Centrul Clujului, invadat de second-hand

Centrul Clujului, invadat de second-hand
Magazinele cu produse la mâna a doua şi outleturile au intrat în spaţiile comerciale din centru, în detrimentul mărcilor consacrate.

Ele înlocuiesc librării, cafenele sau restaurante. Spaţii comerciale din centrul Clujului sunt ocupate de magazine second-hand, de haine “totul la 10-12 lei” sau de unităţi outlet, unde se găsesc branduri familiare cumpărătorilor din malluri, aduse din afara ţării. Criza financiară aduce însă eşecuri şi pe acest segment.

 

Din noiembrie, funcţionează în Piaţa Mihai Viteazu magazinul Caris, cu produse de îmbrăcăminte din import. Câţiva paşi mai încolo, un magazin New Store (deschis şi pe Bd. Eroilor, de altfel) anunţă “Totul la 12 lei”. De partea cealaltă a Pieţei, în locul unui fast-food chinezesc, recent închis, se va instala un magazin de haine. “Totul la 10 lei”, după cum spune muncitorul care dădea jos ultimele însemne ale Shanghai-ului culinar.

 

Pe Bd. Regele Ferdinand nr. 36 funcţionează, de câteva luni, Brands’ Outlet. în locul unităţii Atlas Lighting, ce vindea corpuri de iluminat, a apărut un magazin cu produse ce au pe etichetă branduri ca Jack&Jones, Selected, Vero Moda, Maxx, Zara, Stradivarius sau Wrangler. In schimb, magazinul de pe str. Napoca va fi închis zilele următoare. “Suntem afectaţi de creşterea euro, fiindcă noi cumpărăm produsele din afara ţării, aşa că suntem nevoiţi să creştem preţurile. Se combină efectele creşterii euro cu cele ale crizei financiare. Cumpărători mai sunt, dar nu foarte mulţi. Din cauza vânzărilor proaste, vom închide magazinul de pe str. Napoca”, a spus Tudor Hanuseac, administrator al Brands’ Outlet.

 

Pe de altă parte, afacerile cu haine second-hand merg înainte în alte amplasamente, ba chiar se extind. Magazinele Tabita au ajuns la cinci unităţi în Cluj, dintre care una abia deschisă, în Piaţa Unirii, în locul reprezentanţei Il Modo a societăţii Tricotaje Someşu. “Nu închidem magazinul. S-a mai deschis unul în Unirii, dar merge şi acesta”, precizează o vânzătoare din magazinul de pe str. Regele Ferdinand, plin chiar şi la orele prânzului, în zi de lucru. “Noi suntem mulţumiţi. Ce o fi mai încolo, nu ştim. Vânzările sunt cam la nivelul de anul trecut, nu aş putea spune că am observat schimbări”, a spus reprezentantul societăţii care administrează unităţile. Tabita are spaţii localizate ultracentral, pe Eroilor, pe Regele Ferdinand sau în Piaţa Unirii. Magazine cu produse second-hand mai funcţionează şi în Piaţa Mihai Viteazu ori pe str. Gheorghe Şincai. Clujenii se înghesuie la jeans cu 50 de lei şi la bluze de la 20 de lei.

 

într-un gang ce uneşte strada Andrei Şaguna de Piaţa Mihai Viteazu s-a deschis un magazin Top Brands, cu produse Tommy Hilfiger, Zara, Stradivarius, Victoria’s Secret, Stefanel, Mango, Bershka. Pe Napoca, la câteva numere distanţă de Brands’ Outlet, funcţionează un magazin Scandinavian Outlet. Aici însă produsele, ce vin din Danemarca, după cum spune una dintre vânzătoare, au ca public ţintă mai degrabă doamnele de peste 40 de ani. O clientă îşi ia în primire, fericită, punga de cumpărături, cu un şal şi un sacou. 62 de lei. “Extraordinar, ce preţuri!”, e singura reacţie a doamnei.

 

 

Proprietari îngăduitori

 

“Decât să rămână cu spaţiile neocupate, proprietarii se reorientează şi acceptă şi acest tip de comerţ, chiar dacă până acum fugeau de aşa ceva. Sunt cazuri punctuale şi, credem noi, e vorba de o chestiune de moment”, consideră Georgiana Man, director de marketing al agenţiei imobiliare Nobila Casa. Ultimele luni au lăsat tot mai multe spaţii libere în centrul Clujului, după ce o serie de magazine s-au închis ori şi-au schimbat locaţia. Chiriile au înregistrat scăderi ce ajung la peste 20%, iar spaţii pentru care se cerea la 60 euro/mp au ajuns acum la 40 de euro.

Comenteaza