MBA-ul de Cluj, grăbit cu un an
- Scris de Bogdan Vasilescu
- 05 Oct 2010, 00:44
- Economie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca va găzdui începând cu toamna lui 2012 primul program Master of Business Administration care se va derula în Transilvania.
Primul program Master of Business Administration (MBA) din afara Bucureştiului urmează să debuteze la Cluj-Napoca în 2012, cu un an mai devreme decât era planificat iniţial. Universitatea Tehnică (UTCN) a selectat lectorii, iar Bucharest School of Management (BSM) lucrează la programele de pregătire a profesorilor care vor preda aici.
“Am vrea să devansăm puţin calendarul acestui program, astfel încât în toamna lui 2012 să lansăm aici MBA-ul Româno-Canadian. Clujul a devenit un hub industrial extrem de important şi credem că se va dezvolta accelerat. Din acest motiv ar trebui să grăbim procesele”, a declarat Adriana Duţescu, director al BSM. Iniţial, cursurile acestui program erau prevăzute să înceapă în 2013. Programul de la Cluj beneficiază de o cofinanţare europeană de 11 milioane de lei, prin Programul Operaţional Sectorial de Dezvoltare a Resurselor Umane.
“Banii europeni ne ajută mult în implementarea programului. Am fi venit la Cluj, chiar dacă nu aveam finanţarea europeană”, dă asigurări Duţescu. Partener local este UTCN, al cărei rol constă în a furniza o parte dintre profesori şi lectori, precum şi spaţiile de desfăşurare. “În total, sunt 19 discipline predate la acest MBA, iar rolul nostru a fost acela de a găsi profesori pentru 12 dintre ele. Restul sunt asigurate de instituţiile partenere, Universitatea din Maastricht şi BSM. Pentru cele 12 discipline, se vor selecta în final 24 de persoane, deoarece pentru fiecare curs trebuie să existe un profesor de rezervă, astfel încât să nu se piardă nicio oră. Noi am găsit acum 48 de persoane, iar peste 60% provin din sectorul de business clujean. În ianuarie-februarie se va face la Maastricht o triere a acestora, astfel încât să rămână 24”, explică profesorul Voicu Sucală, din cadrul UTCN, responsabil cu implementarea acestui program la Cluj.
Principala ţintă la Cluj o reprezintă segmentul middle management, respectiv persoanele cu o experienţă la nivel intermediar în management. Motivaţia participanţilor trebuie să fie foarte puternică nu doar din cauza costurilor, ce se ridică la 11.500 de euro, ci şi a programului. “Sunt trei ore miercuri şi opt ore sâmbătă, în fiecare săptămână. La acestea se adaugă mii de pagini de cursuri de citit, teme, studii individuale şi în echipă. Cine se înscrie nu mai are viaţă personală sau de familie timp de doi ani - trebuie să fie foarte conştient de acest lucru şi motivat. Efortul este unul colosal, atât pentru profesori, cât şi pentru studenţi, dar merită. Acest program te învaţă de la A la Z să devii un lider performant”, spune Livia Ilie, fostă absolventă a programului, acum profesor în cadrul MBA.
“Prin parcurgerea acestui program studenţii vor avea acces lacunoştinţe teoretice actualizate după standarde internaţionale. Mai mult, programul presupune elaborarea multor studii de caz, care pornesc de la realitatea economică locală. Cu alte cuvinte, “think global and act local” (gândeşte global şi acţionează local - n. red.)”, spune Andrei Rădulescu, analist la Target Capital, înscris în cursa pentru o poziţie de lector în cadrul programului.
“Este o investiţie care merită”
“Un astfel de program este important fiindcă îţi dă un drum drept. Îţi oferă noţiuni şi instrumente care te ajută ulterior să parcurgi mult mai uşor nişte etape şi să înţelegi activitatea pe care o desfăşori. În plus, îţi dă posibilitatea de a intra în contact cu oameni de business, de a stabili contacte extrem de importante pentru cariera şi pentru afacerea ta. Este o investiţie, atât de bani, cât şi de timp, care merită”, susţine Honoria Sauciuc, project management director la Romsys, absolventă MBA în 2009.
“Am vrea să devansăm puţin calendarul acestui program, astfel încât în toamna lui 2012 să lansăm aici MBA-ul Româno-Canadian. Clujul a devenit un hub industrial extrem de important şi credem că se va dezvolta accelerat. Din acest motiv ar trebui să grăbim procesele”, a declarat Adriana Duţescu, director al BSM. Iniţial, cursurile acestui program erau prevăzute să înceapă în 2013. Programul de la Cluj beneficiază de o cofinanţare europeană de 11 milioane de lei, prin Programul Operaţional Sectorial de Dezvoltare a Resurselor Umane.
“Banii europeni ne ajută mult în implementarea programului. Am fi venit la Cluj, chiar dacă nu aveam finanţarea europeană”, dă asigurări Duţescu. Partener local este UTCN, al cărei rol constă în a furniza o parte dintre profesori şi lectori, precum şi spaţiile de desfăşurare. “În total, sunt 19 discipline predate la acest MBA, iar rolul nostru a fost acela de a găsi profesori pentru 12 dintre ele. Restul sunt asigurate de instituţiile partenere, Universitatea din Maastricht şi BSM. Pentru cele 12 discipline, se vor selecta în final 24 de persoane, deoarece pentru fiecare curs trebuie să existe un profesor de rezervă, astfel încât să nu se piardă nicio oră. Noi am găsit acum 48 de persoane, iar peste 60% provin din sectorul de business clujean. În ianuarie-februarie se va face la Maastricht o triere a acestora, astfel încât să rămână 24”, explică profesorul Voicu Sucală, din cadrul UTCN, responsabil cu implementarea acestui program la Cluj.
Principala ţintă la Cluj o reprezintă segmentul middle management, respectiv persoanele cu o experienţă la nivel intermediar în management. Motivaţia participanţilor trebuie să fie foarte puternică nu doar din cauza costurilor, ce se ridică la 11.500 de euro, ci şi a programului. “Sunt trei ore miercuri şi opt ore sâmbătă, în fiecare săptămână. La acestea se adaugă mii de pagini de cursuri de citit, teme, studii individuale şi în echipă. Cine se înscrie nu mai are viaţă personală sau de familie timp de doi ani - trebuie să fie foarte conştient de acest lucru şi motivat. Efortul este unul colosal, atât pentru profesori, cât şi pentru studenţi, dar merită. Acest program te învaţă de la A la Z să devii un lider performant”, spune Livia Ilie, fostă absolventă a programului, acum profesor în cadrul MBA.
“Prin parcurgerea acestui program studenţii vor avea acces lacunoştinţe teoretice actualizate după standarde internaţionale. Mai mult, programul presupune elaborarea multor studii de caz, care pornesc de la realitatea economică locală. Cu alte cuvinte, “think global and act local” (gândeşte global şi acţionează local - n. red.)”, spune Andrei Rădulescu, analist la Target Capital, înscris în cursa pentru o poziţie de lector în cadrul programului.
“Este o investiţie care merită”
“Un astfel de program este important fiindcă îţi dă un drum drept. Îţi oferă noţiuni şi instrumente care te ajută ulterior să parcurgi mult mai uşor nişte etape şi să înţelegi activitatea pe care o desfăşori. În plus, îţi dă posibilitatea de a intra în contact cu oameni de business, de a stabili contacte extrem de importante pentru cariera şi pentru afacerea ta. Este o investiţie, atât de bani, cât şi de timp, care merită”, susţine Honoria Sauciuc, project management director la Romsys, absolventă MBA în 2009.
DISTRIBUIE
Comenteaza