Ziua tăierilor în Consiliul Judeţean
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 28 Ian 2011, 00:50
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Consilierii clujeni au redus - sau, în unele cazuri, au eliminat - bugetele de publicitate şi de sponsorizare ale unor societăţi şi regii subordonate.
Cel mai mult a avut de suferit societatea Tetarom, căreia i s-a înjumătăţit bugetul de publicitate (de la 103.000 lei), iar cel de sponsorizări a fost redus la zero (de la 30.000 de lei). Directorul Viorel Găvrea a fost chestionat în legătură cu modul în care a cheltuit banii de publicitate în 2011. Consiliul Judeţean (CJ) Cluj a apreciat că în această perioadă de criză sumele alocate pentru publicitate sau sponsorizări sunt nejustificate, în condiţiile în care banii ar putea fi direcţionaţi spre investiţii. Propunerea a venit din partea consilierului PSD Valentin Cuibus şi a fost susţinută de plen. Cu bugetele neatinse au scăpat doar Aeroportul Cluj şi hotelul Univers T.
Consilierul PSD Valentin Cuibus a fost de părere că majoritatea regiilor şi societăţilor aflate în subordinea administraţiei judeţene trebuie să renunţe la cheltuielile de publicitate şi sponsorizare. “Cred că s-ar impune o reducere a acestor cheltuieli, dacă nu chiar o tăiere până la zero. Pentru că este o perioadă dificilă, iar banii ar putea fi direcţionaţi spre investiţii”, a apreciat Cuibus. Prima vizată a fost societatea Univers T. La capitolul sponsorizări, conducerea acesteia nu a alocat sume, în schimb pentru publicitate au fost prevăzuţi 42.000 de lei. “Cred că această sumă e prea mare”, a declarat Cuibus. Liderul CJ, Alin Tişe, a ţinut să precizeze că societatea Univers T, care a investit în reabilitarea hotelului cu acelaşi nume, situat lângă Iulius Mall, se află în plină campanie de relansare. “Cred că, pentru a-şi promova hotelul, Univers T are nevoie de fonduri pentru publicitate”, a spus Tişe. La rândul său, directorul societăţii, Brânduşa Mândru, a explicat că va fi un an dificil, având în vedere că hotelul trebuie reintegrat în circuitul turistic: “Intenţionăm să ne promovăm în diverse publicaţii turistice, să tipărim broşuri, panouri, să facem tot ce este posibil pentru ca hotelul să redevină activ”. Plenul a acceptat ca Univers T să beneficieze în continuare de sumele pentru publicitate prevăzute în buget.
În cazul Tetarom, deznodământul a fost cu totul altul. Conducerea societăţii a prevăzut în buget suma de 103.000 lei pentru publicitate şi 73.000 de lei pentru sponsorizări, însă plenul a decis că aceste cheltuieli sunt nejustificate. “Este foarte bine că domnul director (Viorel Găvrea - n.red.) se află aici. Să ne spună ce s-a mai întâmplat de anul trecut, când ne-a informat că are nevoie de fonduri de publicitate pentru a angaja o firmă din Austria. Aceasta urma să promoveze activitatea Tetarom în străinătate, să intermedieze investiţii pentru parcurile industriale. Aţi mai încheiat acest contract, ce s-a mai întâmplat cu această firmă, au mai venit investitori?”, a întrebat consilierul PDL Steluţa Racolţa. Directorul Găvrea a răspuns că nu are nici un contract încheiat cu o astfel de firmă. El a fost chestionat şi despre modalitatea în care a promovat activitatea Tetarom, răspunzând că au fost publicate anunţuri doar pe un site de ştiri şi într-un săptămânal local. Deşi Găvrea a pledat pentru păstrarea fondurilor destinate promovării societăţii, mai ales că Tetarom împlineşte anul acesta 10 ani de activitate, plenul CJ a decis să înjumătăţească suma destinată publicităţii, în timp ce capitolul sponsorizări a fost redus la zero.
Aeroportul Internaţional Cluj a avut mai mult noroc. Consilierii au decis că acesta are nevoie de publicitate. “Aeroportul nu poate funcţiona fără să se promoveze şi, oricum, suma pe care conducerea a alocat-o la acest capitol este mică”, a apreciat Cuibus. Aeroportul nu dispune de bani pentru sponsorizări.
Şi Compania de Apă Someş (CAS) a rămas cu bugetul de sponsorizare şi de publicitate neatins. Directorul Dorin Ciatarâş a reamintit că are pe rol un contract de finanţare europeană pentru reabilitarea şi extinderea sistemului de canalizare şi apă. “Prin contract, compania este obligată să asigure publicitate proiectului”, a comentat Ciatarâş. Nu în ultimul rând, el a precizat că anul acesta CAS sărbătoreşte 150 de ani de activitate şi cinci ani de când a devenit operator regional, asigurând servicii şi în judeţul Sălaj. “Am alocat fonduri pentru publicitate şi sponsorizare în limita legală (250.000 de lei pentru sponsorizări şi 350.000 de lei pentru publicitate - n.red)”, a spus directorul companiei.
Regia Autonomă a Drumurilor Judeţene (RADJ) a rămas însă cu jumătate din bugetul de publicitate. “Oricum, RADJ trece printr-o perioadă extrem de dificilă, nu cred că are nevoie de astfel de cheltuieli”, a opinat Cuibus. Plenul a votat ca suma de 240.000 de lei să fie înjumătăţită, în timp ce bugetul pentru sponsorizări a fost redus la zero.
Directorul Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public şi privat (RAADPP), Mircea Avram, a fost de accord să renunţe la sponsorizări. În schimb, plenul a decis că bugetul de publicitate rămâne intact, ţinând cont că noul stadion trebuie promovat.
