Video Polunin la TIFF, despre admiraţia pentru Putin şi interdicţia în Ucraina, homofobie şi clipul pentru Hozier sau uleiul de canabis + CADOU borcan cu murături

Polunin la TIFF, despre admiraţia pentru Putin şi interdicţia în Ucraina, homofobie şi clipul pentru Hozier sau uleiul de canabis + CADOU borcan cu murături

Întârziat de o furtună în mijlocul caniculei, după repetiţii în miez de noapte la Castelul Banffy din Bonţida, starul internațional Sergei Polunin, considerat cel mai talentat dansator al generației sale, s-a întâlnit joi, 29 iulie 2021, cu publicul clujean, în cadrul TIFF Talks, eveniment moderat de Cătălin Ștefănescu.

,,Băiatul rău al baletului mondial’’ s-a descris ca fiind un introverit în viaţa personală (deşi crezurile sale politice - admiraţia pentru Vladimir Putin, lucru ce l-a pus pe o listă de teroriști și criminali de război în Ucraina, astfel nemaiputând să se întoarcă acasă, acolo unde încă trăieşte o parte din familia sa ori sprijinul arătat față de fostul președinte al SUA Donald Trump -, abuzul de droguri şi alcool - ce i-au încheiat cariera la Baletul Operei din Paris, imediat după ce a anunțat că l-a angajat să joace rolul principal în Lacul Lebedelor -, violenţele fizice asupra fostei iubite, afirmaţiile homofobe - le-a spus colegilor săi de sex masculin că ar trebuie sã fie bãrbați, nu efeminați și a sugerat că oamenii grași au nevoie de o palmă -ori tatuajele cu chipul lui Putin sau zvastica slavă îl contrazic) şi extrovertit pe scenă, acolo unde, într-adevăr, străluceşte.

Îmbrăcat sobru în negru, cu un aer uşor timid, dar cu zâmbetul pe buze, Polunin s-a arătat deschis şi a răspuns cuminte fiecărei întrebări puse de Cătălin Ștefănescu, chiar şi celor income, privind nenumãratele acţiuni și afirmații controversate din trecutul său, ţinând însă să menţioneze că oamenii se schimbă, iar el nu mai este cel de acum 4 ani şi nu va fi mâine cel ce este astăzi. A avut o pauză în carieră de aproape 2 ani de zile, ani în care s-a logodit cu balerina Elena Ilinykh şi a devenit tatăl unui băiat, lucru ce i-a mai schimbat perspectiva asupra vieții. 

Sergei are o relaţie bună cu mama sa, care a suferit de depresie în momentul plecării balerinului din Kiev, dar acesta are interzis să intre în ţara natală, Ucraina (acolo unde încă locuieşte tatăl său), din pricina faptului că mereu s-a simţit rus şi şi-a arătat public adoraţia faţă de Vladimir Putin, ba a şi performat în Crimeea, pe care preşedintele rus o anexase în 2014. 

"Mama mea e fericită, are un nepot cu care petrece timp, e apropiată de mine, are acum şi un patener. Fericirea o poţi găsi doar prin alegeri. E ceea ce alegi să faci cu viaţa ta. Tata e în Krasne (în Regiunea Donețk), cu fratele lui şi bunica mea. Îmi e dor, dar acum nu pot merge acolo. Voi merge la un moment dat. E o situaţie politică nu prea bună acum, nu mă prea gândesc la asta", a declarat Sergei. "Înţeleg politica foarte bine şi totul ţine de alegerile pe care le faci. Alegi ceva şi plăteşti preţul. Nu poţi mulţumi pe toată lumea.", a mai spus acesta. 

Întrebat despre tatuajul cu portretul lui Vladimir Putin de pe pieptul său, în particular despre ce înseamnă pentru partenera sa să aibă acest chip în fațã în momente de intimitate, Sergei a răspuns că "Aceste desene devin parte din tine şi nu le prea mai dai multă importanţă. Nu ştiu cum să răspund la această întrebare". Însã balerinul mărturiseşte că l-a admirat pe preşedintele rus încă din copilărie: "Cred cu adevărat că ştiu politică şi situaţiile se schimbă în permanenţă, acum 4 ani lucrurile erau foarte diferite şi peste 4 ani vor fi altfel, poate Rusia şi România vor fi cei mai buni aliaţi, poate Rusia va deveni Europa, dar eu îl admir pe Vladimir Putin, îi simt energia, nu cred că vrea să facă nimic...., în general cred că este un pilon de stabilitate şi oamenii respectă asta, atfel.... E important să ai SUA puternică, Europa puternică, Asia puternică".  

