La concertul “The Romanian-American Jazz Suite” de la Teatrul Maghiar au participat peste 800 de spectatori, care au aplaudat şi ovaţionat minute în şir interpretarea celor cinci muzicieni.
Concertul a fost unul de excepţie. Jazzmanii au cântat compoziţii extrem de variate, de la cele ritmate la cele mai lente, dintre care una inspirată de o temă folclorică japoneză, sau creaţii care pleacă de la motive muzicale tradiţionale româneşti. “Colinda”, primele două părţi ale suitei “Bucureşti” sau melodia de bis, o prelucrare după un celebru cântec interpretat de Dumitru Fărcaş, au demonstrat nu doar virtuozitatea muzicienilor în a “integra” muzical teme diverse, ci şi o fantezie interpretativă specială.
Fiecare membru al cvintetului şi-a probat de-a lungul concertului renumele profesional, pentru că pianistul Lucian Ban a reunit laolaltă patru dintre cei mai buni jazzmani ai momentului din lume. Basistul Ugonna Okegwo a punctat pregnant accentele muzicale, chiar dacă nu a avut parte de solouri spectaculoase. Jucăuş, dar plin de forţă a fost şi percuţionistul Willard Dyson, care a şi avut un solo cu suspans, spre amuzamentul spectatorilor. La pian, Lucian Ban a asigurat “cortina” compoziţiilor, dându-le substanţă şi culoare. J.D.
Allen şi-a folosit saxofonul tenor pentru a da amploare partiturilor pe care le-a interpetat alături de saxofonistul sopran Sam Newsome, adevărata vedetă a concertului de la Teatrul Maghiar. Newsome a susţinut câteva solouri excepţionale, în care sonurile acute prelungi, tipice sopranului, au alternat cu sunete răguşite, prin forţarea instrumentului, sau cu adevărate arpegii sonore.