A început jurizarea portretelor festivalierilor de la Untold

A început jurizarea portretelor festivalierilor de la Untold
Peste 15.000 de portrete compun albumul "The Untold Faces". Acestea au fost realizate de 35 de fotografi amatori si profesioniști. 350 de fotografii au intrat în etapa de jurizare a concursului lansat de "Day 15" pentru luna august.

Concursul are și o pagină dedicată de Facebook. "Reacția publicului a fost peste așteptările noastre. În mai puțin de o lună de la lansare, pagina de facebook The Untold Faces a primit peste 5.000 de like-uri și sute de mii de interacțiuni. Tinerii sunt fericiți să se regăsescă în albumele realizate, își schimbă imaginea de profil cu pozele din cadrul concursului, distribuie fotografiile și le comentează. Ne bucurăm, împreună, de Capitala Europeană a Tineretului!", spun organizatorii concursului.

Un element inedit al acestui concurs de portrete este modul de jurizare - participanții aleg câștigătorii. Fiecare fotograf (care a respectat criteriile pentru a intra în etapa de jurizare) a ales câte 10 portrete care vor fi apreciate de ceilalți competitori și de asemenea, va primi feedback din partea fiecărui fotograf-concurent. Peste 350 de portrete vor fi supuse astfel votului fotografilor profesioniști și amatori participanți. 

„Echipa Day 15 este un fan al tuturor evenimentelor cu valoare adaugată din orașul Cluj-Napoca sau din afara lui. Considerăm că festivalurile sunt o oportunitate perfectă de a aduce laolaltă oameni din diverse țări, culturi, religii și de a crea un climat de înțelegere și un sentiment de "feel good". Toate festivalurile au anumite elemente comune cum ar fi muzica, oamenii, distracția, îmbrăcămintea specifică și atunci, automat, campaniile adiacente festivalurilor sunt supuse unor cuvinte cheie cum ar fi "Coachella Valley Music", "People of Tomorrowland" sau "Faces of Festivals".

Alăturarea numelui festivalului Untold cu "faces" a devenit naturală datorită prezenței foarte multor oameni "necunoscuți" Clujului. În proiectul DAY 15, noi întotdeauna dorim să implicăm diferite comunități din Cluj-Napoca și nu numai. Dacă în martie am lucrat cu peisagiști și horticultori, în mai cu artiști de street-art, am considerat oportun să scoatem în față fotografii Clujului în acest proiect. Mai mult decât atât, dorim să le premiem munca prin accesul gratuit în festival și premii semnificative în valoare de 1.700 de euro. 

Pe lângă pagina The Untold Faces, vom avea și un proces transparent de jurizare "de autori", adică fiecare participant va fi parte din juriu și va nota fotografiile celorlalți participanți și vom organiza și o expoziție unică cu toate portretele lor.  În concluzie, ce facem noi este mai mult decât o pagină de Facebook, mai mult decât un concurs și sperăm că publicul îl va aprecia ca atare", a declarat, înainte de startul concursului, Răzvan Luca, coordonator al proiectului Day 15. 

Premiile The Untold Faces:

Premiul 1 - 1000 euro
Premiul 2 - 500 euro
Premiul 3 - 200 euro 

Perioada de jurizare: 15-31 august
Anunțarea câștigătorilor: 7 septembrie

Concursul este realizat de echipa Day 15 în parteneriat cu Untold Festival - ambele fiind proiecte strategice în cadrul programului Cluj-Napoca 2015 Capitala Europeană a Tineretului

Totodată, fotografiile-portret vor ieși din spațiul virtual și vor fi expuse publicului printr-o instalație realizată de echipa "Day 15". Prima ediție a festivalului Untold, desfășurat în perioada 30 iulie – 2 august, s-a dovedit a fi una de succes, peste 240.000 de festivalieri fiind prezenți la eveniment. 

170 de artiști au creat o atmosferă memorabilă timp de 88 de ore și, în medie, 60.000 de festivalieri s-au bucurat zilnic de prestațiile unora dintre cei mai apreciați artiști ai momentului. De asemenea, ultimele două seri de festival au înregistrat vârfuri de audiență, în premieră pe Cluj Arena, pentru prestațiile headlinerilor Armin van Buuren și David Guetta. 

Armin van Buuren şi David Guetta, vedetele incontestabile

Sala Polivalentă și Parcul Central au întâmpinat festivalierii cu instalații pe perdea de apă și proiecții de video mapping, dar și concerte și multiplele activițăți de relaxare. Fanii muzicii rock și retro au participat la convertele dedicate din Piața Unirii și Euforia Music Hall, în timp ce la ștrandul Sun activitățiile de relaxare au fost preferatele petrecăreţilor.

Vedeta incontestabilă a festivalului a fost scena principală, a cărei efecte speciale au încântat atât headlinerii, cât și publicul. Avicii, Armin van Buuren, David Guetta și ATB au fost doar câțiva dintre artiștii care au comunicat pe conturile lor de Facebook sau Instagram experiența din cadrul concertelor susținute la Untold, postările lor adunând zeci de mii de aprecieri din toată lumea.

De unde vin şi ce medie de vârstă au festivalierii

Conform informaţiilor furnizate de organizatorii festivalului, între 29 iulie și 2 august site-ul evenimentului a înregistrat aproape 500.000 de vizitatori unici, cu un minimum de 1.400 de vizitatori aflați simultan pe site în orice moment al zilei. Accesările au fost realizate în proporție de 53% de pe dispozitive mobile.

Datele analitice înregistrate arată că peste 75% dintre vizitatori au vârste cuprinse între 18 și 34 de ani și vin țări precum România, Marea Britanie, Germania, SUA, Ungaria, Italia, Franta, Spania, Olanda şi Austria. De asemenea, aplicația de mobil a festivalului, lansată cu cinci zile înainte de debutul acestuia, are peste 30.000 de download-uri.

Din totalul de participanți, 15% au fost turiști străini, din țări precum Mexic, Noua Zeelandă, Japonia, Coreea de Sud, SUA și Canada, Olanda, Polonia, Marea Britanie, Franța, Germania, Ungaria, Cehia şi Spania.

5.000.000 de persoane au interacționat cu pagina de Facebook a festivalului în ultima săptămână, dintre care peste 830.000 de fani au intracționat direct cu pagina prin comentarii, like-uri și share-uri. Spot-ul oficial al festivalului, teaser-ul și video-ul de prezentare a scenei principale au cumulat un reach de 1.067.000 și 320.000 de vizualizări pe Facebook.

Echipa lui Armin van Buuren, implicată în construcţia scenei principale

Construcția scenei principale însumează 1.200 mp decor, 306 mp de ecrane video, 533 de lumini și proiectoare, efecte pirotehnice impresionante și 11 variante de proiectare. În echipa de producție de la scena principală au fost specialiști care lucrează cu Armin van Buuren, Tiesto și Hardwell. Decorul scenei a invitat publicul să se lase purtat într-o lume de basm, să evadeze din cotidian pentru patru zile în care experiențele memorabile au fost puse în valoare de inovații tehnologice. Untold va avea o a doua ediție în 2016. 

Comenteaza