PARTENERIAT MEDIA. Clujul, produs intens promovat

PARTENERIAT MEDIA. Clujul, produs intens promovat
Oraşul Cluj-Napoca este un „produs” de o calitate excepţională, în care latura culturală convieţuieşte armonios cu înflorirea economică şi evoluţia către un centru financiar promiţător. Aceste căi multiple de dezvoltare a oraşului au nevoie de promovare, de o comunicare îndreptată spre emoţiile provocate de Cluj-Napoca. Identitatea lui trebuie cunoscută şi valorizată de locuitori, dar şi de de cei care vizitează sau doresc să investească în viitorul acestui oraş.

 

Din punct de vedere turistic, Zoover, un portal independent în domeniul turismului cu aproximativ 300.000 de vizitatori unici pe zi, promovează oraşele şi regiunile din diferite ţări, prin prezentarea informaţiilor sub formă de texte, poze şi formate video. Astfel, prin promovarea punctelor de interes din Cluj pe acest portal, sunt furnizate informaţii utile despre cultura oraşului şi principalele puncte de interes, tuturor celor care intenţionează să-l viziteze.

 

Clujul este promovat, pe plan local, de Centrul de Informare Turistică din cadrul Primăriei municipiului, care oferă informaţii despre obiective turistice din oraş, hoteluri şi restaurante. Mai mult, turiştii vor afla care sunt principalele evenimente locale, posibilităţile de agrement şi vor primi gratuit hărţi turistice.

 

Din perspectivă cinematografică, statutul de gazdă a Transilvania International Film Festival i-a oferit Clujului vizibilitate atât pe plan naţional, cât şi internaţional. La ediţia din 2007, organizată pentru prima dată la Cluj, 50.000 de spectatori au trecut pragul celor patru cinematografe din Cluj-Napoca, pentru a urmări cele peste 100 de titluri de lung-metraj, dar şi programele speciale de scurt-metraje. TIFF a devenit locul unde sunt difuzate în premieră naţională cele mai importante producţii autohtone şi o emblemă pentru oraşul Cluj-Napoca, promovându-l indirect, atât ca destinaţie culturală, cât şi turistică.

 

Jazz-ul se aude altfel la Cluj. Asta au gândit organizatorii Transilvania Jazz Festival, festivalul care reuneşte muzicieni şi grupuri de jazz de prestigiu din străinătate şi din România.

 

Clujul a cunoscut, în ultimii ani, o ascensiune economică impresionantă, iar  campania „Produs de Cluj”, organizată de Realitatea Tv şi Media Mall Internaţional, şi-a propus să îndrepte atenţia clujenilor spre brandurile locale. Una dintre formele în care s-a concretizat această campanie a fost organizarea unui târg cu produse ale firmelor locale, vândute la preţuri de fabricant şi însoţite de premii surpriză.

 

Proiectul „Clujul are farmec, puls şi identitate”, îşi propune să promoveze Clujul cultural, prin evidenţierea obiectivelor sale turistice, a istoriei şi activităţilor artistice care se desfăşoară în „inima Transilvaniei”. Evenimentul din 16 iulie „va scoate în stradă” cultura şi arta prin muzică, dans, momente de teatru tip performance, street-art, dar şi acţiuni neconvenţionale precum flash mob-uri şi panouri mobile cu informaţii. Proiectul este organizat de Asociaţia pentru Performanţă şi Cultură în parteneriat cu Primăria municipiului şi finanţat de Aadministraţia Fondului Cultural Naţional. „Clujul are farmec, puls şi identitate” se aliniază  modalităţilor de promovare şi sprijin a identităţii „oraşului comoară” din inima Transilvaniei.

 

Sponsorul proiectului „Clujul are farmec, puls şi identitate” este NetMatch, o firmă româno – olandeza, lider pe piaţa europeană de soluţii software în industria turismului, cu sedii în Olanda şi România (Cluj-Napoca).  Este “Microsoft Gold Partner” şi se caracterizează ca fiind specialişti în tehnologii Microsoft.

 

Biserica Sfântul Mihail a fost construită în stil gotic şi este a doua clădire gotică ca mărime din Transilvania, fiind depăşită de Biserica Neagră din Braşov. Turnul bisericii, luând în calcul şi crucea din vârf,  este cel mai înalt turn de biserică din România, având o înălţime de 80 de metri. Legendele spun că în Catedrala Catolică există tunele subterane care leagă aceasta clădire de alte monumente din Cluj.

Comenteaza