DISTRIBUIE
Preţurile la asigurarea auto obligatorie vor creşte, din cauza majorării TVA şi a valorii daunelor, în funcţie de strategia fiecărei societăţi de asigurări, susţin specialiştii din domeniu.
Asigurarea auto obligatorie s-a scumpit la începutul acestui an cu 30% faţă de 2009. Şoferii clujeni susţin că abia îşi mai permit RCA pe şase luni, însă companiile pregătesc un nou val de majorări.
Diferenţa dintre asiguratori este dată în primul rând de preţul poliţelor. Pentru aceeaşi maşină, preţul asigurării poate varia cu până la 100% de la o societate de asigurări la alta. “Se observă o dispersie semnificativă a preţurilor şi, ca atare, ar trebui acordată o atenţie sporită acestei cheltuieli. Poliţa RCA nu oferă niciun avantaj pentru cel care încheie asigurarea, indiferent dacă este mai ieftină sau mai scumpă. În principiu, dacă este mai ieftină, serviciile oferite sunt mai proaste. Acest lucru, însă, nu îl afectează pe cel care încheie asigurarea deoarece, în cazul unui accident, el îşi repară maşina pe asigurarea celui care a produs daunele”, subliniază Norbert Simpf, director executiv al companiei de brokeraj Netrisk.
În cazul concret al unei persoane de 30 de ani, fără daune auto pe parcursul anului trecut, cu carnet din anul 2000 şi care posedă o Dacia Logan cu motor de 1.400 cm3, preţul asigurării poate ajunge şi la 362 de lei pentru şase luni. Potrivit Netrisk, cea mai ieftină RCA este, acum, cea de la Uniqa (175 lei). Aceasta este urmată de Carpatica (180 de lei), Astra (185 de lei) şi Euroins (213 lei). Una dintre cele mai scumpe asigurări de pe piaţă este cea a companiei Generali (362 de lei). “În general, preţul asigurării este dictat de strategia de poziţionare pe piaţă a societăţilor de asigurări”, explică Simpf.
Din acest an, asiguratorii aplică sistemul bonus-malus, care prevede că un proprietar de autovehicul care nu a produs nicio daună în 2009 va plăti cu 10% mai puţin decât tariful standard. În cazul în care, timp de şapte ani, un asigurat nu a fost vinovat de accidente, va primi un bonus de 50%. În schimb, şoferii cu daune vor achita pentru RCA un preţ cu până la 200% mai mare decât tariful standard, în funcţie de numărul de daune produse. Spre exemplu, la o daună produsă pe parcursul anului trecut, preţul RCA încheiat în 2010 este cu 30% mai mare. În cazul agenţilor economici, sistemul bonus-malus nu funcţionează, însă preţurile pentru RCA cresc de trei ori. Astfel, pentru o Dacia Logan, asigurarea începe de la 525 de lei pentru şase luni şi ajunge, în cel mai scump caz, la 1.086 lei.
Mărirea taxei pe valoarea adăugată (TVA) ar putea avea un răspuns şi pe piaţa asigurărilor, spun specialiştii din acest sector. “Preţurile vor creşte cu siguranţă, nu numai din cauza majorării TVA, ci şi a valorii daunelor. Sunt multe societăţi de asigurare pentru care valoarea daunelor a depăşit cu mult pe cea a primelor, aşa că vor fi forţate să ridice preţurile. Cu cât vor creşte ele, va depinde de societate şi de strategia fiecăreia. Oricum, în România sunt unele dintre cele mai ieftine asigurări, costă cât un plin de benzină”, afirmă Bogdan Andriescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România.
O nouă practică a asiguratorilor este aceea de a încerca să le ofere clienţilor RCA şi poliţe CASCO. “Foarte mulţi vin cu oferte CASCO din care au scos asigurarea pentru furt. În aceste condiţii, costul asigurării a ajuns să fie mai ieftin, în medie, cu 20%. Este o strategie bună pentru a revitaliza asigurările CASCO, întrucât acestea sunt în cădere liberă de un an de zile”, susţine Andriescu. Deşi asiguratorii se plâng că foarte mulţi şoferi evită să încheie poliţa RCA din cauza costurilor mari, ultimii ar trebui să ştie că sancţiunile sunt drastice. Amenda aplicată de poliţie ajunge la 1.000 de lei. Se adaugă retragerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor de înmatriculare.
