România şi-ar putea dezvolta turismul pe urma producţiilor cinematografice

România şi-ar putea dezvolta turismul pe urma producţiilor cinematografice
"Romȃnia rȃmăne un ţinut ofertant în privinţă filmărilor", au căzut de acord Declan Cassidy (regizor, producător, scenarist), Fiona Ashe (regizor, editor și producător) și Edwina Forkin (producător) la finalul "Atelierului de producție de film”, organizat în cadrul Comedy Cluj 2015, eveniment la care au participat tineri interesaţi de potenţiale strategii de colaborare între România şi Irlanda.

Lupta cu stereotipurile a fost subiectul lansat de Fiona Ashe și readus constant în discuție pe toată perioada întâlnirii. De aici, și o primă direcție în care cineaștii din cele două ţări s-ar putea îndrepta: aceea de a miza pe esenţa celor două culturi și nu pe imagini simpliste.

Încercând să exemplifice, regizorul Declan Cassidy a lansat idea unui potențial scenariu de success: povestea unui turist irlandez, ale cărui prejudecăţi s-ar risipi la prima vizită în Romȃnia, o ţară care, întocmai ca și Irlanda, are de suferit din pricina stereotipurilor propagate de producţiile media.

„Aveţi o istorie a cinematografiei impresionantă", le-a spus Edwina Forkin tinerilor romȃni în repetate rȃnduri. "Irlanda este o ţară al cărei început în producţia de filme este mult mai recent. Poveștile care stau la baza unui film pot fi preluate de oriunde: fie că ţi-a povestit un prieten o întȃmplare amuzantă la o bere, fie ai citit ceva ceva în ziar. Dacă rămȃi fidel poveștii tale, vor veni și banii într-un final".

"Romȃnia rȃmăne un ţinut ofertant în privinţă filmărilor, iar costurile sunt accesibile. Impactul va fi, cu siguranță, nu doar asupra industriei de film. Irlanda a reușit să-și dezvolte mulțumită unor producții un turism îndreptat înspre locaţiille de filmare rămase memorabile din secvențe de film", au concluzionat cei trei specialişti în cinematografie. 

În programul festivalului sunt incluse încă trei workshop-uri de specialitate. 

Atelier de special film events susţinut de: Hallfridur Thora Tryggvadottir

Miercuri, 21 octombrie 2015, ora 12.00, Casa TIFF

Scopul atelierului este de a-i învăța pe participanți cum să creeze și să promoveze evenimente speciale în cadrul festivalurilor de film și, de asemenea, care este importanța acestor evenimente pentru atragerea publicului. Structura atelierului conține o prezentare, discuții libere și taskuri de grup, precum și referințe despre cum se face PR și marketing în cadrul festivalurilor de film.
Hallfridur Thora Tryggvadottir este project manager al Reykjavík International Film Festival (RIFF) şi producător teatral. În cadrul RIFF se ocupă de special events de doi ani. Hallfridur creează şi coordonează evenimente şi lucrează în domeniile PR, marketing, sponsorizare şi dezvoltarea publicului.

Multilingvismul în film și teatru susţinut de: Levente Molnar

Joi, 22 octombrie 2015, ora 18.00, Cafe Bulgakov

Multilingvismul și interculturalitatea sunt teme des dezbătute în societatea cotidiană. În lumea artistică lucrurile sunt simple: nu contează originea, religia și nici chiar limba maternă. În film și teatru, talentul, munca intensă și abilitățile artistice sunt cele mai importante aspecte. Actori, regizori, scenariști, scenografi sau orice alți profesioniști români pot lucra oricând cu cei din industriamaghiară, așa cum orice artist maghiar poate lucra cu români. Aceste colaborări se întâmplă în fiecare zi în jurul nostru și de multe ori duc la proiecte de succes. Levente Molnár este unul dintre cei mai de succes actori ce trec zilnic de această barieră a multilingvismului. Munca sa este apreciată internațional indifferent dacă e vorba de proiecte românești sau maghiare. Cel mai recent film al său, Fiul lui Saul este unul dintre cele mai de succes proiecte cinematografice europene din acest an, cu un palmares impresionant în festivalurile din Europa și propunerea Ungariei la Oscar pentru cel mai bun film străin.

Atelier de comunicare şi PR susţinut de: Oltea Zambori

Sâmbătă, 24 octombrie 2015, ora 11.00, Cinema City Iulius Mall

Un curs intensiv despre comunicarea evenimentelor culturale, comunicarea de brand personal al artiștilor, comunicarea unui produs cultural și despre cum se pot face pași importanți în vizibilitate folosind coerent și înțelept canalele Social Media.
Oltea Zambori are o experiență de șase ani în comunicarea evenimentelor culturale, fiind director de comunicare al unor festivaluri din țară (Toamna Orădeană, Jazz TM și PLAI Festival), consultant în comunicare pentru organizații cu caracter cultural, producător și organizator de evenimente în Timișoara.

Participarea la ateliere este gratuită, în limita locurilor disponibile şi necesită o înscriere prealabilă la adresa de e-mail workshop@comedycluj.ro

Cea de a şaptea ediţie a Festivalului Internaţional de Film Comedy Cluj va avea loc între 16-25 octombrie 2015.

 

Comenteaza