Bătaie pe inginerii Clujului. Porsche intră în luptă cu salarii consistente

Bătaie pe inginerii Clujului. Porsche intră în luptă cu salarii consistente
Concernul german și-a deschis un centru informatic axat pe transformarea digitală a automobilului în care va angaja câteva sute de specialiști. Ei vor lucra mai ales pe partea de comunicare între om și autovehicul, dar și între mașini. Studenții buni și absolvenții de la Universitatea Tehnică (UTCN), dar și de la Universitatea Babeș-Bolyai (UBB), vor primi salarii competitive, susțin managerii germani.

„De anul viitor vom avea la UTCN o linie de masterat, cu 25 de absolvenți. Parteneriatul cu instituția vizează și studenții din ultimul an și va consta în prelegeri și seminarii specializate, susținute de inginerii cu experiență ai Porsche. Ne interesează tinerii care au cunoștințe solide de inginerie auto, experiență internațională, chiar la nivel de internship sau de bursă, dar în primul rând să fie pasionați de automobile, inovativi”, a precizat Michael Merklinger, șef al departamentului marketing din Porsche Engineering Group (PEG). 

Reprezentanții concernului german au precizat că în centrul de la Cluj, inaugurat cu 7 oameni, vor activa 20 de angajați până la finele lui 2016 și câteva sute de persoane în câțiva ani. Inginerii de software și inginerii auto se vor ocupa în special dezvoltarea de interfețe om-mașină, dar și de comunicarea de la mașină la mașină, prin proiecte unice în cadrul grupului, un obiectiv fiind acela ca mașinile Porsche să poată să meargă pe pilot automat.

„Suntem conștienți că intrăm pe o piață competitivă aici, deci va trebui să plătim salarii în consecință, am făcut și studii pe această temă. Mai mult decât salariile contează pentru acești oameni să lucreze la proiecte interesante, să aibă interacțiune cu echipe internaționale, și, de ce nu, șefi decenți”, susține Malte Radmann, managing director al PEG. El a specificat faptul că Porsche nu va înființa unități de producție de automobile în afara țării-mamă, deoarece această mașină este percepută la nivel mondial ca una “made in Germany”.

Ministerul Economiei vrea să aducă investitori

„Clujul este al treilea județ din România ca produs intern brut, crește sectorul tehnologiei informațiilor, piața auto a luat avans. Mai multe grupuri importante din domeniile IT și auto și-au manifestat interesul să investească în regiune. Piața de software va ajunge în România la 4 miliarde de euro în 2020, dar încă este mult outsourcing, trebuie să fie și producție de software. Dorim să stimulăm industriile creative, vom da facilități fiscale pentru angajații din cercetare-dezvoltare, prin ordin de ministru, din august. 

O structură recent înființată de noi, Invest Romania, va promova antreprenorii noștri în afara țării și va atrage investiții străine. Lucrăm la o schemă de ajutor de stat mai mică, de 2 milioane de euro, pentru întreprinderile mici și mijlocii, dar și la una mai mare, pentru investitorii străini, pe care o discutăm cu Consiliul Concurenței, aplicabilă de anul viitor.

Lipsa de personal calificat am sesizat-o deja în discuțiile cu investitorii străini. Guvernul trebuie să fie un facilitator de astfel de proiecte, vedem că investitorii se descurcă de multe ori și singuri. Ministerul Economiei nu trebuie să mai fie static, ci un facilitator pentru investitorii străini”, a precizat Claudiu Vrînceanu, secretar de stat în Ministerul Economiei. 

Centrul Porsche din Cluj completează serviciile furnizate de celelalte unități ale grupului din Weissach și Bietigheim-Bissingen (Germania), Praga (Cehia), Shanghai (China) și Nardo (Italia). PEG este furnizor de servicii premium pentru industria auto și de componente auto, fiind controlat de holdingul german Volkswagen. 

Director adus de la Alcatel Timișoara

Coordonatorul centrului din Cluj-Napoca, Marius Mihailovici, a venit aici de pe poziția de director al departamentului cercetare-dezvoltare al companiei Alcatel-Lucent, unde activa de 16 ani, inițial pe poziția de inginer de validare. Acesta a absolvit Universitatea Politehnică din Timișoara. "Studenții de la UTCN vor avea acces la expertiza specialiștilor noștri, instituția își îmbogățește oferta educațională cu un nou program de masterat, iar compania va putea recruta ingineri extrem de bine pregătiți, deja familiarizați cu mediul nostru de lucru".

Top grupuri auto după vânzările în Europa (ian.-apr. 2016)

1. Volkswagen (VW, Audi, Skoda, Seat, Porsche)...........1.209.963
2. PSA (Peugeot, Citroen, DS)..........................................532.847
3. Renault (Renault, Dacia)...............................................489.086
4. Ford (Ford)....................................................................369.045
5. FCA (Fiat, Jeep, Lancia, Chrysler, Alfa Romeo)...........349.772
6. Opel (Opel/Vauxhall, Chevrolet, GM)..........................346.767
7. BMW (BMW, Mini).........................................................325.153
8. Daimler (Mercedes, Smart)..........................................300.337
9. Toyota (Toyota, Lexus).................................................216.218
10. Nissan (Nissan)...........................................................196.562

Sursa: Asociația Constructorilor Europeni de Automobile

Comenteaza