Oferte RCA pe piaţa clujeană
(Logan, 1.400 cm3, fără accidente)
Uniqa 175 lei
Carpatica 180 lei
Astra 185 lei
Euroins 213 lei
ABC 215 lei
BCR 227 lei
Groupama 231 lei
ARDAF 240 lei
Generali 362 lei
Sursa: Netrisk
Diferenţa dintre asiguratori este dată în primul rând de preţul poliţelor. Pentru aceeaşi maşină, preţul asigurării poate varia cu până la 100% de la o societate de asigurări la alta. “Se observă o dispersie semnificativă a preţurilor şi, ca atare, ar trebui acordată o atenţie sporită acestei cheltuieli. Poliţa RCA nu oferă niciun avantaj pentru cel care încheie asigurarea, indiferent dacă este mai ieftină sau mai scumpă. În principiu, dacă este mai ieftină, serviciile oferite sunt mai proaste. Acest lucru, însă, nu îl afectează pe cel care încheie asigurarea deoarece, în cazul unui accident, el îşi repară maşina pe asigurarea celui care a produs daunele”, subliniază Norbert Simpf, director executiv al companiei de brokeraj Netrisk.
În cazul concret al unei persoane de 30 de ani, fără daune auto pe parcursul anului trecut, cu carnet din anul 2000 şi care posedă o Dacia Logan cu motor de 1.400 cm3, preţul asigurării poate ajunge şi la 362 de lei pentru şase luni. Potrivit Netrisk, cea mai ieftină RCA este, acum, cea de la Uniqa (175 lei). Aceasta este urmată de Carpatica (180 de lei), Astra (185 de lei) şi Euroins (213 lei). Una dintre cele mai scumpe asigurări de pe piaţă este cea a companiei Generali (362 de lei). “În general, preţul asigurării este dictat de strategia de poziţionare pe piaţă a societăţilor de asigurări”, explică Simpf.
Din acest an, asiguratorii aplică sistemul bonus-malus, care prevede că un proprietar de autovehicul care nu a produs nicio daună în 2009 va plăti cu 10% mai puţin decât tariful standard. În cazul în care, timp de şapte ani, un asigurat nu a fost vinovat de accidente, va primi un bonus de 50%. În schimb, şoferii cu daune vor achita pentru RCA un preţ cu până la 200% mai mare decât tariful standard, în funcţie de numărul de daune produse. Spre exemplu, la o daună produsă pe parcursul anului trecut, preţul RCA încheiat în 2010 este cu 30% mai mare. În cazul agenţilor economici, sistemul bonus-malus nu funcţionează, însă preţurile pentru RCA cresc de trei ori. Astfel, pentru o Dacia Logan, asigurarea începe de la 525 de lei pentru şase luni şi ajunge, în cel mai scump caz, la 1.086 lei.
Mărirea taxei pe valoarea adăugată (TVA) ar putea avea un răspuns şi pe piaţa asigurărilor, spun specialiştii din acest sector. “Preţurile vor creşte cu siguranţă, nu numai din cauza majorării TVA, ci şi a valorii daunelor. Sunt multe societăţi de asigurare pentru care valoarea daunelor a depăşit cu mult pe cea a primelor, aşa că vor fi forţate să ridice preţurile. Cu cât vor creşte ele, va depinde de societate şi de strategia fiecăreia. Oricum, în România sunt unele dintre cele mai ieftine asigurări, costă cât un plin de benzină”, afirmă Bogdan Andriescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România.
O nouă practică a asiguratorilor este aceea de a încerca să le ofere clienţilor RCA şi poliţe CASCO. “Foarte mulţi vin cu oferte CASCO din care au scos asigurarea pentru furt. În aceste condiţii, costul asigurării a ajuns să fie mai ieftin, în medie, cu 20%. Este o strategie bună pentru a revitaliza asigurările CASCO, întrucât acestea sunt în cădere liberă de un an de zile”, susţine Andriescu. Deşi asiguratorii se plâng că foarte mulţi şoferi evită să încheie poliţa RCA din cauza costurilor mari, ultimii ar trebui să ştie că sancţiunile sunt drastice. Amenda aplicată de poliţie ajunge la 1.000 de lei. Se adaugă retragerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor de înmatriculare.
Oferte RCA pe piaţa clujeană
(Logan, 1.400 cm3, fără accidente)
Uniqa 175 lei
Carpatica 180 lei
Astra 185 lei
Euroins 213 lei
ABC 215 lei
BCR 227 lei
Groupama 231 lei
ARDAF 240 lei
Generali 362 lei
Sursa: Netrisk
DISTRIBUIE
Comenteaza