Fiat se mută pe strada showroom-urilor
- Scris de Ziua de Cluj
- 16 Iul 2010, 00:07
- Economie
- Ascultă știrea

Magazinul de prezentare Fiat din centrul Clujului s-a mutat de săptămâna trecută pe Calea Turzii, zonă unde activează majoritatea showroom-urilor auto din Cluj. Acesta urmează să fie operaţional în două săptămâni şi va comercializa cinci mărci de autovehicule, investiţia în amenajarea unităţii depăşind 3,5 milioane de euro.
“Investiţia de pe Calea Turzii este finalizată. Aceasta a presupus un efort financiar de 3,5 milioane de euro, fără teren. Unitatea va fi operaţională în două săptămâni şi va include showroom-ul propriu-zis, la care se adaugă partea de mecanică şi un atelier de tinichigerie, care va fi amplasat în spate. Aceasta va ocupa un spaţiu de 3.000 mp. în afară de marca Fiat, vor fi comercializate brand-urile Alfa Romeo, Lancia, Maserati şi Ssan Yong”, ne-a declarat Ovidiu Turcu, asociat în societatea Autoveneţia, operatorul unităţii.
Potrivit anunţului de mutare, vechiul showroom şi-a încheiat activitatea pe Bulevardul Regele Ferdinand la 21 iulie, noul complex urmând să funcţioneze pe Calea Turzii nr. 180, vizavi de sediul Dacia-Renault, care comercializează cele două mărci, şi cel al Suerom, dealer Nissan.
Familia Turcu deţine participaţii la societăţile Autoveneţia, Dacia Service Cluj Feleac, Suerom, Astra Auto, RO Trucks, AAuto Equip, Cluj Feleac Astra Import Export, OTC Broker, OTC Group, precum şi în mai multe firme din sectoarele industrial, imobiliar sau leasing auto.
Un raport al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA) relevă faptul că în România s-au vândut în primul semestru din acest an 7.867 de autovehicule Fiat, 90 Alfa Romeo, 19 Lancia, 21 Maserati şi 91 SSan Yong. S-au comercializat 45.828 de unităţi Dacia, 12.452 Renault şi 1.663 Nissan.
De altfel, Dacia se situa în pe prima poziţie în topul vânzărilor de autovehicule, cu o cotă de piaţă de 27,9%, în timp ce Renault care deţine 7,5% din piaţa românească, ocupă locul doi în topul APIA.
Grupul Fiat a anunţat că a încheiat cel de-al doilea trimestru al anului cu un profit operaţional şi cu venituri record, cele mai mari din istoria sa. Veniturile provenite din toate activităţile grupului au atins 17 miliarde de euro, cu 12% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2007, în timp ce profitul operaţional s-a ridicat la 1,13 miliarde de euro, cu 19,6% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, fiind pentru prima oară când Fiat depăşeşte un miliard de euro pe un trimestru.
Conducerea grupului a menţionat că acesta a înregistrat cele mai mari volume în vânzările de autoturisme din ultimul deceniu. Astfel, în trimestrul doi s-au comercializat 65.000 de unităţi Fiat Panda, 93.000 de Grande Punto, 28.000 de Fiat Bravo şi 53.000 de Fiat 500. Previziunile pentru acest an se cifrează la 63 de miliarde de euro venituri nete şi 3,4-3,6 miliarde de euro profit operaţional.
Strada-vitrină
Investiţiile pe care reprezentanţele directe şi dealerii locali auto le-au făcut în amenajarea de showroom-uri, unităţi service, ateliere, birouri pe Calea Turzii trec de 100 de milioane de euro.
Pe strada care leagă Clujul de Turda se găsesc showroom-uri precum RMB Inter-Auto (dealer Mercedes-Benz, Chrysler, Jeep, Dodge, Smart, Mitsubishi, Ford şi Hyundai), Compexit Trading (Skoda), Topcar (Seat), G & C Motors (Suzuki) sau Autoworld (Audi).