Vin grinzile pentru podul Traian. „Vor fi lucruri spectaculoase"
- Scris de Ionel Lespuc
- 18 Apr 2017, 12:52
- Administraţie
- Ascultă știrea

Podul Traian, care se reconstruieşte de la zero, ar trebui dat în folosinţă până la finalul lunii mai. Cei care trec prin zonă şi văd că între maluri e un uriaş spaţiu gol se îndoiesc că termenul de finalizare va fi respectat. Totuşi, municipalitatea arată că lucrările îşi iau avânt, întrucât de vineri ar trebui să înceapă montarea grinzilor. Acestea sunt de mari dimensiuni, vor fi transportate către Cluj cu ajutorul unor trailere şi vor ajunge în oraş în noaptea de miercuri spre joi.
„Am fost anunţaţi că în 21 aprilie, vineri, începe montarea grinzilor, cu macarelele acelea mari. Vor fi lucruri spectaculoase, dar nimic ieşit din comun. Grinzile vor sosi în principal noaptea, dar şi pe parcursul zilei. Sper să nu apară niciun fel de întârzieri şi la 1 iunie să poată fi traversat podul", a spus Emil Boc, la Realitatea FM.
Însăşi aducerea şi instalarea macaralei este o mare provocare. Aceasta este una de 500 de tone. Serviciul de circulaţie rutieră din cadrul Primăriei a transmis că vor exista închideri de circulaţie. Trailerele vor urma traseul Bulevardul Muncii - str. Fabricii - B-dul 21 Decembrie - str. Cuza Vodă - str. I.P. Voiteşti.
"Vor fi 11 grinzi de 33,75 metri care pleacă în această noapte de la Breaza. Vor fi aduse doar pe timp de noapte. La Cluj vor ajunge în noaptea de miercuri spre joi. Cu acelaşi transport este adusă şi macaraua de 500 de tone, care va fi instalată pe malul drept al Someşului. Dacă vremea ne va permite, nu va ploua şi nu va fi vânt puternic, în 21 aprilie se va trece la aşezarea grinzilor peste Someş", a explicat şi viceprimarul Dan Tarcea.
Licitaţia pentru construirea podului a fost câştigată de societatea Diferit, care a propus o ofertă financiară de 6,5 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Podul nou care se va realiza va avea patru benzi de circulație, fiecare de câte 3,5 m, două piste de biciclete, a câte 1,6 m, și două trotuare cu lăţimea variabilă, între 2,25 şi 3,5 m. Proiectul tehnic a fost realizat de societatea Expert Proiect 2002.
Primăria a dat ordinul de începere a lucrărilor la 1 iunie 2016, dar constructorul a început efectiv lucrul în 22 august. S-a dat vina atunci pe necesitatea obţinerii unor avize şi mutării unor reţele utilitare. Durata de execuţie stabilită a fost de şase luni, însă, potrivit contractului, lucrările au putut fi întrerupte pe durata sezonului rece.