Iadul spectatorului

Iadul spectatorului
Cea mai recentă premieră a Teatrului Naţional clujean, “Hell’s cabaret“, “chinuie” spectatorul cu o oră de dezmăţ şi muzică heavy menite să transmită, probabil, că iadul există. Dar asta se ştie deja.

"Hell's cabaret" nu durează mult, dar, paradoxal, poate prea mult pentru ce transmite sau mai bine zis nu transmite. Din păcate, nu face decât să constituie un nou pretext pentru a scoate la rampă frivolitate, glume ieftine şi muzică cât mai zgomotoasă. Povestea centrală are un fir aparent simplu: Doruţu, un "don juan de cartier" (Ruslan Bârlea, expresiv pe alocuri) fără scrupule în a-şi înşela partenerele mereu cu o "alta", află că e bolnav de cancer şi face un pact cu "Jokerul" (Petre Băcioiu, sobru şi parcă cu o clasă peste ceilalţi protagonişti). În pact intră şi cele trei personaje feminine (Anca Hanu, Patricia Boaru şi Adriana Băilescu), rând pe rând sau chiar simultan iubite ale lui Doruţu, ca în final toţi patru să ajungă într-un loc de unde ar vrea să scape, pesemne iadul. Montarea pare însă lipsită de forţă şi direcţie, spectatorului nu i se oferă îndeajuns de multă consistenţă pentru reflecţie, ci doar o oră de tragi-comedie ieftină, cu multă senzualitate şi zgomot.

Din păcate, nici forţa textului semnat de Flavius Lucăcel şi nici regia lui Sorin Misirianţu nu reuşesc să te facă să mai vrei să revii spectacol, ci eventual să te bucuri că s-a terminat şi ai timp să accesezi eventual alt eveniment. Doar a fost o călătorie în iad, nu?

 

Comenteaza