În 2014, Polunin și-a început colaborarea cu celebrul fotograf și director muzical american David LaChapelle și a participat la noile sale proiecte, inclusiv un videoclip de dans pentru piesa "Take me to church” semnatã de Hozier. Videoclipul a devenit viral și l-a expus pe Polunin unui public mai larg. Piesa a devenit, în timp, un imn al comunităţii LGBTQ+. Ţinând cont de unele afirmaţii homofe făcute în trecut, “copilul teribil al dansului” spune că video-ul a fost filmat în cea mai neagră perioadă a sa, în momentul în care se gândea să renunţe la dans. "Am cumpărat piesa înainte să fie lansată, înainte să fie la radio, înainte să existe videoclipul oficial. Nu am ascultat cuvintele, pur şi simplu am dansat pe melodie. Am dansat 8 ore şi am decis că vreau să cotinui să dansez". Ulterior, Hozier s-a dezis de Polunin.

Acesta nu se consideră totuşi homofob, deşi regretă afirmaţiile făcute conform cărora "Bărbatul ar trebui să fie bărbat și femeia ar trebui să fie femeie ... Acesta este motivul pentru care ai <<bile>>. Bărbații trebuie să acționeze ca niște lei și lupi și merită o palmă pentru că sunt efeminați". El spune că, în continuare, crede în viziunea estică a bărbatului: "E cap de familie, trebuie să îşi asume responsabilităţi, să aibă grija celorlalţi. În asta cred, indiferent de orientarea sexuală". Ulterior, Sergei a apărut şi „In Your Room” a celor de la Depeche Mode. 

Polunin a fost subiectul filmului documentar din 2016 Dancer, regizat de către Steven Cantor, analizându-și copilăria, antrenamentul și creșterea faimei internaționale. Balerinul a dezvăluit că va exista continuarea documentarului Dancer: "Nu ştim despre ce va fi. Dacă faci un documentar şi şti despre ce este, cum se va termina, este un documentar prost. Avem un început, o viziune şi va fi responsabilitatea mea cum îmi voi trăi viaţa". Acesta a menţionat că cel mai mult îi place să danseze şi că va continua să facă acest lucru, chiar dacă primeşte mereu propuneri de a juca în filme sau seriale Netflix, maximum va face o combinaţie între cele două, cum este cazul celor două documentare amintite mai devreme. 

Nu în ultimul rând, balerinul a menţionat că pandemia i-a dat oportunitatea corpului său de a se vindeca, iar de mare ajutor a fost şi uleiul CBD (ulei de canabis): "În 30 de secunde de la administrare îmi dispăreau durerile de spate ce mă chinuiau de 2 ani. Am un corp nou cu care să lucrez, e templul dansatorilor și are nevoie să se vindece".

La finalul interviului, Cătălin Ștefănescu i-a făcut cadou lui Sergei Polunin un borcan cu murături, să meargă bine cu vodcă, transmiţându-i şi mesajul celui care le-a trimis și anume: "să nu gândească când dansează, dar să gândească de două ori când vine vorba despre politică". 

Clujenii îl vor putea vedea pe ,,băiatul rău al baletului mondial’’ joi seara la Bonţida şi vineri la Casa de Cultură a Studenţilor. 

Sergei Polunin: Up, Close and Personal

Sergei Polunin Up, Close and Personal va debuta cu proiecția Bolero, un performance coregrafic în care capodopera lui Ravel capătă o nouă dimensiune prin mișcările renumitului dansator, amplificate de efectele vizuale realizate de artistul Teun van der Zalm. Ross Freddie Ray semnează conceptul și coregrafia spectacolului. Seara va continua cu Sacré, un spectacol bazat pe Ritualul primăverii, al lui Igor Stravinski, și inspirat din stilul dansatorului Vaslav Nijinski, în viziunea coregrafică a artistei japoneze Yuka Oishi. 

Pe ruta Cluj-Napoca - Bonțida - Cluj-Napoca vor circula 2 autocare TIFF după următorul program:
Dus: plecare ora 17:45 de la Cluj Arena - statuie (în față la intrarea în stadion)
Retur: 23:30 Bonțida, de la punctul în care s-a făcut și sosirea
Biletele dus-întors se cumpără de la șofer (24 lei)

La final, Sergei Polunin va participa la o discuție cu publicul și va oferi detalii din culisele parcursului său artistic spectaculos și atipic.  

Dancer, Casa de Cultură a Studenţilor 

Starul rebel al dansului va participa la proiecția specială a documentarului Dancer (r. Steven Cantor), o incursiune emoționantă în viața sa tumultuoasă, vineri, 30 iulie 2021, la ora 16.00, la Casa de Cultură a Studenţilor.

