UPC îşi loveşte clienţii în plină criză

UPC îşi loveşte clienţii în plină criză
Operatorul de televiziune prin cablu şi-a anunţat abonaţii, cu litere mici, că măreşte tarifele din 1 iulie. Motivul invocat: “factori externi”.

 Furnizorul de servicii de telefonie, cablu şi Internet UPC România a anunţat creşterea cu 6% a tarifelor la abonamentele de TV cablu ca urmare a măririi taxelor percepute de către titularii de drepturi de autor pentru retransmisia prin cablu. 100.000 de clujeni vor plăti mai mult în condiţiile în care puterea lor de cumpărare este deja afectată de criză.

 

UPC şi-a anunţat abonaţii din Cluj asupra modificărilor preţului la abonamentele pentru televiziune, începând cu 1 iulie, din cauza unor “factori externi”, precum mărirea taxei pentru drepturile de autor, de la 2% la 6%. “Tarifele s-au mărit cu 6% din cauza taxei pe care o plătim titularilor de drepturi de autor şi a ratei de schimb leu/euro. Este o creştere acceptabilă pentru clienţii noştri pentru că, dacă am fi comasat procentul de 4% pentru drepturile de autor cu rata de schimb leu/euro, care a crescut cu 16%, ar fi rezultat un tarif mai mare. Am dorit ca abonaţii noştri să nu resimtă acest fapt”, a declarat Ariana Badin, responsabil PR al UPC România.

 

Clienţii UPC vor plăti pentru un abonament TV Small 23,80 lei faţă de 22 de lei, în timp ce UPC Digital TV Large va ajunge la 71,40 lei faţă de 65 de lei. Cu toate că operatorul a crescut preţurile în plină recesiune, când tot mai mulţi clujeni îşi reziliază contractele, căutând oferte mai ieftine la concurenţă, UPC nu prognozează pierderi importante. “Ne-am diversificat serviciile în funcţie de nevoile abonaţilor noştri. Am introdus pachetul de filme ungureşti, care merge foarte bine. Oamenii nu vor renunţa la cablu sau Internet din cauza noilor tarife, pentru că avem preţuri concurenţiale”, a mai spus Badin.

 

UPC este primul operator care a motivat creşterea tarifelor prin Decizia nr. 44/2009. “Analizăm rezultatele corespunzătoare primelor şase luni. Vom vedea clar impactul creşterii taxei asupra bazei de costuri şi vom putea lua o decizie în consecinţă (privind majorarea tarifelor – n. red.)”, a explicat Cristina Popescu, manager PR al Romtelecom, care furnizează serviciul TV cablu Dolce.

 

 Romtelecom oferă pachete promoţionale de 5,83 euro pentru un abonament de bază şi gratuitate pentru primele şase luni, dacă beneficiarul încheie un contract pentru 29 de luni. Nici RCS-RDS nu a majorat preţurile şi propune 23 de lei pentru un pachet de bază cu 70 de programe şi gratuitate pentru primele trei luni. “E posibil ca operatorii să fi crescut preţurile în baza deciziei privind retransmisia prin cablu care a intrat în vigoare din aprilie. Aceste modificări au survenit ca urmare a negocierilor dintre utilizatori şi titularii de drepturi reprezentaţi de organismele de gestiune”, a concluzionat Carmen Pop, reprezentant relaţii cu presa al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor.

 

Cât ne costă abonamentul minim

 

 Boom 34 canale 17 lei

 UPC 60 canale 23,80 lei

 RCS 50 canale 24 lei

 Dolce 59 canale 24,60 lei

 Digi 70 canale 31 lei

Comenteaza