Magazinul de la Cluj al prestigioasei mărci de îmbrăcăminte şi accesorii va fi primul deschis în afara Bucureştiului şi va comercializa mai multe linii ale casei germano-italiene. Spaţiul pentru care s-au purtat negocieri iniţiale a fost actualul magazin Benetton, dar acesta a fost considerat prea mic, o altă locaţie vizată fiind braseria fostului hotel Continental, aflat în proprietatea omului de afaceri Dorel Tamaş. Magazinul urma să facă parte din viitorul centru comercial de lux Conty.
Hugo Boss Cluj va comercializa mai multe colecţii de lux ale casei internaţionale de modă, printre care se vor număra linia de lux – Baldessarini sau cele sport şi casual – Green, Hugo şi Black. De asemenea, magazinul va include şi o colecţie de accesorii pentru publicul feminin. Acesta va fi primul deschis de către Hugo Boss în afara capitalei, după cel de pe Calea Victoriei din Bucureşti.
Creşte concurenţa în textile
“Eu ştiu că exista şi o variantă de deschidere a unui magazin Hugo Boss într-unul dintre mall-urile de la Cluj. Oricum, este foarte bine că va veni aici, pentru că nivelul de calitate a acestei mărci e recunoscut. în plus, se amplifică şi concurenţa, un lucru normal pentru economia de piaţă. Noi nu mai avem producţie proprie de îmbrăcăminte la fabrica Flacăra, aceasta a fost preluată de Jolidon”, susţine Vasile Leordean, director Leotex Industries.
Europa de Est împinge vânzările
Grupul Hugo Boss a avut vânzări de 794 de milioane de euro pe prima jumătate a anului fiscal 2007, ele crescând faţă de aceeaşi perioadă din 2006 cu 11%, potrivit ultimului raport financiar al acestuia. “în ciuda aprecierii modeste a pieţei germane de îmbrăcăminte cu numai 2%, Hugo Boss şi-a crescut vânzările în această ţară cu 8%, de la 164 la 177 de milioane de euro. în schimb, vânzările grupului în Europa Centrală şi de Est au crescut cu 40%, iar cele din China cu 25%”, menţionează raportul.
“în ianuarie-iunie 2007, Hugo Boss a continuat în toate pieţele importante creşterea dinamică din anii precedenţi. Din nou s-au remarcat linia de îmbrăcăminte pentru femei, încălţămintea şi accesoriile de piele, la fel ca şi departamentul nostru de retail”, a menţionat Bruno Sälzer, preşedinte al Consiliului Director al Hugo Boss AG. Conducerea grupului a anticipat pentru 2007 o creştere a vânzărilor de 10-12% faţă de anul fiscal precedent.
Venituri de 1,5 miliarde de euro
La începutul anului, compania Hugo Boss a încheiat un acord pe şase ani cu Amazar Holding, parte a holding-ului Swarovsky, prin care bijuteriile pentru femei şi bărbaţi produse de acest grup să poată fi comercializate sub marca Boss.
Fondul britanic de investiţii Premira Advisers a lansat în iunie o ofertă de preluare pentru casa de modă Valentino, valoarea tranzacţiei fiind estimată la 2,6 miliarde de euro. De asemenea, Premira voia să preia controlul absolut şi asupra brandului Hugo Boss. Compania germano-italiană deţine una dintre cele mai cunoscute mărci de haine şi de accesorii pentru bărbaţi din lume.
Creată de germanul Hugo Boss, a început în anii ’30 ca un mic atelier de croitorie, care s-a specializat pe contracte cu autorităţile din această ţară, iar apoi s-a profilat pe costume bărbăteşti pentru oameni cu venituri ridicate. Orientată iniţial către publicul masculin, a creat în ultimii ani şi colecţii sport sau pentru femei.
Cea mai elegantă linie vestimentară este Boss Selection. Grupul produce încălţăminte, cosmetice, ceasuri, accesorii. Acesta are sediul corporativ în Metzingen, deţine 5.700 de magazine în 100 de ţări, 8.400 de angajaţi şi venituri anuale de 1,5 miliarde de euro.