trenurilor care trec prin Gara Cluj-Napoca sunt înțesate de restricții de viteză | Foto: Florin Popa

A fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic ce urmăresc modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Ilva Mică, în lungime de 119 kilometri, lucrările costă peste șase milioane de euro plus TVA, la sfârșit trenurile ar putea circula cu 160 km/h.

Anunțul vine azi de la CFR Infrastructură, care a arătat că a semnat contractul cu asocierea Egis România SA – Egis Rail – Italrom Inginerie Internațională SRL. Contractul are o valoare de 29.677.400 lei fără TVA iar durata e de 23 luni. Banii vin de la Uniunea Europeană prin Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, în procent de 85%, iar restul – de la bugetul de stat.

”Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Apahida și Ilva Mică, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală și Nord-Estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua TEN-T”, arată CFR.

Contractul prevede și creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecțiunea analizată și pe întreaga secțiune Apahida – Suceava, îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu cerințele europene și respectiv creșterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turiști, precum și a volumului de mărfuri transporte la nivel intern și international. Este vorba însă, deocamdată, doar de etapa pe hârtii, căci până la lucrările efective mai e de așteptat.

Comenteaza