Autostrada Cluj – Sălaj, lucrare bănoasă pentru grupul lui Umbrărescu

Autostrada Cluj – Sălaj, lucrare bănoasă pentru grupul lui Umbrărescu

Porțiunea de pe teritoriul județului Sălaj a Autostrăzii Transilvania (A3) este, ca valoare, a doua mare lucrare de infrastructură publică pe care au contractat-o companiile private anul trecut. 

Alstom Transport, Spedition UMB şi Sa & Pe Construct sunt câştigătorii celor mai mari trei contracte de achiziţii publice încheiate în 2020 în România. Dacă lider este un contract de aproape 3 miliarde de lei, pentru reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria, celalalte proiecte de pe podium valorează 680 milioane, respectiv 670 de milioane de lei.

Spedition UMB şi-a adjudecat contractul pentru pro­iec­tarea şi execuţia secţiunii 3B din autostrada Braşov – Târgu-Mureş – Cluj - Oradea, în vreme ce Sa & Pe Construct se ocupă de tronsonul 3 din Drumul Expres Craiova - Piteşti. Cele două firme sunt controlate de Dorinel Umbrărescu, recunoscut pentru parteneriatele sale cu statul, conform ZF.

Câştigătoarea celui mai valoros contract de anul trecut este însă Alstom Transport, companie care dezvoltă şi comercializează sisteme, echipamente şi servicii pentru sectorul feroviar, cu afaceri de 246 milioane de lei în 2019. În total, primele 20 de contracte publice au o valoare de 6,5 miliarde de lei.

Lucrările de execuție la lotul Zimbor – Poarta Sălajului al A3 au întârziat deoarece Spedition UMB Bacău nu putea să intre pe șantier până nu se rezolvă exproprierile. Între timp, constructorul român a intrat pe tronsonul vecin, de 30 km, Nădășelu – Zimbor. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat, în 2020, contractul pentru proiectarea și execuția lotului Zimbor – Poarta Sălajului.

Valoarea sa este de 680 milioane de lei și are o durată de 156 de luni, din care 12 luni proiectarea, 24 de luni execuția și 120 de luni garanția.  Ministerul Transporturilor a propus exproprierea a 1.001 de imobile pentru construirea tronsoanelor din A3 dintre cele două județe. Valoarea estimată a despăgubirilor este de 4,7 milioane de lei. 

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Comenteaza