Al doilea magazin BauMax are probleme cu traficul, decontaminarea şi Planul Urbanistic Zonal (update)
- Scris de Kristina Restea
- 30 Sep 2010, 16:41
- Economie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Reprezentanţii PVN România, constructorul magazinelor BauMax în ţară, au propus în şedinţa de azi a Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism realizarea unei unităţi de bricolaj pe un teren de 4,8 ha situat pe strada Aurel Vlaicu nr. 182.
Aceasta ar fi prima fază a proiectului, a doua etapă vizând şi realizarea unui hipermarket în aceeaşi zonă. Magazinul BauMax are alocată o suprafaţă de 12.000 mp, iar hipermarketul, încă 5.600 mp. Pentru fluidizarea traficului a fost propusă crearea unui sens giratoriu.
Proiectanţii de la Bogart, care au prezentat ieri documentaţia pentru Planul Urbanistic de Detaliu necesar proiectului, vor trebui să revină cu noi propuneri într-o şedinţă ulterioară, având în vedere că membrii CTATU au avut de făcut o serie de observaţii la prezentarea din şedinţă.
Cele mai mari problemele remarcate de urbanişti s-au referit la rezolvarea traficului generat de noile funcţiuni şi la decontaminarea terenului, pe care au funcţionat anterior spaţii industriale. De asemenea, documentaţia prezentată nu respectă reglementările Planului Urbanistic Zonal (PUZ) aflat în vigoare, au remarcat arhitecţii.
„Nu văd legătura între PUZ în vigoare (pentru terenul respectiv, n. red.) şi ceea ce propuneţi dvs acolo, ca organizare a circulaţie şi ocupare a terenului. Propunerea dvs nu detaliază PUZ, aşa cum ar trebui”, a remarcat arhitectul Şerban Ţigănaş, membru al CTATU.
De cealaltă parte reprezentanţii proiectantului spun că afirmaţia potrivit căreia proiectul nu respectă PUZ-ul nu este adevărată. "PUZ-ul a fost realizat cu câţiva ani înainte, permitea realizarea de construcţii cu destinaţia de comerţ şi nu specifica poziţia clădirilor care vor fi amplasate acolo. Prin propunerea noastră am amplasat o clădire de tip supermarket care respectă distanţele faţă de vecinătăţi, aliniamentele la străzi şi indicii de ocupare aprobaţi prin PUG", au declarat reprezentanţii proiectantului, pentru ziuadecj.ro.
Aceştia au adăugată că terenul nu este contaminat. "S-au făcut probe de sol iar pentru închiderea activităţii fabricii Aplast s-a obţinut avizul Agenţiei pentru Protecţia Mediului. Suntem de acord cu decizia Comisiei de Urbanism de a întocmniu un studiu de trafic, pentru a demonstra că noua investiţie nu va cauza probleme legate de traficul pe arterele adiacente. Vom încerca să revenim cu varianta îmbunătăţită", au spus aceştia.
Proiectanţii de la Bogart, care au prezentat ieri documentaţia pentru Planul Urbanistic de Detaliu necesar proiectului, vor trebui să revină cu noi propuneri într-o şedinţă ulterioară, având în vedere că membrii CTATU au avut de făcut o serie de observaţii la prezentarea din şedinţă.
Cele mai mari problemele remarcate de urbanişti s-au referit la rezolvarea traficului generat de noile funcţiuni şi la decontaminarea terenului, pe care au funcţionat anterior spaţii industriale. De asemenea, documentaţia prezentată nu respectă reglementările Planului Urbanistic Zonal (PUZ) aflat în vigoare, au remarcat arhitecţii.
„Nu văd legătura între PUZ în vigoare (pentru terenul respectiv, n. red.) şi ceea ce propuneţi dvs acolo, ca organizare a circulaţie şi ocupare a terenului. Propunerea dvs nu detaliază PUZ, aşa cum ar trebui”, a remarcat arhitectul Şerban Ţigănaş, membru al CTATU.
De cealaltă parte reprezentanţii proiectantului spun că afirmaţia potrivit căreia proiectul nu respectă PUZ-ul nu este adevărată. "PUZ-ul a fost realizat cu câţiva ani înainte, permitea realizarea de construcţii cu destinaţia de comerţ şi nu specifica poziţia clădirilor care vor fi amplasate acolo. Prin propunerea noastră am amplasat o clădire de tip supermarket care respectă distanţele faţă de vecinătăţi, aliniamentele la străzi şi indicii de ocupare aprobaţi prin PUG", au declarat reprezentanţii proiectantului, pentru ziuadecj.ro.
Aceştia au adăugată că terenul nu este contaminat. "S-au făcut probe de sol iar pentru închiderea activităţii fabricii Aplast s-a obţinut avizul Agenţiei pentru Protecţia Mediului. Suntem de acord cu decizia Comisiei de Urbanism de a întocmniu un studiu de trafic, pentru a demonstra că noua investiţie nu va cauza probleme legate de traficul pe arterele adiacente. Vom încerca să revenim cu varianta îmbunătăţită", au spus aceştia.
DISTRIBUIE
Comenteaza