“Reformatoarea” Poștei Române și-a dat demisia

“Reformatoarea” Poștei Române și-a dat demisia
Elena Petraşcu şi-a prezentat demisia joi din funcţia de director general al Companiei Naționale Poşta Română (CNPR) în faţa membrilor Consiliului de Administraţie, odată cu o scrisoare publică în care își prezintă doar realizările, în condițiile în care Fondul Proprietatea solicita intrarea în insolvență.

Menționăm că procedura de capitalizare cu 170 de milioane de lei a CNPR s-a declanşat prin adoptarea, în Guvernul României, a hotărârii privind participarea statului român la majorarea capitalului social. Suma este destinată achitării datoriilor restante la bugetul general consolidat, aşa cum este prevăzut în legea bugetului de stat pe 2018. 

Poşta Română este deţinută de Ministerul Comunicațiilor (75%) şi de Fondul Proprietatea (25%), însă ultimul a propus intrarea în insolvență a societății de stat. CNPR avea restanțe către Agenția Națională de Administrare Fiscală, stabilite ca datorii la buget. 

Pentru a-și păstra cota de participare la CNPR, FP ar trebui să participe cu 60 de milioane de lei, pe care să le ceară de la acționarii său, iar scopul său este de a asigura profiturile acționarilor, nu de a-i pune la plăți suplimentare. CNPR a înregistra în 2016 afaceri de 1,1 miliarde de lei și un profit net de 10,4 milioane.

Scrisoarea "de adio" a fostului director general

“Începând cu luna octombrie a anului 2017 am acceptat să preiau atribuţiile funcţiei de director general. Încă de la început am precizat că voi ocupa această funcţie cu titlul interimar. A sosit momentul să îmi iau rămas bun de la o echipă în care am foarte multă încredere, o echipă cu care am reparat, am construit şi am dezvoltat această companie.

Dacă ar fi să aleg două cuvinte care să rezume ceea ce am făcut, împreună, pentru companie, în aceste 4 luni, acestea ar fi transparenţă şi responsabilitate. Îmi place să cred că am dezvoltat o relaţie corectă şi deschisă, atât cu reprezentanţii mass-media, cât şi cu partenerii, clienţii şi angajaţii Poştei Române. Am dat dovadă de transparenţă şi deschidere. 

Pentru a aduce un argument concludent acestui mod de a lucra, vă punem la dispoziţie un raport al activităţii CNPR din aceste patru luni. Aici veţi găsi o analiză obiectivă şi transparentă a lucrurilor care nu au mers cum trebuie în CNPR. Noi am încercat să reparăm cât mai multe dintre problemele lăsate moştenire, de ani de zile. În timpul scurt pe care l-am avut la dispoziţie am reuşit să dăm semnalul revitalizării, prin măsuri concrete şi, îndrăznesc să spun, eficiente.

La plecarea mea din companie, ţin să precizez că Poşta Română este solvabilă, stabilă, cu perspective din ce în ce mai conturate pentru dezvoltare. Indicatorii economici sunt pozitivi. Am stins datoriile către 15 parteneri pe partea de cash-collection. Am efectuat plăţi de 580.386.142 lei, în ultimele patru luni (fără pensiile şi salariile angajaţilor).

Toate aceste plăţi se concretizează într-o datorie exponenţial mai mică faţă de bugetul statului. De la 188.725.743 lei, în octombrie 2017, am scăzut la 95.433.511 lei, în prezent. Aproape 50% din datoria companiei către ANAF este plătită, iar taxele curente au fost achitate complet, lună de lună. 

Pe partea de cash-collection, fără a socoti datoria către grupul Telekom, Poşta Română are plăţi restante de numai 119.727 lei. Luaţi, vă rog, în considerare că acelaşi grup de datorii totaliza în octombrie 2017 peste 34 de milioane de lei.

Plăţile s-au efectuat în condiţiile în care s-au achitat toate salariile la timp, fără nici un fel de scădere, dimpotrivă, cu reîntregiri de norme în reţea şi cu creşteri ale brutului. Mai mult decât atât, în aceste ultime patru luni, compania şi-a derulat planul de investiţii, achiziţionând atât linii tehnologice la Fabrica de Timbre, cât şi autovehicule. Am răspuns nevoilor din reţea. 

Mesajul principal care se desprinde după aceste patru luni de activitate intensă este că DA, se poate! Se poate ca Poşta Română să îşi recâştige poziţia pe piaţă. Se poate să redevină o companie credibilă şi respectată. Drumul pe care a pornit CNPR, în acest scurt interval de timp, trebuie să continue, pe termen lung. Sunt convinsă că echipa care este responsabilă de coordonarea companiei va produce, în continuare, schimbări pozitive, de substanţă la CNPR.

Am încercat să ţinem la curent opinia publică, angajaţii şi clienţii noştri cu toate schimbările la care am lucrat. Pornind de la modernizarea normelor vechi, de peste 40 de ani, şi până la dezvoltarea de noi servicii, inclusiv on-line, avem exemple suficiente care ne arată, fără urmă de îndoială, că Poşta Română poate merge mai bine.

Din nou, recurg la un argument concludent. Media veniturilor pe ultimele luni a crescut cu 20 de puncte procentuale. Cuantificăm această creştere la aproximativ 17 milioane de de lei lunar în plus, în visteria companiei. Asta în condiţiile în care am efectuat plăţi restante către parteneri şi către bugetul statului. 

Poate cel mai important eveniment din aceste luni este, însă, demararea procedurii de capitalizare a companiei. Apreciez deosebit de mult relaţia pe care CNPR a dezvoltat-o cu acţionarul său principal. Capitalizarea cu 170 de milioane de lei a companiei poate reprezenta un moment zero care, cumulat cu ce s-a făcut, în ultima perioadă, determină, ireversibil, revitalizarea CNPR”.

Comenteaza