Foto Cum nu are Clujul unde să ţină concerte? Tiny Jazz in the Park a reinventat Parcul Etnografic

Clujul festivalier a încercat să ofere, chiar şi în condiţii de pandemie, bucurie şi relaxare. Cu mască, gel dezinfectat şi 2 m distanţare, industria locală de entertainment a reuşit să redea un crâmpei de realitate. Un bun exemplu a fost versiunea Tiny a festivalului Jazz in the Park. Mai mult, a reinventat şi reinterpretat un loc frecventat în general doar pentru tradiţii populare: Parcul Etnografic Romulus Vuia. 

Timp de trei zile, în perioada 18-20 septembrie, curțile gospodăriilor din muzeu au găzduit concertele sold-out ale unora din cei mai valoroși artiști români de jazz: Teodora Brody Enache, Damian Drăghici Etnic Jazz Band și JazzyBIT. Li s-au alăturat artişti locali cu suflu proaspăt: RVQ, Julian M, Muntet, Diana Săveanu, Rubié Trio, As We Exhale, Edina & Friends, artiștii VRTW – Karak și Iorga, Two Sides Records cu Moss Farai & Alin Bittel.

Între concerte, cu un weekend însorit la îndemână, publicul a putut să se bucure şi de alte activităţi pregătite de organizatori: drum camp, livada cu viniluri, târguţu' vintage sau tiny shop. Totuşi, activitatea preferată a celor prezenţi, mulţi alături de prietenii patrupezi, a fost tolăneala pe baloţii de fân de la scena principală.

Cei mici au fost ceva mai curioşi să vadă Clujul de la înălţime, de pe o platformă ce te ridica ceva mai aproape de cer. Cu un singur bar şi fără tonete de mâncare, Tiny Jazz in the Park s-a concentrat mai mult pe muzică şi experienţa unui weekend la sat, în mijlocul oraşului. 

La finalul festivalului, organizatorii s-au declarat mulţimiţi şi promit să revină şi la ediţiile viitoare în Parcul Etnografic, dar şi să vină cu noi evenimente în mijlocul clujenilor, acum că au prins curaj.

"Nu vom pleca din Parcul Central, dar, cu siguranţă, vom reveni şi în Parcul Etnografic. Nu a fost greu să organizăm acest eveniment, pentru că avem experienţă, dar am avut emoţii privind noile restricţii şi reglementări. Acum că am prins curaj, vom reveni şi cu alte evenimente", a declarat Alin Vaida, directorul festivalului. 

’’Ne dorim foarte mult ca această colaborare cu Asociația Fapte să continue și ca viitoare ediții ale festivalului Jazz in the Park să fie organizate și în Parcul Etnografic. Jazzul înseamnă cultură, patrimoniu cultural imaterial, iar prezența sa în acest sanctuar al patrimoniului care este muzeul în aer liber din Cluj este perfectă. Transmitem mulțumirile noastre artiștilor și publicului participant pentru contribuția comună la reușita acestui festival și mulțumim partenerilor de la Fapte pentru organizarea ireproșabilă’’, a spus Tudor Sălăgean, directorul al Muzeului Etnografic al Transilvaniei.

Evenimentul s-a încheiat cu concertul Teodorei Brody Enache, care a adus în fața publicului cel mai nou proiect al ei: ’’Sound of the Root’’, primul album în care ea reunește lumea muzicii clasice cu lumea jazzului, devenind astfel un artist crossover.

Albumul este o fuziune a rădăcinilor sale românești cu ritmuri braziliene, indiene, africane și jazz, toate găsindu-și ecou în opusurile clasice pe care le interpretează, fie că sunt rapsodiile românești ale lui Enescu sau dansurile populare românești ale lui Béla Bartók.

A fost însoțită pe scenă de Călin Grigoriu, un chitarist strălucit cu pregătire clasică al cărui stil este influențat de pop, jazz și blues și de Berti Barbera, unul dintre cei mai titrați percuționiști români. 1.500 de persoane au participat, în cele trei zile de eveniment, la concertele și activitățile care au animat curțile Parcului Etnografic.

Comenteaza