Cărţile scrise de femei şi despre femei, cel mai bine vândute în Cluj
- Scris de Ziua de Cluj
- 15 Iul 2010, 23:24
- Cultură
- Ascultă știrea

Alături de acestea, la loc de cinste stau cărţile semnate Paulo Coelho şi Mircea Cărtărescu. Apărut în 2006 în S.U.A şi devenit în scurt timp bestseller, romanul scriitoarei Elizabeth Gilbert, “Mănâncă, roagă-te, iubeşte”, publicat la editura Humanitas, a fost una dintre cele mai vândute cărţi în Cluj, situându-se pe locul I în topul librăriilor clujene.
Cu un subtitlu sugestiv, “O femeie caută lucrurile cu adevărat importante în
La fel s-a întâmplat şi cu romanul “Vrăjitoarea din Portobello”, în care protagonista, Atena, devine un simbol feminin al secolului XXII prin exprimarea nevoii vitale a femeii de a-şi proclama independenţa, de a-şi descoperi singură ţelurile şi idealurile şi de a şti cum să lupte pentru îndeplinirea lor. “Coelho are în continuare succes la cititori, pentru că ştie să reinventeze povestea, readucând simplitatea şi umanul. în acelaşi timp, el a învăţat să gândească tot ceea ce face ca produs de piaţă, ceea ce nu e neapărat un lucru negativ”, a explicat Vasile G. Dâncu, patronul editurii Eikon.
Acelaşi mare succes la vânzări îl are şi Mircea Cărtărescu cu “De ce iubim femeile”, fiind, de mai bine de patru ani, scriitorul cel mai apreciat de cititorii români. Potrivit editorilor clujeni, Cărtărescu este citit mai degrabă de bărbaţi decât de femei pentru modul simplu în care vorbeşte despre ele. “Succesul acestor cărţi despre femei constă, pe de o parte, în buna lor promovare, pentru că au apărut la marile edituri româneşti, iar acestea ştiu foarte bine cum să îşi plaseze produsele pe piaţă. în România, se observă o tendinţă de reîntoarcere a oamenilor spre problemele esenţiale, de spiritualizare a lor. Cărţile acestea vorbesc despre iubire în diversele ei ipostaze, de aceea sunt citite în egală măsură de bărbaţi şi de femei”, a apreciat Dâncu.
Pe lângă valoarea strict literară a celor mai bine vândute cărţi, succesul lor se datorează şi strategiilor de marketing la care au apelat specialiştii. “în ceea ce ne priveşte, au ajutat mult acţiunile de promovare pe care le face Libri în cadrul librăriei - cum ar fi vizibilitate intensă, crearea de materiale de marketing proprii, dar şi prezentarea directă a tuturor campaniilor noastre de promovare şi de reduceri clienţilor noştri fideli, prin newsletters directe posesorilor de carduri Libri”, a declarat Emma Moldovan, director achiziţie carte Libri.
Nu numai beletristica pare să fie solicitată de clujeni. “Culegerile cu probleme de matematică pentru clasele I-IV şi, totodată, cărţile din domeniul medicinei, psihologiei dar şi cele cu subiecte socio-umane au avut mare trecere. Cumpărătorii sunt tineri, studenţi, ceea ce este un lucru normal ţinând cont de locaţia librăriei. De asemenea, când începe şcoala, se vând foarte bine cărţile pentru elevi, care vin aici însoţiţi de părinţi”, a declarat Viorica Braica, librar la
Altfel la Cărtureşti
Obişnuiţii librăriei Cărtureşti preferă însă cu totul alte cărţi. Astfel, în acest an, primele cinci cărţi vândute aici au fost: “Versetele Satanice” al lui Salman Rushdie, “Mă numesc Roşu” de Orhan Pamuk, “Prinţese date uitării sau necunoscute” (editura Vellant), “împăratul muştelor” de William Golding şi “Wall and Piece” – Banksy (editura Random House).
Copiii preferă vrăjitorii
Moda Harry Potter le-a deschis copiilor apetitul pentru vrăjitori şi lumi magice, cărţile pe această temă fiind, în continuare, cel mai bine vândute. în fruntea topului făcut de Librăria Diverta se situează, „Cartea micului vrăjitor - Bagheta magică” de Ed Masessa (85,90 lei), urmată de „Greşeala vraciului” de Joseph Delaney (40, 90 de lei), „Marea enciclopedie pentru elevi” (142,99 lei), „Tezaurul cu poveşti” (49,05 de lei) şi „Cele mai frumoase poveşti” (70,99 lei).