Cum a făcut față Banca Transilvania anului pandemiei

Cum a făcut față Banca Transilvania anului pandemiei
Horia Ciorcilă se arată dispus să contribuie la relansarea economiei românești

Grupul Banca Transilvania (BT) Cluj a realizat un profit net de 1,45 de miliarde de lei în 2020, dintre care 1,19 miliarde aparține societății bancare. Președintele Horia Ciorcilă este atent la oportunitățile care se vor ivi în piață.     

“Am încheiat un an atipic, fără precedent şi suntem mulţumiţi de faptul că rezultatele noastre au depăşit previziunile conservatoare din bugetul iniţial. În 2020 am demonstrat din nou că ne-am adaptat, că avem o echipă experimentată şi sudată, care poate face faţă inclusiv unui context atât de complicat.

Cel mai important însă este că ne-am respectat promisiunile, că am contribuit atât la partea socială, cât şi la susţinerea companiilor locale şi a economiei în ansamblu. Pentru acest an suntem optimişti în privinţa BT, atenţi la trenduri, dar şi la oportunităţi care ar putea face sens. Ne menţinem angajamentul ferm de a contribui la relansarea mediului de afaceri”, a spus Horia Ciorcilă, preşedintele BT.

“2020 a fost unul al rezistenţei şi solidarităţii, în care BT a lansat propriile măsuri pentru susţinerea clienţilor, suplimentare celor anunţate prin moratoriul public, a amânat rate la credite şi a redus comisioanele. Rezultatele pozitive se datorează în special gestionării adecvate a costurilor şi creşterii volumului de operaţiuni”, conform conducerii BT.

Nu s-au făcut restructurări

Activele grupului BT au ajuns la finalul anului trecut la 107 miliarde de lei. Creditele au crescut până la 42 de miliarde lei, iar depozitele au ajuns la 90 de miliarde lei, din care 61 de miliarde ale clienţilor persoane fizice, iar 29 de miliarde, ale persoanelor juridice.

“Rezultatele pe 2020 consolidează capitalizarea deja robustă a BT, ajungând la capitaluri proprii de 9,5 miliarde lei, +12% față de 2019. BT are 70% capital românesc şi 34.000 de investitori direcţi persoane fizice. Profitul net consolidat al grupului este de 1,45 miliarde de lei, din care cel al băncii de 1,19 miliarde. Profitul operațional al băncii a crescut la 2,15 miliarde de lei.

Banca a luat măsuri de eficientizare a costurilor fără să fie făcute restructurări şi în ciuda scăderii nivelului comisioanelor într-un an dificil. Eficienţa operaţională, măsurată prin raportul cost/venit, păstrându-se la nivelul confortabil de 45,3% datorită gestionării bune a costurilor şi eficientizării prin digitalizarea proceselor”, menționează raportul.

Cifrele anului 2020 la BT

• 41.000 de persoane fizice şi companii au beneficiat de amânarea ratelor. 
• 400.000 de carduri au fost scutite 3 luni de plata obligaţiei lunare datorită perioadei extinse de graţie.
• Prin IMM Invest, BT a acordat 10.000 de finanţări, susţinând companii care înseamnă 70.000 de locuri de muncă, mai ales în domeniile comerț cu ridicata şi cu amănuntul, transport şi construcții.
• A acordat 22.000 de împrumuturi noi de 2,9 miliarde de lei, pentru 9.500 de clienţi IMM & micro.
• Portofoliul creditelor IMM a ajuns la 17,6 miliarde de lei.
• 10.200 de români şi-au luat locuinţă cu ajutorul BT, fiind creditați în 2020 cu 2,5 miliarde de lei.
• Soldul creditelor ipotecare/imobiliare este de 13,3 miliarde de lei.
• 67.300 de credite de consum, de 2,4 miliarde de lei, au fost acordate anul trecut.
• Soldul creditelor de consum ajunge la 10,8 miliarde de lei.
• 500.000 de clienţi au făcut prima tranzacţie online cu cardul în 2020.
• 340 de milioane de tranzacții au fost realizate cu cardurile BT, +22% faţă de 2019.
• 1,1 milioane de persoane folosesc aplicaţia BT Pay.

Implicare în comunitate, echipă şi reţea

• BT este prima companie care a anunţat donaţii semnificative în contextul pandemiei
• În perioada stării de urgenţă, banca a contribuit cu 2 milioane de euro la prevenţia şi limitarea epidemiei, la creşterea accesului la testare şi tratament. 
• Banca a păstrat ritmul recrutărilor în primul semestru din 2020, comparativ cu perioada ianuarie – iunie 2019, angajând 500 de persoane.
• 70 de sucursale şi agenţii din 50 de localităţi au fost modernizate.  
• BT Pay a contribuit la formarea de comportamente noi: cumpărături contactless la comercianţi, transferuri de bani şi donaţii, toate prin telefon.

Rata expunerilor neperformante era de 3,46% la 31 decembrie 2020, iar gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante este de 133%, conform indicatorului EBA. Solvabilitatea BT fără profitul anului 2020 este de 19,9%, iar cu profit inclus, de 22,2%.

Comenteaza