Foto Cum arăta Gara Cluj înaintea electrificării. Peste trecea "podul zburător"

Cum arăta Gara Cluj înaintea electrificării. Peste trecea "podul zburător"

Clujulul va avea un Muzeu al Locomotivelor, după ce președintele Klaus Iohannis a semnat decretul de înființare a acestui centru la finele lui 2018. Până când va fi inaugurat, pe internet circulă fotografii cu Gara din Cluj înaintea electrificării. 

"Electrificarea s-a realizat în perioada 1983-1984, fiind "raportată" la 1 mai 1984, deşi nu era sub tensiune între Cluj-Napoca Est şi Cluj-Napoca", scrie Sandu Savu pe pagina de Facebook Muzeul de Transport Public Cluj-Napoca. Fotografia cu Gara din Cluj înaintea electrificării datează din 31 iulie 1970.

Cum arăta Gara Cluj înaintea electrificării. Peste trecea "podul zburător"

"Podul zburător"

În imagine se poate observa şi "podul zburător". Construit în anul 1902 și ornamentat cu simbolurile zodiacului, a stat mai bine de 70 de ani (1902-1973) deasupra Gării Clujului, actuala Gară Mică, făcând legătura cu cartierul Dâmbu Rotund. Din cauza electrificării liniilor ferate a fost dezafectat și montat în 1987 peste Someș, în zona Parcului Iuliu Hațieganu.

Muzeu al locomotivelor la Cluj

Muzeul locomotivelor din Cluj există neoficial de peste 20 de ani şi a fost înfiinţat de o mână de ceferişti din Dej. Muzeul în aer liber din depoul Dej, sat Cuzdrioara, găzduieşte peste 20 de locomotive cu aburi şi electrice, precum şi vagoane, adevărate bijuterii ale transportului feroviar care au făcut istorie în România, recondiţionate şi revopsite în culorile lor iniţiale şi care sunt în stare perfectă de funcţionare. Prima piesă de colecţie, adusă în 1992 şi reecondiţionată, este locomotiva 150.105, construită în 1955, care face parte dintr-un lot de 282 de locomotive, fabricate integral în România de către Uzinele Reşiţa şi Uzinele Malaxa (devenite ulterior Uzinele 23 August) între anii 1946 şi 1960. Mai multe detalii AICI! 

"Ferrari"-ul locomotivelor cu abur, expus în Gara Cluj-Napoca

O locomotivă cu abur din anii '50 este expusă, începând din 2013, pe platoul din Gara Cluj-Napoca. Modelul este considerat un "Ferrari" al locomotivelor cu abur, deoarece are o viteză cu 30 de km/h mai mare decât celelalte. Mai multe detalii AICI! 

 

 

 

Comenteaza