Festivalul multinaționalelor de la Untold

Festivalul multinaționalelor de la Untold
Cel mai mare festival muzical din România a stârnit interesul unor importante grupuri multinaționale. Acestea nu doar că au sponsorizat evenimentul, dar au avut în cadrul Untold propriile lor zone, cu concerte, distracție, concursuri, relaxare, chiar cu mâncare și băutură. Nici companiile autohtone nu s-au lăsat mai prejos.

Un minifestival a fost permanent în zona Kaufland: scenă cu vegetație în umbra parcului, zone de bar, mâncare, distracție și relaxare, cu fotolii gonflabile. Aici a fost amenajată o mașinuță hippie pentru încărcarea telefoanelor, iar în zona de grill se pregăteau produse specifice. La scena principală figurau reclame luminoase și se perindau baloane cu acrobați aerieni. Clienții magazinelor au avut o poartă specială de acces, pe baza abonamentului la festival și a bonului fiscal de hipermarket.

Decorul de la Telekom a fost conceput pe baza filmului “Urzeala tronurilor”, cadru în care doritorii își puteau face fotografii cu accesoriul de fier. Acesta a organizat și o competiție de baloane. Grupul de telecomunicații care a avut nu mai puțin de 11 locații amenajate în cadrul festivalului și a asigurat internetul wireless în cadrul festivalului, iar la conectare se câștigau accesorii de festival. Împreună cu Samsung, acesta a activat și o zonă de realitate virtuală și o cameră de evadare. Cele mai reușite fotografii selfie erau răsplătite cu telefoane mobile.

Ursus a avut un dublu rol la cel mai important festival de după preluarea companiei de către japonezi: atât de a potoli setea participanților, cât și de a-i motiva. În afară de tradiționalele căsuțe din incinta Cluj Arena, producătorul de bere a amplasat un perimetru de fotografiere cu diverse costumații, totemuri în diverse locuri din Parcul Central, dar și puncte de reciclare pentru dozele de bere.

Pe parcursul celor patru zile ale evenimentului, Coca-Cola a pregătit un atelier de desenat, cutii gigantice de băutură cu care te puteai fotografia sau imagini proiectate cu asemenea sticle. În zona de lounge erau fotolii suspendate pe paleți. Mai multe cabine au fost amplasate pentru imortalizarea momentelor. Multinaționala americană a avut o mașinuță roșie, personalizată, pe aleile festivalului. La intrarea principală în stadion a funcționat un magazin cu produse promoționale, având un decor cu căști formate din capace.

Scena Alchemy a revenit sudezilor de la Absolut care au acordat vouchere de băutură sau premii surpriză. Personaje care au luat forma unor copaci înfloriți au patrulat permanent în acest perimetru. Instalații sau numere de acrobație aeriană au completat atmosfera din perimetru. În aceeași zonă, la Sala Polivalentă au acționat “tehnologii” japonezi de la NTT Data. 

Engie a avut o zonă care a stârnit multă curiozitate, cu biciclete de încărcare a telefoanelor. Generatoare Van de Graaff, bobine Tesla, biciclete conectate la leduri erau principalele ingrediente. Donațiile au mers către dotarea secției de oncologie a Spitalului Marie Curie din București.

Avon a organizat sesiuni de înfrumusețare, atât coafură, cât și machiaj, alăturate atelierelor de tatuaje, Sensiblu s-a remarcat prin standuri de răcorire, nelipsind nici companii aeriene precum Turkish Airlines sau Blue Air.  Din spectrul românesc au fost prezente Banca Transilvania sau Iulius Mall, companii locale, dar și cu acționari străini.

BT a avut alocată zona The Forest, unde au avut loc concerte live, dar și o prezentare de modă cu creații autohtone, desfășurată în completarea unor sesiuni de conferințe de fashion blogging sau de împletituri de flori în păr. Iulius și-a conceput standul în forma unui casetofon și a afișat un tonomat cu melodiile artiștilor preferați.

330.000 de participanți au fost la ediţia din 2017 a festivalului clujean Untold, defășurat în perimetrul Cluj Arena - Sala Polivalentă - Parcul Central. Pe scena principală au urcat unii dintre cei mai buni DJ-i ai lumii în acest moment: Hardwell, Dimitri Vegas & Like Mike, Tujamo, Armin van Buuren, Afrojack, Martin Garrix sau Steve Aoki. 

Distracție, dar și reclamații

Ploaia de imagini și înregistrări video care a însoțit participarea companiilor la marele festival a provocat nu numai un interes crescut pentru acestea pe rețelele sociale, ci și un val de laude, sesizări și reclamații. Clienții companiilor le-au lăudat pe acestea pentru felul în care și-au promovat la festival, dar au semnalat și probleme în desfășurarea concursurilor, blocaje tehnice sau chiar probleme curente din activitatea de zi cu zi a acestora.  

Comenteaza