Premiera pe ţară a spectacolului "Societatea de vânătoare", la Teatrul Maghiar din Cluj
- Scris de Ziua de Cluj
- 16 Iul 2010, 00:56
- Cultură
- Ascultă știrea

într-un comunicat remis azi de Teatrul Maghiar de Stat Cluj se precizează că din distribuţie fac parte áron Dimény, Hilda Péter, József Bíró, Levente Molnár, Ferenc Sinkó, Ernő Galló, Melinda M. Kántor, Enikő Györgyjakab, Lehel Salat, Andrea Varga, Csongor Köllő. Dramaturgia este realizată de András Visky.
Regizorul Dragoş Galgoţiu, a montat, în urmă cu zece ani, "Furtuna" de Shakespeare la Teatrul Maghiar de Stat Cluj. Relaţia regizorului cu piesa "Societatea de vânătoare" este determinată de o raportare specifică, profund personală: originea clujeană, legătura lui personală cu spaţiul Monarhiei Austro-Ungare.
Potrivit regizorului, în acest spaţiu geografic-cultural există o sensibilitate adâncă, un patetism, o deriziune, o recunoaştere foarte specială a morţii. Această atmosferă a recunoscut-o Dragoş Galgoţiu în piesa "Societatea de vânătoare".
"E o lume care nu numai mă fascinează, dar o lume pe care, pe lângă faptul că o port tot timpul în mine, o redescopăr sau începe să pulseze extrem de intens când revin la Cluj. Acest spectacol nu-l puteam face decât aici, nu-l puteam face nici la Bucureşti, nici la Paris, nici în altă parte", a declarat regizorul.
Decorul este semnat de Andrei Both, scenograf care a mai colaborat cu Teatrul Maghiar de Stat Cluj în spectacolele "Visul unei nopţi de vară", "Troilus şi Cresida" şi "Play" şi a cărui expoziţie de scenografie a putut fi văzută în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru "Interferenţe", în luna decembrie 2007.
Costumele sunt semnate de Doina Levintza, care a semnat costumele spectacolului "Azilul de noapte", montat în 1979 de György Harag la Teatrul Maghiar din Cluj.
Scriitorul austriac Thomas Bernhard este unul dintre cele mai importante personaje ale literaturii europene din secolul XX. Premiera piesei "Societatea de vânătoare" este un eveniment special, având în vedere că operele lui sunt puţin cunoscute în România, şi piesele sale nu au fost încă montate pe scenele clujene.
în piesele lui, Bernhard foloseşte un limbaj teatral deosebit de sugestiv, operele sale fiind o succesiune de gânduri infinite despre valorile umane, despre suprema fragilitate a vieţii.
Spectacolul este subtitrat în limba română şi nu este recomandat minorilor sub 14 ani.