Video Au ajuns primele utilaje pe lotul Nușfalău - Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania

Au ajuns primele utilaje pe lotul Nușfalău - Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania
| Foto: API/PUM

Lotul Autostrăzii Transilvania Nușfalău - Suplacu de Barcău va avea o lungime de 13,5 km și va fi construit în următorii doi ani de turcii de la Nurol Insaat.

"Utilajele văzute de unii pe drum au ajuns la destinație: Suplacu de Barcău. Constructor Nurol, Turcia. Utilajele se pare că au fost doar descărcate, nu am observat să fi lucrat ceva", spune Marin Marian, autorul imaginilor postate pe forumul PeUndeMerg (PUM) al Asociației Pro Infrastructură.

Durata contractului este de 24 de luni, din care șase luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni.

Conform Economica.net, la finele lunii aprilie, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă anunța că au fost aprobate exproprierile pentru acest lot și că ordinul de începere a lucrărilor urma să fie emis în câteva săptămâni.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construirea Autostrăzii Brașov - Târgu-Mureș - Cluj - Oradea, subsecțiunea 3B5, Nușfalău – Suplacu de Barcău (km 66+500 - km 80+054.044), în lungime de 13,5 km.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu asocierea Bechtel – Enka (SUA - Turcia), ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Comenteaza