Taragotul lui Fărcaş, varianta jazz

Taragotul lui Fărcaş, varianta jazz
Jazz inspirat de colinde, muzică lăutărească sau de genericul emisiunii “Tezaur folcloric” au cântat luni seara, la Cluj, Sam Newsome, Lucian Ban, J.D. Allen, Ugonna Okegwo şi Willard Dyson.

La concertul “The Romanian-American Jazz Suite” de la Teatrul Maghiar au participat peste 800 de spectatori, care au aplaudat şi ovaţionat minute în şir interpretarea celor cinci muzicieni.

 

Concertul a fost unul de excepţie. Jazzmanii au cântat compoziţii extrem de variate, de la cele ritmate la cele mai lente, dintre care una inspirată de o temă folclorică japoneză, sau creaţii care pleacă de la motive muzicale tradiţionale româneşti. “Colinda”, primele două părţi ale suitei “Bucureşti” sau melodia de bis, o prelucrare după un celebru cântec interpretat de Dumitru Fărcaş, au demonstrat nu doar virtuozitatea muzicienilor în a “integra” muzical teme diverse, ci şi o fantezie interpretativă specială.

 

Fiecare membru al cvintetului şi-a probat de-a lungul concertului renumele profesional, pentru că pianistul Lucian Ban a reunit laolaltă patru dintre cei mai buni jazzmani ai momentului din lume. Basistul Ugonna Okegwo a punctat pregnant accentele muzicale, chiar dacă nu a avut parte de solouri spectaculoase. Jucăuş, dar plin de forţă a fost şi percuţionistul Willard Dyson, care a şi avut un solo cu suspans, spre amuzamentul spectatorilor. La pian, Lucian Ban a asigurat “cortina” compoziţiilor, dându-le substanţă şi culoare. J.D.

 

Allen şi-a folosit saxofonul tenor pentru a da amploare partiturilor pe care le-a interpetat alături de saxofonistul sopran Sam Newsome, adevărata vedetă a concertului de la Teatrul Maghiar. Newsome a susţinut câteva solouri excepţionale, în care sonurile acute prelungi, tipice sopranului, au alternat cu sunete răguşite, prin forţarea instrumentului, sau cu adevărate arpegii sonore.

 

Comenteaza