Zăcământul de sare scumpeşte Podul Porţelanului. Ce soluţie s-a găsit pentru continuarea lucrărilor

Zăcământul de sare scumpeşte Podul Porţelanului. Ce soluţie s-a găsit pentru continuarea lucrărilor

Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a anunţat că experţii au găsit o soluţie tehnică pentru continuarea lucrărilor la Podul Porţelanului, în condiţiile în care sub acesta a fost descoperit un zăcământ de sare, la o adâncimede 14 metri.

"Proiectanţii au găsit o soluţie pentru a putea să mergem mai departe cu lucrările, cu acest zăcământ de sare. Nu am avut discuţii cu executantul legată de această soluţie tehnică şi nu ştiu cât poate să ne întârzie aceasta, pentru că trebuie făcuţi nişte piloţi foraţi în zonă, pentru a străpunge stratul de sare şi a ajunge în zona de fondare mai solidă, care să reziste. Trebuie să facem pe ambele maluri aceşti piloţi foraţi, dar ei nu durează o veşnicie, durează câteva săptămâni, poate o lună - două în plus faţă de termenul estimat iniţial", a declarat Dan Tarcea, la un post local de radio.

Viceprimarul a afirmat că, pe lângă întârzierile pe care amplasarea piloţilor le va crea, şi costurile vor fi mai mari din cauza soluţiei tehnice care se impune pentru continuare lucrărilor.

"Desigur, cresc şi costurile lucrării, sunt proceduri normale. Este logic că, dacă ai o altă soluţie de fondare şi trebuie să faci ceva suplimentar, trebuie să crească şi costurile. Oarecum, lucrurile merg mână în mână dacă soluţia tehnică este diferită de cea din licitaţie. (...) Estimez că, în acest an, vom da drumul la circulaţia pietonală pe acest pod, pentru că o parte este deja gata. Avem întârziere de câteva luni, dar sper ca, împreună cu constructorii, să putem recupera, astfel încât, la jumătatea anului viitor, să putem da în folosinţă acest pod", a transmis Tarcea.

Amintim că lucrările de la Podul Porţelanului au început în 3 aprilie 2019 și sunt realizate de Diferit Cluj. Aici se va construi un pod nou, de 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m. Zidurile întoarse ale culeelor (infrastructura de la capătul podului ce preia sarcinile transmise de suprastructură, n. red.) vor avea 4,2 m. Podul va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m.

Reabilitarea podului existent şi realizarea unuia nou au fost estimate la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane costurile lucrărilor de construcţie-montaj. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering. Licitația pentru execuție a fost adjudecată de Diferit SRL.

Comenteaza