Academia de Muzică “Gheroghe Dima” schimbă abordarea în promovarea manifestărilor culturale pe care le organizează în Cluj-Napoca: instituţia este dispusă să susţină spectacole în locaţii alternative, gen parcuri şi malluri, şi să concerteze la dineuri, lansări de produse sau întâlniri de afaceri, în schimbul unor sponsorizări consistente.
“Sperăm să se sedimenteze şi la noi ideea de sponsorizare a culturii. în Occident funcţionează ideea ca 10% din câştigări să se întoarcă în comunitate, inclusiv în proiecte culturale. De la nivelul Asociaţiei Patronilor şi Meseriaşilor, primul sponsor este chiar preşedintele asociaţiei, care va caza în hotelul propriu ansamblul din Bucureşti în cadrul festivalului studenţesc de operă”, a declarat Sabin Mircea Rus, director de imagine al Festivalului Studenţesc de Operă “Viva Vox”, ce urmează a fi organizat la Cluj de Academia de Muzică “Gheorghe Dima”.
Oficialii acesteia au realizat un protocol de colaborare cu Asociaţia Patronilor şi Meseriaşilor (APM) din Cluj, pentru a sensibiliza businessmanii locali în susţinerea financiară a unor reprezentanţii artistice.
“în general, oamenii de afaceri sunt neîncrezători în sistemul fiscal, deşi pot să direcţioneze în mod legal 10% din impozitul pe profit către un ONG, ca şi contract de sponsorizare. Cam toate evenimentele organizate de către o firmă au şi componentă artistică, iar, în baza unui contract, instituţia sau asociaţia sponsorizată poate să îţi asigure momentul artistic respectiv. Formaţiile studenţeşti, de exemplu, au o ocazie în plus să evolueze pe scenă, să-şi stabilească diferite contacte”, explică şi Augustin Feneşan, preşedintele APM Cluj.
Dineul prilejuit de o expoziţie cu vânzare iniţiată de APM va fi pigmentat muzical de o formaţie a Academiei de Muzică, a exemplificat Feneşan. “Colaborarea între oamenii de afaceri şi instituţiile culturale este şi o chestiune de înclinaţie şi de implicare în comunitate. Noi am avut şi avem încă astfel de parteneriate”, spune Radu Morariu, unul dintre asociaţii agenţiei de turism clujene Eximtur, care sponsorizează evenimente culturale.
Bani pentru Vox
La a doua ediţie a Festivalului Viva Vox, vor participa ansambluri de operă studenţeşti din România şi Ungaria. Organizatorii spun că, spre deosebire de prima ediţie, când bugetul a fost de 83.000 de lei, anul acesta este nevoie de o sumă de 2-3 ori mai mare.