Zile numărate pentru garajele de cartier

Zile numărate pentru garajele de cartier
Parkinguri pe structură metalică ar putea fi amenajate în cartierele din oraş în locul garajelor de pe domeniul public.

Administraţia locală studiază trei amplasamente în cartierele Gheorgheni şi Mănăştur pentru a stabili dacă comportă o astfel de investiţie de reconversie a zonelor cu garaje în mini-parkinguri. Dacă se dovedeşte oportun, proiectul ar putea demara încă de anul acesta.

Direcţia Tehnică a solicitat în luna iulie trei certificate de urbanism pentru amenajarea unor parcări pe structură metalică pe strada Iugoslaviei dar şi în alte două zone din oraş. Viceprimarul Gheroghe Şurubaru a declarat pentru ZIUA de CLUJ că instituţia are în vedere amenajarea de astfel de parcări care ar rezolva problemele legate de lipsa locurilor de parcare din cartiere. Deocamdată se stdiază, după cum a precizat Şurubaru, trei amplasamente din cartierele Gheorgheni şi Mănăştur. "Este vorba despre terenuri ocupate de garaje care sunt curate din punct de vedere al proprietăţii şi se pot preta unul astfel de proiect. Deocamdată ne aflăm la faza de oportunitate. Dacă se dovedesc că sunt viabile, vom parcuge şi celelalte etape legale pentru a pune în practică sistemul de parcări pe structură metalică în municipiu", a spus Şurubaru.

Propunerea privind amenajarea de parkinguri pe structuri metalice în cartiere aparţine consilierilor USL care au cerut oficialilor primărie încă de la dezbaterile privind bugetul genral al oraşului pe 2013 să prevadă fonduri pentru instituirea unui sistem integrat de parcări pentru Cluj. Pe lângă parkinguri la intrările/ieşirile din oraş şi schimbarea regulilor de tarifare a locurilor de parcare din centru, în acest sistem ar fi trebuit incluse, după cum declara consilierul Gabriel Oniga şi parcări pe structură metalică, în locul zonelor ocupa de garajele de cartier. Potrivit lui Oniga, preţul de construire a unui loc de parcare în sistemul propus ar fi undeva la 2.000 de euro şi, iar avantajul pentru cetăţeni şi pentru primărie ar fi foarte mare, pentru că, în locul a 10 garaje s-ar face 40 de locuri de parcare.

ZIUA de CLUJ scria încă din 2007 că garajele private din cartierele Clujului vor dispărea graţie unui program conceput de fostul primar Emil Boc, prin înlocuirea lor cu parcări publice, în funcţie de identificarea unor suprafeţe compacte care se pretează la astfel de construcţii. Acum patru ani, primăria mai enunţa o politică potrivit căreia doreşte garaje amenajate pe terenuri compacte, nerevendicate, de peste 1.000 de metri pătraţi, cu accese în ordine. De atunci, însă subiectul a rămas în coadă de peşte, chiar dacă clujenii au reclamat în repetate rânduri, iar primăria a fost de acord cu ei, că multe dintre garaje sunt de fapt depozite şi nu sunt utilizate pentru parcarea maşinilor. Clujenii au cerut chiar dărâmarea garajelor şi anul trecut, pe Moldoveanu, în cartierul Mănăştur şi amenajarea de parcări la sol.

În 2009, în inventarul realizat de poliţia locală, figurau peste 10.000 de garaje în cartierele clujene. Acestea aduceau venituri anuale de 900.000 de lei la bugetul local.. În Cluj-Napoca există două tipuri de garaje. Edificate de primărie, aproape 4.900 (conform evidenţelor din 2009) şi peste 5800 de garaje amenajate pe cheltuiala deţinătorilor care au contracte de închiriere a domeniului public încheiate cu primăria. La aceste două categorii se adaugă şi garajele ilegale, fără autorizaţie, care urmau să fie inventariate de poliţiştii locali. Acest inventar nu a mai fost dat publicităţii până în prezent de primărie. Un impediment în calea demolării garajelor, pe lângă nemulţumirea deţinătorilor, este şi faptul că acestea sunt o sursă generatoare de venit la bugetul local. Cu toate aceste, administraţia locală a demolat mai multe garaje din oraş, înlocuindu-le cu parcări supraterane, iar deţinătorii au primit cu prioritate un abonament de parcare în noile parkinguri.

 

Comenteaza