Casierii din hipermarketuri trec în istorie

Casierii din hipermarketuri trec în istorie
Francezii de la Carrefour fac un pas în plus faţă de conaţionalii de la Auchan: lasă clienţii să îşi scaneze singuri produsele ca mai apoi să şi le plătească. Auchan a introdus anul trecut un sistem prin care clienţii plătesc singuri, dar scanarea le-o execută un casier.

Carrefour România a lansat deja prima casă de marcat unde clienţii au posibilitatea de a scana şi de a plăti singuri, în acelaşi loc, produsele cumpărate, după un concept integrat. În cadrul proiectului pilot de la Băneasa Bucureşti zona dedicată noului serviciu este alcătuită din patru case de marcat de tip self check-out, fiind deservită de un supervizor care îi îndrumă pe clienţi.
 
„Noua casă de marcat permite realizarea cumpărăturilor în doi paşi simpli: scanarea produselor la casă şi plata produselor scanate - cu cardul sau prin aplicaţia mobilă Carrefour Pay, disponibilă gratuit în AppStore şi în magazinul Google Play”, a precizat Andreea Mihai, director de marketing.

Conducerea Carrefour s-a dovedit reticentă în a comunica atât în privinţa extinderii serviciului la Cluj, cât şi a investiţiilor realizate în acest sistem. "Casa Ta Self Service este în faza de pilot şi încă nu putem estima date despre extinderea serviciului. Ne pare rău, dar din păcate nu va putem oferi aceste informaţii, ele fiind confidenţiale", ne-au transmis cei de la Carrefour.

Grupul a înregistrat vânzări de 43 de miliarde de euro în primul semestru. În iulie, francezii deţineau 51% din Bringo, o aplicaţie informatică prin intermediul căreia produsele diferitelor magazine pot fi comandate şi primite de cumpărători direct acasă, dezvoltată de compania Ascend NetSolutions, conform Wall Street România.

Cinci magazine Billa, preluate la Cluj
 
Cele patru magazine Billa din Cluj preluate de Carrefour îşi vor schimba denumirea şi structura până la finele anului, conform informaţiilor ZIUA de CLUJ. Billa avea cinci magazine în judeţ, dintre care unul în Turda. Carrefour a ajuns în judeţul Cluj la 13 unităţi.

Carrefour România a primit aprobarea Consiliului Concurenţei privind achiziţia reţelei de supermarketuri Billa de la grupul german Rewe. Conform acordului, Carrefour a preluat 86 de magazine Billa, răspândite în întreaga ţară, cu o suprafaţă de vânzare de 83.000 mp. Tranzacţia s-a cifrat la 98 de milioane de euro, potrivit unor surse din piaţă. Operaţiunea s-a făcut printr-un acord de preluare de acțiuni.

Carrefour este primul retailer din Europa şi al doilea la nivel mondial, cu 10.100 de magazine în 34 de țări, având zilnic 10 milioane de clienţi. În România, grupul deţine 295 de magazine dintre care 32 de hipermarketuri Carrefour, 154 de supermarketuri Market, 44 magazine de proximitate Express, 10 magazine de proximitate Contact, 54 de magazine Billa, plus magazinul său online.
 
Auchan foloseşte un sistem hibrid
 
Primul mare magazin din Cluj unde clienţii îşi plăteau singuri produsele a fost Auchan din Iulius Mall, păstrând şi o zonă de casierii cu plata cash la bandă, unde ei primesc un bon fiscal cu ajutorul căruia fac plata la un aparat.

Sistemul însă nu permite scanarea directă de către clienţi a produselor, astfel că ei întâlnesc obligatoriu şi casieri în drumul lor spre ieşire. Principalii concurenţi de la Cluj ai Carrefour din piaţa hipermarketurilor sunt Auchan, Kaufland, Cora, iar pe cel al supermarketurilor, Lidl, Profi, Penny Market, Mega Image, Unicarm, Oncos, dar şi unităţi cash & carry ca Metro sau Selgros. 
 
Personalul insuficient, spaima market-urilor 

Una dintre problemele majore ale marilor lanţurilor de magazine, lipsa personalului care să le deservească, pare a fi astfel depăşită. „La Profi vezi în fiecare zi vezi alte feţe la casierii, cu ecusoane de „angajat în pregătire”. Practic funcţionează doar una din 3-4 case, iar cel de acolo apasă în neştire soneria ca să îi cheme şi pe alţii să facă încasarea, din depozit sau din magazin. Oamenii sunt mereu nervoşi, iar casierii, mereu stresaţi”, rezumă situaţia un client. 
 
Potrivit topului celor mai doriți angajatori, publicat de compania de cercetare Universum Global, Kaufland era anul trecut pe primul loc în industria de retail din România. Kaufland a decis creșterea salariul minim pentru lucrătorii comerciali din România la 2.000 de lei brut, cu tichete de masă, remunerație ce poate ajunge în funcție de vechime și până la 3.800 de lei brut, cu sporuri și tichete de masă, dar și o zi de concediu de odihnă în plus.

Nemţii au umblat la salarii

De asemenea, Lidl practică remuneraţii mai mari pentru angajaţii săi faţă de reţelele concurente. Confruntate cu lipsa de personal și cu migrația permanentă, rețelele internaționale s-au văzut nevoite să umble la pachetul salarial și de avantaje. Din acest motiv, Carrefour a decis creșteri salariale pentru 95% dintre angajații săi de bază. Ele variau între 16 și 21%, în funcție de strategiile de dezvoltare regională și sectorială.

Patronatul oferă salariaţilor şi un pachet de beneficii care conține tichete de masă, asigurare de sănătate, primă de vacanță, prime de fidelitate, cupoane de magazin pentru Paști, Crăciun sau evenimente speciale, ajutoare financiare și zile de concediu suplimentare pentru evenimente deosebite. Salariații de la Lidl au acces gratuit la 470 de clinici din România. Pachetul de servicii medicale a fost negociat ca beneficiu suplimentar.

Comenteaza