Născut în 1989 în Ucraina, Sergei Polunin a devenit, la vârsta de 19 ani, cel mai tânăr prim-balerin din istoria London Royal Ballet. În iunie 2010, la vârsta de 20 de ani, Polunin a devenit cel mai tânăr director al baletului regal.  După doi ani de succes cu Royal Ballet, pe 24 ianuarie 2012, Polunin și-a anunțat demisia din companie cu efect imediat. El a spus că a devenit atât de nefericit încât „artistul din [el] murea”. Câteva luni mai târziu, în vara anului 2012, Polunin a fost invitat în Rusia de către director artistic de balet al celor două teatre rusești, Igor Zelensky, și a devenit un dansator principal cu Teatrul de muzică Stanislavsky și Teatrul Academic de Stat de Operă și Balet Novosibirsk. La începutul lunii aprilie 2013, sa raportat că Polunin a ieșit la spectacolul Baletului Schaufuss Midnight Express cu doar câteva zile înainte de noaptea de deschidere.

Apreciat pentru geniul artistic, tehnica fenomenală și prezența scenică hipnotizantă, artistul s-a remarcat pe marile scene ale lumii. A dansat pe scena Teatrului Balșoi din Moscova, la Scala din Milano, Teatrul Stanislavski, Opera Națională din Paris, iar în prezent este invitat permanent al The Bavarian State Ballet din Munchen și călătorește în jurul lumii cu spectacolele produse de Polunin Ink, compania de dans pe care a fondat-o. În ultimii ani, Sergei Polunin s-a remarcat și în lumea filmului, în producții precum Murder on the Orient Express (r. Kenneth Branagh), Red Sparrow (r. Francis Lawrence) sau The White Crow (r. Ralph Fiennes).

Supranumit și ,,băiatul rău al baletului mondial”, din cauza stilului său rebel, a plecărilor intempestive din companiile de balet renumite și a declarațiilor sale controversate, Sergei Polunin a demonstrat lumii că succesul vine la pachet cu un preț ridicat. Proiecția va fi urmată de un Q&A cu starul. 

Polunin INK

În 2017, balerinul a înființat Project Polunin, care își propune să creeze noi lucrări de dans și balet atât pentru scenă, cât și pentru film. Proiectul Polunin își propune să reunească dansatori, artiști contemporani, muzicieni și coregrafi din diferite medii creative pentru a lucra împreună. În iunie 2018, un videoclip promoțional cu Polunin în rol principal a fost prezentat într-o mare ceremonie a redeschiderii Muzeul Național al Serbiei după 15 ani de renovare, iar în luna iulie a aceluiași an, Polunin a cântat pe scena principală a sârbilor Festivalul EXIT pentru ceremonia de deschidere a celei de-a 18-a ediții a festivalului. Spectacolul său a fost inspirat de tema festivalului, supranumită EXIT Freedom. Compania a fost p în Polunin Ink în 2018.

Polunin și compania sa, Polunin Ink au introdus trei noi producții de balet în 2019. Prima a fost „Rasputin”, coregrafiată de Yuka Oishi și a avut premiera la London Palladium în iunie; spectacolul a primit în general recenzii negative de la criticii londonezi, dar mai târziu a fost arătat cu succes în orașe precum Zurichși Tașkent. Al doilea a fost pe 26 august 2019, Polunin a dansat rolul lui Romeo în Romeo si Julieta coregrafiat de Johan Kobborg si cu Alina Cojocaru ca Juliet, în Arena din Verona la peste 10.000 de membri din audiență  și la aprecieri critice. Odată cu închiderea anului, a treia producție de cerneală Polunin, „Micul roșu și lupul”,coregrafiată de Ross Freddie Ray, muzică compusă de Kirill Richter și interpretată de Sergei Polunin, Laura Fernandez-Gromova, Johan Kobborg și avută premiera în sala de concerte Zaryadye, Moscova în 29 și 30 decembrie 2019.În 2019, a cântat și în Dubai, Israel, Munchen, și Shanghai.De remarcat a fost spectacolul din 7 septembrie 2019, când a fost invitat să danseze la vechiul templu budist Ninna-ji în Kyoto, Japonia. Denumită „Întâlnirea din Est și Vest”, s-au depus eforturi pentru a ilustra tema cu artiști din Europa și Asia care cântă pe scenă. Ținuta lui Polunin era o lucrare atent realizată chimono special conceput și realizat de artista Kamida Kazumak și cu caligrafia Sutra inimii, care învață iluzia lumii fenomenale scris pe ținută de caligraf, Tomoko Kawao.Spectacolul a fost transmis ulterior la nivel național în Japonia.

loading...
Comenteaza