Propuneri pentru comasarea regiilor
Preşedintele CJ, Alin Tişe, a anunţat că o decizie privind fuziunea RADJ şi RAADPP ar putea fi luată în următoarele 30 de zile. Consilierul PSD Mihaela Rozor a informat că angajaţii RADJ o duc foarte greu şi că aceştia au fost trimişi în concediu fără plată 10 zile. Rozor a fost de părere că situaţia în cazul acestei regii trebuie reglementată cât mai curând posibil.
Consilierul PSD Valentin Cuibus a fost de părere că majoritatea regiilor şi societăţilor aflate în subordinea administraţiei judeţene trebuie să renunţe la cheltuielile de publicitate şi sponsorizare. “Cred că s-ar impune o reducere a acestor cheltuieli, dacă nu chiar o tăiere până la zero. Pentru că este o perioadă dificilă, iar banii ar putea fi direcţionaţi spre investiţii”, a apreciat Cuibus. Prima vizată a fost societatea Univers T. La capitolul sponsorizări, conducerea acesteia nu a alocat sume, în schimb pentru publicitate au fost prevăzuţi 42.000 de lei. “Cred că această sumă e prea mare”, a declarat Cuibus. Liderul CJ, Alin Tişe, a ţinut să precizeze că societatea Univers T, care a investit în reabilitarea hotelului cu acelaşi nume, situat lângă Iulius Mall, se află în plină campanie de relansare. “Cred că, pentru a-şi promova hotelul, Univers T are nevoie de fonduri pentru publicitate”, a spus Tişe. La rândul său, directorul societăţii, Brânduşa Mândru, a explicat că va fi un an dificil, având în vedere că hotelul trebuie reintegrat în circuitul turistic: “Intenţionăm să ne promovăm în diverse publicaţii turistice, să tipărim broşuri, panouri, să facem tot ce este posibil pentru ca hotelul să redevină activ”. Plenul a acceptat ca Univers T să beneficieze în continuare de sumele pentru publicitate prevăzute în buget.
În cazul Tetarom, deznodământul a fost cu totul altul. Conducerea societăţii a prevăzut în buget suma de 103.000 lei pentru publicitate şi 73.000 de lei pentru sponsorizări, însă plenul a decis că aceste cheltuieli sunt nejustificate. “Este foarte bine că domnul director (Viorel Găvrea - n.red.) se află aici. Să ne spună ce s-a mai întâmplat de anul trecut, când ne-a informat că are nevoie de fonduri de publicitate pentru a angaja o firmă din Austria. Aceasta urma să promoveze activitatea Tetarom în străinătate, să intermedieze investiţii pentru parcurile industriale. Aţi mai încheiat acest contract, ce s-a mai întâmplat cu această firmă, au mai venit investitori?”, a întrebat consilierul PDL Steluţa Racolţa. Directorul Găvrea a răspuns că nu are nici un contract încheiat cu o astfel de firmă. El a fost chestionat şi despre modalitatea în care a promovat activitatea Tetarom, răspunzând că au fost publicate anunţuri doar pe un site de ştiri şi într-un săptămânal local. Deşi Găvrea a pledat pentru păstrarea fondurilor destinate promovării societăţii, mai ales că Tetarom împlineşte anul acesta 10 ani de activitate, plenul CJ a decis să înjumătăţească suma destinată publicităţii, în timp ce capitolul sponsorizări a fost redus la zero.
Aeroportul Internaţional Cluj a avut mai mult noroc. Consilierii au decis că acesta are nevoie de publicitate. “Aeroportul nu poate funcţiona fără să se promoveze şi, oricum, suma pe care conducerea a alocat-o la acest capitol este mică”, a apreciat Cuibus. Aeroportul nu dispune de bani pentru sponsorizări.
Şi Compania de Apă Someş (CAS) a rămas cu bugetul de sponsorizare şi de publicitate neatins. Directorul Dorin Ciatarâş a reamintit că are pe rol un contract de finanţare europeană pentru reabilitarea şi extinderea sistemului de canalizare şi apă. “Prin contract, compania este obligată să asigure publicitate proiectului”, a comentat Ciatarâş. Nu în ultimul rând, el a precizat că anul acesta CAS sărbătoreşte 150 de ani de activitate şi cinci ani de când a devenit operator regional, asigurând servicii şi în judeţul Sălaj. “Am alocat fonduri pentru publicitate şi sponsorizare în limita legală (250.000 de lei pentru sponsorizări şi 350.000 de lei pentru publicitate - n.red)”, a spus directorul companiei.
Regia Autonomă a Drumurilor Judeţene (RADJ) a rămas însă cu jumătate din bugetul de publicitate. “Oricum, RADJ trece printr-o perioadă extrem de dificilă, nu cred că are nevoie de astfel de cheltuieli”, a opinat Cuibus. Plenul a votat ca suma de 240.000 de lei să fie înjumătăţită, în timp ce bugetul pentru sponsorizări a fost redus la zero.
Directorul Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public şi privat (RAADPP), Mircea Avram, a fost de accord să renunţe la sponsorizări. În schimb, plenul a decis că bugetul de publicitate rămâne intact, ţinând cont că noul stadion trebuie promovat.
Propuneri pentru comasarea regiilor
Preşedintele CJ, Alin Tişe, a anunţat că o decizie privind fuziunea RADJ şi RAADPP ar putea fi luată în următoarele 30 de zile. Consilierul PSD Mihaela Rozor a informat că angajaţii RADJ o duc foarte greu şi că aceştia au fost trimişi în concediu fără plată 10 zile. Rozor a fost de părere că situaţia în cazul acestei regii trebuie reglementată cât mai curând posibil.
DISTRIBUIE
Comenteaza