Napolact face recrutări pentru Unilever
- Scris de Ziua de Cluj
- 15 Iul 2010, 19:04
- Economie
- Ascultă știrea

Napolact, companie controlată de olandezii
Societatea clujeană Napolact, al cărei acţionar majoritar este producătorul olandez de lactate FrieslandCampina, recrutează 70 de muncitori necalificaţi, pe o perioadă determinată, pentru secţia de producţie a îngheţatei. Compania oferă angajaţilor un pachet salarial ce include remuneraţia lunară, tichete de masă şi decontarea cheltuielilor de transport. “în această perioadă a anului e un fel de ritual să facem angajări, dat fiind faptul că în luna februarie, de obicei, începe producţia de îngheţată. Aceşti 70 de angajaţi se vor ocupa, practic, de producţia propriu-zisă de îngheţată, pentru că, în afară de ei, secţia mai are doar câţiva maiştri”, a spus Daniela Dorca, brand manager al FrieslandCampina România.
AJOFM Cluj a demarat deja procesul de selecţie a personalului Napolact, fiind repartizaţi o serie de şomeri existenţi în evidenţele instituţiei pe posturile vacante ale companiei. Totuşi, câteva zile mai târziu, producătorul de lactate a înştiinţat agenţia că locuri de muncă nu mai sunt valabile. “Iniţial, ne-au comunicat că Napolact intenţionează să deschidă o secţie de îngheţată şi că va recruta 70-80 de persoane. După ce am făcut o serie de repartiţii dintre şomerii care sunt în evidenţele noastre, reprezentanţii companiei au spus că locurile vacante nu mai sunt valabile. Este posibil ca ei să fi luat această decizie pentru că doresc să facă singuri recrutările”, a explicat Daniel Don, director al AJOFM Cluj. El a menţionat că instituţia a cerut conducerii FrieslandCampina clarificarea acestei situaţii.
FrieslandCampina a vândut grupului Unilever în februarie 2009 divizia sa de îngheţată din România, pentru 5 milioane de euro, iar la finele anului a anunţat 942 de concedieri în Olanda, Germania şi Belgia, precum şi 318 angajări. FrieslandCampina are 20.000 de angajaţi.
Oficialii Unilever s-au ferit să ofere detalii legate de producţia de îngheţată. “Unilever a achiziţionat divizia de îngheţată, dar de producţie şi de angajări se ocupă în continuare Napolact. Nu vă pot comunica raţiunile acestor noi angajări şi nici trendul pieţei”, a replicat Florentin Scarlat, director de comunicare al Unilever România. Grupul Unilever deţine 400 de mărci şi are 174.000 de angajaţi în 100 de ţări şi 270 de unităţi de producţie. Cele mai cunoscute mărci sunt Knorr, Lipton, Dove, Sunsilk, Axe, Domestos, Rexona. în 2008, a înregistrat o cifră de afaceri de 40,5 miliarde de euro.
Unilever a luat îngheţata
Acordul cu Unilever presupunea preluarea mărcilor de îngheţată sub brandul-umbrelă Napoca, procesul de producţie rămânând în atribuţiile clujenilor. Unilever a anunţat intrarea pe piaţa de îngheţată din România ca parte a strategiei de creştere în Europa Centrală şi de Sud, achiziţia mărcii Napoca fiind parte a acelei decizii. Portofoliul de produse Unilever include mărcile Cornetto, Viennetta, Big Milk, Magnum, Carte d’Or şi Napoca.