Hotelurile Clujului, absente în spaţiul virtual

Hotelurile Clujului, absente în spaţiul virtual
32% dintre business-urile din domeniul hotelier din Cluj-Napoca nu au site pe internet, iar 41 dintre cele care îl deţin nu l-au optimizat pentru device-ul mobil.

Un studiu pe 149 de unități de cazare efectuat în perioada 15-20 octombrie de către agenția de marketing digital Klain relevă că acest fapt creează un deficit major în mediul concurențial și un dezavantaj cauzat de rata crescută de abandon, la scurt timp de la accesarea link-ului. „Această pierdere se traduce și prin scăderea numărului de potențiali clienți din categoria turiștilor care preferă să utilizeze smartphone-ul pentru acest tip de acțiuni”, susţin experţii. 
 
Compania de consultanţă RTB House a realizat o cercetare care evidențiază modificarea comportamentului utilizatorului de telefon inteligent. În lunile de vară activitatea pe dispozitivele mobile a înregistrat o creștere de 30%. Aceasta se datorează faptului că turiștii preferă să se informeze în timp util cu privire la destinațiile lor de vacanță, renunțând la laptop sau la desktop. 
 
Pe piața din România, rata activităților realizate cu ajutorul telefonului a crescut cu 36% față de media din timpul anului. Cătălin Emilian, country manager România și Bulgaria al RTB House, a confirmat, pentru site-ul Gpec.ro, necesitatea promovării specifice dispozitivului mobil, raportată la sezonalitate și la creșterea ratei utilizării smartphone-ului.
 
Comparativ cu 2016, în acest an Cluj-Napoca a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de turiști (în special a străinilor). În primele opt luni, orașul s-a poziționat în top, cu un procent de 35% față de aceeași perioadă a anului trecut. Numărul de nopți petrecute de turiști a fost de 587.436, în creștere de 24% faţă de 2016. Datele Institutului Național de Statistică au plasat Clujul în topul județelor preferate de străini pentru locurile de cazare.
 
„O a doua categorie de neajunsuri cu care se confruntă site-urile business-urilor din domeniul hotelier din Cluj este reprezentată de conținutul disponibil într-o singură limbă: română. Creșterea numărului de turiști străini în oraș și preferința acestora pentru unitățile de cazare autohtone trebuie să reprezinte un stimulent suficient de puternic pentru proprietarii care omit traducerea conținutului în cel puțin două limbi străine.

Refuzul sau lipsa interesului în cazul optimizării informației la acest nivel îngreunează procedura de documentare a străinilor dornici să beneficieze de serviciile respective. 36,63% dintre cele 149 de unități de cazare analizate în Cluj-Napoca au conținutul site-ului doar în limba română, iar 22,77% dintre acestea nu au imagini clare și bine realizate pe site”, potrivit Klain.
 
Pe primul loc în topul preferințelor utilizatorilor de internet mobil se află cea mai răspândită rețea de socializare, Facebook, urmată de Google. Românii accesează site-urile de pe un dispozitiv ce rulează cu Android în proporție de 79% și de pe unul cu IOS în proporție de 16%. 99% dintre utilizatorii de mobil folosesc Google ca motor de căutare. 
 
„Turiștii străini își îndreaptă tot mai mult atenția către rețele de socializare, precum Facebook, dar și Instagram, întrucât social media devine o forță tot mai mare, considerată a fi în prezent a patra putere în stat. Platformele de socializare se modifică permanent și duc la îmbunătățirea experienței dintre business și client sau potențialii clienți nu doar prin relația care se instituie, ci și prin numărul mare de informații pe care pagina le pune la dispoziție.
 
Paginile optimizate de Facebook sau Instagram nu transmit doar informații generale care se regăsesc și pe site, ci dețin o resursă mult mai valoroasă: review-urile pe care business-ul le primește din partea celor care au folosit serviciile respective și care pot influența pozitiv dezvoltarea unităților de cazare. Platforme precum Booking.com și Tripadvisor.com sunt instrumente importante de care o afacere din domeniul hotelier se poate folosi în parcursul său.

Statisticile arată faptul că un consumator citește, în medie, 11 recenzii înainte de a lua o decizie. Aceste aspecte, însă, ajung să intre în contradictoriu cu realitatea clujeană, conform căreia 51% dintre unitățile de cazare nu înregistrează o prezență pe Facebook și doar 3% au cont de Instagram, respectiv 5 din 149
 
Un procent mai mare de 50% dintre români utilizează internetul, iar activitatea pe smartphone a înregistrat o creștere cu 30% în lunile de vară. Rezultatele studiului Klein confirmă faptul că 41% dintre business-urile din domeniul hotelier din Cluj-Napoca nu au site-ul optimizat pentru device-ul mobil, însă în 2017 municipiul a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de turiști (în special străini). 

Website-urile din domeniul hotelier din Cluj-Napoca trebuie să ofere o experiență complexă, nu doar informație actuală și relevantă, ci și ușor accesibilă de pe o varietate de device-uri”, susţin experţii în tehnologie.
 
Scade utilizarea PC-ului şi laptopului
 
În 2017, International Markets Research publicat un raport conform căruia din cei 21,5 milioane de cetățeni ai României, 11,3 milioane sunt utilizatori de internet. Din segmentul persoanelor cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani, 84% folosesc această resursă zilnic, iar din utilizatorii cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani 81% accesează în fiecare zi internetul, întrebuințând resursele online. O cercetare realizată de Google și Kantar TNS (susținută de 625.000 de interviuri realizate în 40 de țări) anunța, în 2016, o scădere a utilizării computerului la 79%, iar 38% dintre utilizatorii de smartphone accesau internetul de pe telefon.

Comenteaza