Eximtur Cluj, pe locul II în clasamentul agenţiilor de turism din ţară
- Scris de Mihai Prodan
- 20 Sep 2010, 19:29
- Economie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Agenţia clujeană de turism Eximtur, deţinută de soţii Lucia şi Radu Morariu, rămâne pe locul II în topul veniturilor pentru cele mai mari agenţii de turism din România, cu vânzări de 113,3 milioane de lei anul trecut. Cu toate acestea, cifra de afaceri a companiei a scăzut cu 23,4% iar profitul net a scăzut, la rândul său, cu aproape un sfert, la 1,5 milioane de lei.
Directorul agenţiei clujene de turism, Lucia Morariu, fost secretar de stat în Ministerul Turismului, spune că rezultatele financiare ale companiei, în 2009, sunt relativ bune, "în condiţiile în care noi avem cheltuieli cu reţeaua de 14 agenţii de turism pentru care plătim personalul". "Costurile noastre au fost sensibil mai mari decât ale altor agenţii, dar am reuşit această performanţă pentru că am făcut reduceri importante de costuri prin renegocieri la toate capitolele. Aşa am reuşit să şi mărim salariile pentru agenţi, în martie anul trecut", a mai spus Morariu.
Primele 100 de agenţii din România, după cifra de afaceri, au avut anul trecut încasări cumulate de 2,384 miliarde lei (circa 567 milioane euro), în scădere, calculat în lei, cu peste 22% faţă de rezultatele de 3,063 miliarde (850 milioane euro ) obţinute în anul 2009. Calculată în euro, scăderea faţă de 2008 depăşeşte 33%, informează Mediafax. Cea mai mare agenţie de turism din România, în ce priveşte volumul de vânzări, este Happy Tour, cu o cifră de afaceri de 121,4 milioane de lei şi un profit de 1,1 milioane de lei, în scădere cu 650%.
Scăderile sunt explicate de reprezentanţii agenţiilor prin scăderea veniturilor populaţiei, care a fost afectată de criza economică, dar şi prin scăderea numărului călătoriilor de afaceri ale reprezentanţilor de companii.
Pe locul 3 a urcat Perfect Tour, cu afaceri de 76,9 milioane de lei anul trecut şi un profit net de 96.095 lei.
Primele 100 de agenţii din România, după cifra de afaceri, au avut anul trecut încasări cumulate de 2,384 miliarde lei (circa 567 milioane euro), în scădere, calculat în lei, cu peste 22% faţă de rezultatele de 3,063 miliarde (850 milioane euro ) obţinute în anul 2009. Calculată în euro, scăderea faţă de 2008 depăşeşte 33%, informează Mediafax. Cea mai mare agenţie de turism din România, în ce priveşte volumul de vânzări, este Happy Tour, cu o cifră de afaceri de 121,4 milioane de lei şi un profit de 1,1 milioane de lei, în scădere cu 650%.
Scăderile sunt explicate de reprezentanţii agenţiilor prin scăderea veniturilor populaţiei, care a fost afectată de criza economică, dar şi prin scăderea numărului călătoriilor de afaceri ale reprezentanţilor de companii.
Pe locul 3 a urcat Perfect Tour, cu afaceri de 76,9 milioane de lei anul trecut şi un profit net de 96.095 lei.
DISTRIBUIE
Comenteaza