Şase artişti clujeni expun comunismul la New York
- Scris de Mihai Prodan
- 16 Ian 2011, 18:05
- Cultură
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Şase artişti clujeni care şi-au inaugurat expoziţia comună “După cădere”, în New York, au ajuns în paginile New York Times, care le-a acordat o recenzie pozitivă, ce se întinde pe o pagină întreagă a prestigiosului ziar.
Expoziţia “După cădere” a fost vernisată la Centrul de Artă contemporană din Hudson Valley şi cuprinde lucrări care aparţin unui număr de 18 artişti din Europa Centrală şi de Est. Şase dintre aceştia sunt clujeni, între ei Şerban Savu, Ciprian Mureşan şi Adrian Ghenie, toţi trei absolvenţi ai Universităţii de Arte şi Design din Cluj-Napoca în 2001 şi care locuiesc la Cluj.
Artiştii vin din România, Croaţia, Cehia şi Ungaria. Nicio femeie printre aceştia, “deşi curatorii, Livia şi Marc Straus, fondatorii centrului din Hudson Valley, au spus că au încercat să găsească lucrări demne de a fi expuse, de la femei artiste aflate la începutul cariere, în călătoriile lor din Europa de Est”, scrie New York Times.
“Marea problemă cu această expoziţie totuşi este faptul că în catalog găsim că artiştii “trăiesc şi au studiourile în oraşele natale”. Ideea de local versus global este o idee centrală a expoziţie, totuşi cum poate aceasta funcţiona când arta dintr-o parte specifică a europei – cinci pictori vin din Cluj, mulţi dintre ei fiind instruiţi la universitatea din Cluj – este transplantată în Hudson Valley?”, se întreabă autorul articolului din New York Times, Martha Schwender.
Vezi articolul original
Artiştii vin din România, Croaţia, Cehia şi Ungaria. Nicio femeie printre aceştia, “deşi curatorii, Livia şi Marc Straus, fondatorii centrului din Hudson Valley, au spus că au încercat să găsească lucrări demne de a fi expuse, de la femei artiste aflate la începutul cariere, în călătoriile lor din Europa de Est”, scrie New York Times.
“Marea problemă cu această expoziţie totuşi este faptul că în catalog găsim că artiştii “trăiesc şi au studiourile în oraşele natale”. Ideea de local versus global este o idee centrală a expoziţie, totuşi cum poate aceasta funcţiona când arta dintr-o parte specifică a europei – cinci pictori vin din Cluj, mulţi dintre ei fiind instruiţi la universitatea din Cluj – este transplantată în Hudson Valley?”, se întreabă autorul articolului din New York Times, Martha Schwender.
Vezi articolul original
DISTRIBUIE
Comenteaza