Video Foto Cum se lucrează pe A3 Mureș - Cluj. "Miros de asfalt și mult praf"

Cum se lucrează pe A3 Mureș - Cluj. "Miros de asfalt și mult praf"
"Șantierul duduie: forfotă mare. Autocamioane vin și pleacă la 5 minute" | Foto: Marton Kodok - API

Șantierul viitoarei șosele de mare viteză dintre Târgu-Mureș și Ungheni a fost vizitat de Marton Kodok, membru al Asociației Pro Infrastructură (API). Acesta a surprins tot ce mișcă pe cei 9 km aflați în lucru. 

"Miros de asfalt și mult praf în șantierul Strabag. Duduia șantierul, mobilizare în forfotă și pe la 18:00. Am pornit de la structura Drumului Județean Târnăveni, cel spre Cerghid, care va fi relocat și va trece peste autostradă. Primele cadre sunt din această zonă, spre direcția Cluj, apoi ne întoarcem și plecăm în fotoreportaj complet spre Târgu-Mureș.

Vom descoperi că asfaltul a fost pus pe distanțe lungi și vom observa cum se pregătește așternerea unei nou strat de asfalt. Miercuri se ridică grinzi în zona pârâul Nirajului. Macaraua era pregătită în poziție. Se lucra la completarea terasamentului.

Cei care vizionează fotoreportajul împreună cu copii lor, vor descoperi utilaje foarte interesante, nu doar acele dumpere de la Volvo, ci și buldozere, la greder, la șenilată, la macara, la scarificator și tractor cu utilaj pentru realizat rigole și șanțuri betonate, cu ajutorul betonierei", a relatat membrul API.

Șantierul pentru sectorul Târgu-Mureș - Ungheni și drumul de legătură care fac parte din Autostrada Transilvania Brașov - Cluj - Oradea a debutat în iulie 2020, cu lucrări de decopertări. Contractul semnat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere cu austriecii de la Strabag este de 192 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată.

Acesta prevede execuția lucrărilor pentru un total de 9,2 km, respectiv Târgu-Mureș - Ungheni (4,5 km) și drumul de legătură (4,7 km). Sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene nerambursabile. Durata de realizare a acestui contract este de 18 luni, iar perioada de garanție a lucrărilor, de nouă ani.

Lucrările pentru realizarea acestui sector prevăd și construirea a trei poduri și pasaje pe drumuri de legătură, a șase poduri și pasaje pe autostradă, precum și a două noduri rutiere pentru conectarea autostrăzii la rețeaua de drumuri existentă.

Etichete
Comenteaza