Viceprimar: ''200.000 de mașini în oraş, 20.000 ale studenţilor, leasing sau tranzit'' / ''Cum se circula cu TIR-ul prin Cluj-Napoca în 2010''

Viceprimar: ''200.000 de mașini în oraş, 20.000 ale studenţilor, leasing sau tranzit'' / ''Cum se circula cu TIR-ul prin Cluj-Napoca în 2010''

Viceprimarul Dan Tarcea a vorbit despre importanța centurii metropolitane pentru Clujul cotidian.

''In anul 1990 aveam 30.000 de masini, astazi avem 200.000 de masini inmatriculate in Cluj-Napoca. 20.000 de masini sunt cele ale studentilor, plus cele care sunt le leasing, plus cele care sunt in tranzit - in Apahida, Baciu, Floresti - sau care pur si simplu sunt in tranzit.

Sa ne aducem aminte cum era in 2010, cand mergeau TIR-urile pe Calea Turzii, Frunzisului sau pe Nicolae Titulescu, Brancusi, Fagului. Asta era inainte sa fie facute centurile ocolitoare de pe Muncii sau Valcele Apahida. De aceea, proiectul centurii metropolitane este foarte important. Este principalul nostru proiect, noi l-am prioritizat maxim, dar a mers mult mai greu decat proiectul metroului, care a inceput mai tarziu.

Este primul proiect din Romania in care se planteaza dublu decat suprafata care se taie, astfel incant sa se poate compensa. Conform SF, iluminatul va fi din surse regenerabile, si avem o componenta unica - peste 30 de km de piste de biciclete pe centura si drumurile adiacente. Exista o comunitate serioasa la Cluj-Napoca, care are o apetenta pentru transportul alternativ sau in comun'', a declarat Dan Tarcea, viceprimarul Clujului, la ZIUA LIVE.

Intrebat daca clujenii chiar vor folosi in numar mare pistele de biciclete gandite pentru oras si zona metropolitana, Tarcea a raspuns: ''Trebuie sa puna problema invers. Credeti ca cei din Copenhaga s-au trezit ei dimineata si au spus <<eu, astazi, vreau sa merg cu bicileta!>>. Nu! Li s-a facut infrastructura. Primarul spunea ca au inceput procesul in anii '70 si le-a trebuit 30 de ani sa schimbe mentalitati. Noi nu avem 30 de ani. Sa stiti ca orasul Cluj-Napoca merge pe o directie corecta a orasului, pe viitor. Hai sa vedem care este tendinta si ce vor tinerii''.

Comenteaza